ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΚΙ ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΣ ΛΙΒΑΝΩΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΖΙΜΠΑΠΟΥΕ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ σε άρθρο του, υπό τον τίτλο «Αδιέξοδα στο Διάλογο Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών», παρουσιάζει την δυσχερή και μετ’ εμποδίων πορεία του ανωτέρω Διαλόγου κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Μεταξύ άλλων μνημονεύει και τη Συμφωνία του Μπαλαμάντ του Λιβάνου του 1993, όπου αναφέρεται σε «κάποιες εκκλησιολογικές παραδοχές».
Ο Σεβασμιότατος Ζιμπάπουε δεν μας τα λέει καθόλου καλά. Για ποιο λόγο «μασά τα λόγια του» κι αποκρύβει το γνωστό τοις πάσι γεγονός ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και το Πατριαρχείο της Μόσχας, έσπευσαν να αναγνωρίσουν ότι ο Παπισμός δεν αποτελεί αίρεσιν αλλά είναι «η αδελφή Εκκλησία της πρεσβυτέρας Ρώμης!!!»; Μήπως διότι τώρα στη Γενεύη, στη Σύναξη των Προκαθημένων, αυτό το φρικτό κι άνευ προηγουμένου συμπέρασμα προωθείται ώστε να αποτελέσει απόφαση της μελλούσης Πανορθοδόξου Συνόδου;
Από την άλλη καίει λιβανωτό και πλέκει το εγκώμιο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, λέγοντας ότι πρόκειται για «άξιο Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας … με πολλή προσευχή για το καλό της ενότητας και της μαρτυρίας της Ορθοδοξίας».
Ο Σεβασμιότατος να μας επιτρέψει να μη συμμερισθούμε τα ανωτέρω. Η προετοιμαζομένη από τον Οικουμενικό Θρόνο Σύνοδος ΔΕΝ αποτελεί μαρτυρία Ορθοδοξίας. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά το θέμα της διαβόητης «ομοφωνίας». Τέτοια πράγματα ΔΕΝ μαρτυρούνται σε καμιά Σύνοδο. Πώς λοιπόν αποτελεί μαρτυρία Ορθοδοξίας; Γιατί αποκλείστηκε το σύνολο των επισκόπων από τη Σύνοδο; Αυτό μαρτυρείται στην ιστορία των Συνόδων; Γιατί προωθείται, αγαλλομένω ποδί, η συνοδική κατοχύρωση του Οικουμενισμού;
No comments:
Post a Comment