Ο “ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ” ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΘΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======
Με εμετική αηδία διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά”, από το ιστολόγιο “Ζωηφόρος”, την ακόλουθη δήλωση των τεσσάρων Μητροπολιτών Θράκης:
“Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την Λειτουργία στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα «Κατευθύνσεως Μουσουλμανικών Σπουδών» είναι σημαντική και βρίσκει ανταπόκριση στην αρχική μας θέση, η οποία, μέσα στο όλο ποιμαντικό μας έργο, προσβλέπει στην επικοινωνία και εποικοδομητική συμβίωση μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων στην Θράκη.
Η μακρόχρονη συμβίωση μεταξύ των αυτοχθόνων χριστιανών και μουσουλμάνων εδώ έχει δημιουργήσει ιδιαίτερες συνθήκες και ανθρώπινες επικοινωνίες, δείγματα αλληλοσυμπάθειας και ανθρωπίνων σχέσεων πού προάγουν την έννοια του «προσώπου».
Η αξιοποίηση όλου αυτού του ιστορικού βιωματικού πλούτου δύναται να προσφέρει πολλά σε ακαδημαϊκό και πανανθρώπινο επίπεδο και να αναδείξει ευρέως τις μακραίωνες αυτές σχέσεις πού μαρτυρεί η περιοχή σε καιρούς χαλεπούς.
Ελπίζουμε ότι η επιστημονική κατάρτιση επί θρησκευτικών ζητημάτων και πολιτισμού των μουσουλμάνων διδασκάλων και θεολόγων, εντός του κοινού θησαυρού, της πνευματικής και ιστορικής κληρονομιάς του τόπου μας, θα έχει ευμενείς επιπτώσεις για όλους και θα προωθήσει την καλλιέργεια και το πνεύμα του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων μας. Ως ποιμένες της Εκκλησίας πού υπηρετούμε τη διδασκαλία της Ευαγγελικής Αγάπης, βλέπουμε στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου χαραγμένη την εικόνα του Θεού.
Η μακρόχρονη συμβίωση μεταξύ των αυτοχθόνων χριστιανών και μουσουλμάνων εδώ έχει δημιουργήσει ιδιαίτερες συνθήκες και ανθρώπινες επικοινωνίες, δείγματα αλληλοσυμπάθειας και ανθρωπίνων σχέσεων πού προάγουν την έννοια του «προσώπου».
Η αξιοποίηση όλου αυτού του ιστορικού βιωματικού πλούτου δύναται να προσφέρει πολλά σε ακαδημαϊκό και πανανθρώπινο επίπεδο και να αναδείξει ευρέως τις μακραίωνες αυτές σχέσεις πού μαρτυρεί η περιοχή σε καιρούς χαλεπούς.
Ελπίζουμε ότι η επιστημονική κατάρτιση επί θρησκευτικών ζητημάτων και πολιτισμού των μουσουλμάνων διδασκάλων και θεολόγων, εντός του κοινού θησαυρού, της πνευματικής και ιστορικής κληρονομιάς του τόπου μας, θα έχει ευμενείς επιπτώσεις για όλους και θα προωθήσει την καλλιέργεια και το πνεύμα του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων μας. Ως ποιμένες της Εκκλησίας πού υπηρετούμε τη διδασκαλία της Ευαγγελικής Αγάπης, βλέπουμε στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου χαραγμένη την εικόνα του Θεού.
Ο Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός,
Ο Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελέημων,
Ο Αλεξανδρουπόλεως και Τραϊαναουπόλεως Άνθιμος
Ο Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνός”
Η φωτογραφία που προτάσσεται της ανάρτησης τα λέγει όλα. Ο εγκάθετος του Πάγκαλου στο Υπουργείο Παιδείας και επίδοξος Καθηγητής του υπό ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης -άλλως “Μακαριότατος” Θράκης- κ. Γ. Καλαντζής προεδρεύει της “Συνόδου” των τεσσάρων Μητροπολιτών Θράκης.
Απολύτως καμία αρμοδιότητα δεν έχουν οι τέσσερις Μητροπολίτες της Θράκης να επεμβαίνουν στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης.
Ο Σεβ. Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να περιοριστεί στην Ανακοίνωση που εξέδωσε με την οποία διαμαρτύρεται για την αήθη ενέργεια. Πρέπει εξάπαντος να ζητήσει από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τη σύγκληση έκτακτης Συνόδου της Ιεραρχίας αφ’ ενός μεν για να λάβει απόφαση με την οποία να διαφωνεί με την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών, αλλά και για να υποδείξει στον “Μακαριότατο” Θράκης κ. Καλαντζή να περιοριστεί στα καθήκοντά του και στους τέσσερις Μητροπολίτες της Θράκης να μην επεμβαίνουν στη Μητρόπολή του.
Θα έπρεπε να πω περισσότερα για τις Γιανναρικές αμπελοθεολογίες περί “προσώπου” που συμπεριέλαβαν στην Κοινή Δήλωσή τους οι τέσσερις Μητροπολίτες αλλά νομίζω ότι δεν είναι της ώρας.
No comments:
Post a Comment