Thursday, March 13, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΤΑΤΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΤΑΤΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Διαβάσαμε στην τελευταία έκδοση της "ναυαρχίδας του αντι-οικουμενιστικού αγώνα" -στον “Ορθόδοξο Τύπο” εννοώ-, το ακόλουθο άρθρο του π. Διονυσίου Τάτση:

“Δημόσια ἀντίδραση στὶς πρωτοβουλίες καὶ δραστηριότητες τῶν οἰκουμενιστῶν ἐπικρίνεται ἀπὸ μερικοὺς πνευματικοὺς μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι, ἀφοῦ πρωτοστατεῖ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ὅλοι εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ δεχόμαστε μὲ ἐμπιστοσύνη τὶς ἐπιλογές του καὶ νὰ μὴ τὶς ἀμφισβητοῦμε, γιατὶ εἶναι μεγάλη ἁμαρτία! Ἐξάλλου ποιοὶ εἴμαστε ἐμεῖς μπροστὰ στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη καὶ τὴ Σύνοδό του; Γιὰ τοὺς πνευματικοὺς αὐτοὺς ὁ ἔλεγχος εἶναι κατάκριση καὶ ἡ ἀντίδραση καὶ διαφωνία ἀνεξήγητη ἐμπάθεια. Χωρὶς νὰ ἐξετάζουν τοὺς λόγους καὶ τὶς πράξεις τῶν οἰκουμενιστῶν, θεωροῦν δεδομένο ὅτι τὸ Πατριαρχεῖο πάντα ἐνεργεῖ θεοφιλῶς καὶ καθένας, ποὺ ἀντιδρᾶ εἶναι ἀσεβὴς καὶ ἐπικίνδυνος.

Ἡ τακτικὴ τῶν συγκεκριμένων κληρικῶν εἶναι ἀκατανόητη καὶ ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὰ ὅσα ἔλεγαν οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ οἱ νεώτεροι Γέροντες. Ἀλήθεια, γιατὶ νὰ δεχτοῦμε ὅτι τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἐνεργεῖ ὀρθά, ὅταν μὲ τὶς οἰκουμενιστικές του δραστηριότητες καταπατεῖ τοὺς ἱεροὺς κανόνες καὶ ἐξισώνει τὴν Ὀρθοδοξία μὲ τὶς «ἐκκλησίες» τῶν αἱρετικῶν; Ὅταν οἱ μεγαλόσχημοι τοῦ Φαναρίου ἔχουν δουλικὴ συμπεριφορὰ ἀπένατι στὸν Πάπα, ὅταν συμπροσεύχονται μὲ τοὺς ἑτερόδοξους καὶ τοὺς ἀλλόθρησκους, ὅταν μιλοῦν γιὰ διηρημένη Ἐκκλησία, ὅταν μεθοδεύουν τὴν ἕνωση τῶν «ἐκκλησιῶν» καὶ περιφρονοῦν τὶς δογματικὲς διαφορές, ὅταν διαλέγονται μὲ τοὺς αἱρετικούς, γιὰ νὰ συσκοτίσουν τὴν ἁπλὴ καὶ ξεκάθαρη ἀλήθεια τῆς πίστεως; Γιατὶ νὰ μὴ συμπεράνουμε μετὰ ἀπὸ ὅσα συμβαίνουν, ὅτι ἡ πορεία τους εἶναι πορεία καταστροφῆς; 


Εἶναι σὲ θέση οἱ «θεοφώτιστοι» αὐτοὶ πνευματικοὶ νὰ δοῦν τὴν πραγματικότητα καὶ νὰ μὴ ταλαιπωροῦνται οἱ ἴδιοι, ἀλλὰ καὶ νὰ μὴ καθησυχάζουν τὰ τέκνα τους μὲ τὴν εἰκονικὴ πραγματικότητα, ποὺ περιγράφουν οἱ οἰκουμενιστὲς χρησιμοποιώντας τὴν ὑποκρισία. Ποῦ εἶναι ἡ κατὰ Θεὸν σοφία καὶ διάκριση; Ποῦ εἶναι ἡ πνευματικὴ ἐγρήγορση; Ποῦ εἶναι ὁ καθαρὸς νοῦς;

Εἶναι ἀνάγκη νὰ δείχνουμε στὸ λαὸ ποιοὶ εἴμαστε. Νὰ γίνουμε γνωστοὶ ὡς ἀληθινοὶ ἀντιοικουμενιστές. Δὲν πρέπει νὰ βρισκόμαστε στὸ ἡμίφως τῆς σκιᾶς, ὑπολογίζοντας ὅτι θὰ δυσαρεστήσουμε κάποιους. Ἰδιαίτερα οἱ Ἀρχιμανδρίτες, ποὺ εἶναι γραμμένοι στὸν πρὸς ἀρχιερατείαν κατάλογο, πρέπει νὰ ἀποκτήσουν παρρησία. Ἴσως κάτι τέτοιο νὰ ματαιώσει ὁριστικὰ τὸν μύχιο πόθο τους νὰ γίνουν ἐπίσκοποι. Δὲν πειράζει ὅμως. Θὰ ἔχουν τὴν ἱκανοποίηση ὅτι ἔκαναν τὸ καθῆκον τους ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας την ώρα που άλλοι την μειώνουν και την περιφρονούν.”

Φοβερές οι καταγγελίες του σεπτού Γέροντος της Κονίτσης ότι υπάρχουν κληρικοί -και δη μεταξύ τους πολλοί άγαμοι οίτινες επισκοπής ορέγονται-, οι οποίοι (άκουσον! άκουσον!) θεωρούν κατάκριση την ομολογία της πίστεως και άτοπον τον έλεγχο του Οικουμενισμού επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο πρωτοστατεί στην οικουμενιστική κίνηση.

