ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============
Διαβάσαμε στη Romfea.gr:
“Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία για τα μέλη της Ενώσεως Χριστιανών Επιστημόνων Ν. Κερκύρας έγινε την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014, στον Ιερό Ναό Αγίων Ιάσονος και Σωσιπάτρου Ανεμομύλου.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κερκύρας, κ. Νεκτάριος, αφορμώμενος από το ανάγνωσμα από τις Παροιμίες, μίλησε για την κατά Θεόν σοφία και την κατά Θεόν αλήθεια, η οποία οδηγεί στην πνευματική ζωή και την κοινωνία με το Θεό.
Η γνώση είναι δύναμη, ωστόσο αν δεν είναι κατά Θεόν, δεν λυτρώνει τον άνθρωπο, αλλά προκαλεί διαμάχες.
Η επιστήμη έχει ως στόχο της την εύρεση της αλήθειας σχετικά με τον κόσμο. Εάν όμως οι επιστήμονες δεν στηρίζονται σε αξίες και δεν υπηρετούν τον άνθρωπο, αλλά μόνο τη γνώση για τη γνώση, τότε η επιστήμη δεν μπορεί να υπηρετήσει την αλήθεια.
Γι’ αυτό και ο Μητροπολίτης έκλεισε με την ευχή η πνευματική αυτή ευκαιρία να αποτελέσει μία ακόμη αφορμή ώστε τα μέλη της Ενώσεως Επιστημόνων να μπορούν να αναβαπτίζονται στις αξίες και το ήθος της πίστης.
Η Εκκλησία είναι ένα θεραπευτήριο, όπου χρείαν έχουμε για να θεραπευτούμε. Να δούμε τον εαυτό μας, να ξεριζώσουμε τα πάθη του πειρασμού και να βάλουμε νέα αρχή στον πνευματικό μας αγώνα, ώστε να ζήσουμε την Ανάσταση του Χριστού μας”.
Ορθότατες βεβαίως οι επισημάνσεις του Σεβ. Κερκύρας ότι η Εκκλησία είναι θεραπευτήριο των παθών και εργαστήρι αγιότητας.
Αλλά είναι απολύτως αθεολόγητη η θέση ότι η κατά Θεόν γνώση δεν οδηγεί σε διαμάχες.
Ο Χριστός -σε αντίθεση με τον Σεβ. Κερκύρας- διδάσκει ότι ουκ ήλθεν βαλείν ειρήνη αλλά μάχαιραν. Οι Αγιοι Της Εκκλησίας προκαλούσαν συνεχή διαμάχη με την καθεστηκυία τάξη των θρησκευτικών πεποιθήσεων και των κοινωνικών αξιών κάθε εποχής και εμείς διδάσκουμε ότι η κατά Θεόν γνώση δεν οδηγεί σε διαμάχες;
Η κατά Θεόν γνώση οδηγεί σε διαμάχες που οδηγούν σε λύτρωση επειδή αντιμάχεται τον διάβολο και τους κοσμοκράτορες του αιώνος τούτου.
Αν η κατά Θεόν γνώση δεν οδηγούσε σε διαμάχες για ποιο λόγο έχουμε δεκάδες εκατομμύρια χριστιανούς μάρτυρες;
Και κάτι τελευταίο. Πρέπει να σταματήσουμε οι κληρικοί και οι θεολόγοι να μιλούμε για αξίες. Αντί “θεο-λόγοι” καταντήσαμε “αξιο-λόγοι”.
Πού αναφέρει τον όρο αξίες η Αγία Γραφή; Ποια Σύνοδος της Εκκλησίας μιλά για αξίες; Ποιος Πατέρας της Εκκλησίας αναφέρεται σε αξίες;
Αντιγράφουμε τη φιλοσοφία του Γερμανικού ιδεαλισμού περί αξιών και νομίζουμε ότι θεολογούμε;
Οι Αγιοι μιλούν για την υπακοή στο Ευαγγέλιο το οποίο πολλές φορές έρχεται σε σαφή αντίθεση με τις αξίες του κόσμου τούτου.
Προσοχή, λοιπόν, να μην επαναλαβάνουμε το λάθος που γίνεται από πολλούς σύγχρονους θεολόγους, οι οποίοι -τη κακοδοξία του Κάρλ Μπαρθ επόμενοι- μιλούν για τους όρους “Εκκλησία” και “θρησκεία” ως όρους οι οποίοι δήθεν αντιμάχονται ο ένας τον άλλο.
Ο Καρλ Μπαρθ γνώριζε επακριβώς τι έκανε όταν διατύπωνε τη θεωρία. Χτυπούσε τον Παπισμό από τη σκοπιά ενός απολύτως συνειδητοποιημένου Προτεστάντη.
Αυτό που είναι ακατανόητο είναι για ποιο λόγο υιοθετούν αυτή την αντίθεση των όρων ορθόδοξοι ιεράρχες, άλλοι κληρικοί και θεολόγοι.
No comments:
Post a Comment