Wednesday, July 9, 2014

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ;



ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ;

Εξ αφορμής της "αγιοποίησης" του παπικού καρδινάλιου Στέπινατς από το Βατικανό

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
========

Ένα πολύ σοβαρό θέμα που ουδέποτε συζητήθηκε στον Οικουμενικό διάλογο, είναι το θέμα της αναγνώρισης των Αγίων. Να υποθέσουμε το απαράδεκτο της αλληλοαναγνώρισης; Τούτο θεωρώ ως το πιθανότερο, συνευδοκούντος και του δόλιου χαρακτηρισμού που καραδοκεί, «ως τοπικών αγίων». Φυσικά θα ισχυριστεί κάποιος, ούτε οι άλλες δογματικές διαφορές συζητήθηκαν. Δυστυχώς στις οικουμενιστικές συναντήσεις αρκούνται στα ελάσσονα θέματα (περιβαλλλοντικά και άλλα προβλήματα). Τα μείζονα προβλήματα σε τέτοιους διαλόγους θα παραμένουν άλυτα και τα ελάσσονα θα κολακεύουν την φιλάρεσκη αγάπη και τον «ιεραποστολικό ζήλο» των. Για τούτο ο οικουμενικος διάλογος, θα είναι ατελεύτητο και «ανούσιο παίγνιον», κατά την ειλικρινή έκφραση αγανάκτησης του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού στη Βαλτιμόρη το έτος 2000.    

Να επισημάνομε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν «αγιοποιεί», αλλά αγιοκατατάσσει, δηλαδή αναγνωρίζει την ήδη μαρτυρουμένη αγιότητα κάποιου. Θα συμπεριληφθούν λοιπόν στα Ορθόδοξα Αγιολόγια και οι «αγιοποιηθέντες» παπικοί άγιοι; Θα συρθούν οι Ορθόδοξοι να προσκυνήσουν κακοδόξους «αγίους»; Να αναφέρουμε ότι μόνο ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄, «αγιοποίησε» 1340 παπικούς «αγίους». Οι φωνασκίες στην κηδεία του «άμεσα άγιος» (sancto subito), έχουν πάρει πλέον χιουμοριστκή και παρωδική χρoιά, ένα χρόνο μετά, αφού ολόϊδια η φωνασκία «άμεσα άγιοι», ακούστηκε και για τους ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ιταλίας. Έκτοτε με την ίδια χρoιά, ο δημοσιογράφος Marco Travaglio, ευρέως χρησιμοποιεί το «επιφώνημα» τούτο.

Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος B΄ ανακήρυξε «μακάριο» (beatus) τον καρδινάλιο Στέπινατς, το έτος 1998. Μάρτυρα καλούν τον καρδινάλιο Στέπινατς (martire Alojzije Stepinac) στην Vatican.va (3 Οκτωβρίου 1998). Επίσης χαρακτηρίστηκε ως «υποδειγματική μορφή ανθρωπισμού» (partio sa srbima), από τον Πάπα Βενέδικτο XVI. Ο ίδιος ο Πάπας μίλησε για δήθεν «υποτιθέμενη συνεργασία του με τους Ουστάσι». Ως φωτεινή προσωπικότητα τον ονομάζουν (la luminosa personalità del Card. Stepinac) (Vatican.va - 3 Οκτωβρίου 1998). Ο Άγιος Φιλόθεος ο Κόκκινος λέγει «οι των ομολογητών και μαρτύρων αναίμακτοι ζηλωταί και στεφανίται και λόγοις και πράγμασι» (P.G. 151, 755). Πώς τον συνένοχο αίματος τόσων αθώων μαρτύρων Ορθοδόξων, μάρτυρα θα καλέσουμε και ως άγιο θα προσκυνήσουμε;

Εύστοχη είναι παρατήρηση «πριν καλά καλά κρίνει η Ιστορία, αποφάσισε το Βατικανό», του Νίκου Μπελογιάννη στην «Ελευθεροτυπία» (10 Μαΐου 2014), για την «αγιοποίηση» του καρδιναλίου Στέπινατς. Όμως λησμόνησε φαίνεται ο κ. Νίκος Μπελογιάννης, ότι στη διαδικασία «αγιοποίησης», το Βατικανό δεν έχει συμπεριλάβει ακόμα το δικαστήριο της Νυρεμβέργης.

Οι Ουνίτες της Γιουγκοσλαβίας, Ουστάσι, υπό τα βλέμματα του φασίστα Μουσολίνι, και του υπερφρονούντος Βατικανού, με ηγέτη τον δικτάτορα Άντε Πάβελιτς και τη συνενοχή του  καρδιναλίου Στέπινατς, σφάγιασαν 800,000 Ορθοδόξους Σέρβους. (Η γνωστή φωτογραφία του παπικού φασίστα Άντε Πάβελιτς με τον καρδινάλιο Στέπινατς σε ναζιστοφασιστική εκδήλωση δεν αφήνει περιθώρια περαιτέρω σχολιασμού). Το κριτήριο του μαρτυρίου των Σέρβων ήταν η Ορθόδοξη πίστη των. Πρώτα μαρτύρησαν όλοι οι Ορθόδοξοι ιερείς της περιοχής. Οι παπικοί «αδελφοί» δεν λυπήθηκαν ούτε τα μικρά παιδιά. Γι’ αυτό η κατακλείδα της γενοκτονίας των Ορθοδόξων Σέρβων συμπεριελάμβανε και τα παιδιά των κατωτέρων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Το εγκληματικό προσκλητήριο των παπικών «αδελφών» μια μόνο προτροπή είχε προς τους Ορθοδόξους Σέρβους, «Να γίνουν παπικοί». Θα συρθούν λοιπόν οι Ορθόδοξοι Σέρβοι, να προσκυνήσουν τον παπικό καρδινάλιο Στέπινατς ως άγιο;

No comments:

Post a Comment