Οπως πολύ ορθά επισημαίνει ο σεπτός Γέρων της Κονίτσης -ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης εννοώ- αυτή η θέση είναι έωλη και καρπός υπολογισμού και ανθρωπαρέσκειας.

Αλλά δεν είναι επίσης καρπός υπολογισμού και ανθρωπαρέσκειας η σιωπή για τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αγίου Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ σε βιντεοσκοπημένη πρόσφατη ομιλία του στη Θεσσαλονίκη είπε ότι δήθεν οι συμπροσευχές, όχι απλά με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους, είναι κατ’ οικονομίαν δεκτές και ότι μόνον για το Κοινό Ποτήριο δεν χωρεί οικονομία;

Ελπίζουμε να συμφωνεί μαζί μας ότι δεν πρόκειται για δευτερεύον θέμα επειδή είναι η πρώτη φορά -ελπίζουμε και η τελευταία- που Αγιορείτης Ηγούμενος εκφράζει δημόσια τόσο κακόδοξη θέση.

Αναμένουμε παράλληλα ότι ο σεπτός Γέρων της Κονίτσης θα στηλιτεύσει τις σατανικές θέσεις περί δήθεν εξεικονισμού του εμβρύου τον τρίτο μήνα της κυήσεως -γεγονός που καλύπτει θεολογικά τις εκτρώσεις αλλά και προκαλεί αλυσίδα προβλημάτων για τον εγκεφαλικό θάνατο κτλ.- που διατύπωσε ο πλανεμένος και θεομπαίκτης μοναχός Ιωσήφ Βατοπαιδινός.

Η κακοδοξία του πλανεμένου μοναχού είναι καταγραμμένη σε κασέττα και οι προσκυνητές που την μαγνητοφώνησαν -εν γνώσει του π. Ιωσήφ- μαρτυρούν για την ακρίβεια των λεχθέντων και είναι έτοιμοι να δώσουν περαιτέρω εξηγήσεις για να αντιληφθούν όλοι κάτω από ποιες συνθήκες διατύπωσε τις φοβερές αυτές πλάνες ο μ. Ιωσήφ γεγονός που τις καθιστά ακόμη πιο αποτρόπαιες.

Προσωπική μας πεποίθηση τυγχάνει ότι το γεγονός ότι ο σεπτός μας Γέροντας δεν ασχολήθηκε μέχρι στιγμής για τα συγκεκριμένα θέματα οφείλεται αποκλειστικά στην έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης.

Δυστυχώς ο “Ορθόδοξος Τύπος”"ναυαρχίδα του αντι-οικουμενιστικού αγώνα"- δεν δημοσίευσε τίποτα σχετικό ή για την ακρίβεια είχε την αήθεια να δημοσιεύσει τη διάψευση της Μονής Βατοπαιδίου χωρίς να δώσει -για λόγους στοιχειώδους εντιμότητας- στους αναγνώστες του την αναγκαία ενημέρωση για τις καταγγελίες όσων μαγνητοφώνησαν τον πλανεμένο μοναχό. 

Ούτε και έκανε αναφορά στην κακοδοξία του π. Εφραίμ για την δήθεν κατ' οικονομία αποδεκτή συμπροσευχή με αιρετικούς και αλλόθρησκους, ενώ αφορά τον Οικουμενισμό τόσο άμεσα για την αναχαίτιση του οποίου εκδίδεται ο "Ορθόδοξος Τύπος".

Πώς να ενημερωθεί, λοιπόν, ο π. Διονύσιος για τις σχετικές πλάνες και να λάβει θέση;

Ο π. Διονύσιος -ως γνωστόν- δεν τυγχάνει κληρικός και θεολόγος "ώσπερ οι λοιποί" των πρωτοπρεσβυτέρων και θεολόγων. 

Ούτε άμοιρος  θεολογικής παιδείας και πνευματικών εμπειριών τυγχάνει, ούτε συνεπείας και ομολογιακού φρονήματος στερείται. Αφήνω πια την πανθομολογούμενη, αλλά και υπό του ιδίου διαφημιζόμενη αρετή του. Γι’ αυτό είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι θα πάρει θαρραλέα θέση αμέσως για τις κακοδοξίες τόσον του πλανεμένου μοναχού Ιωσήφ όσον και για τις “κουτσουλιές” της ομελέττας του π. Εφραίμ, κατά τον εύστοχο χαρακτηρισμό του π. Νικόλαου Μανώλη του Ομολογητού.

2 comments:

  1. Ας μην βιαζόμαστε να αποδώσουμε την ονομασία του «ομολογητού» σε σύγχρονους εμφανιζόμενους «αντιοικουμεινιστές». Ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν μπορεί να συγκριθεί με τους αγίους ομολογητές πατέρες, ενώ επίσης είναι γνωστός από τις εκτενείς δηλώσεις του ΥΠΕΡ των σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου, τους οποίους συχνά ονομάζει «διωκόμενους ένεκα πίστεως», «πολιορκημένους» και άλλα ευτράπερλα, αποδεχόμενος πλήρως τις μεγαλόστομες ψευδολογίες τους. Όλα αυτά είναι καταγεγραμμένα σε βίντεο που ο ίδιος αναρτά στο youtube. Ας αποφεύγουμε και τα δύο άκρα -Οικουμενισμό και Ζηλωτισμό- όχι μόνο το ένα, ώστε να βαδίζουμε στη μέση και βασιλική οδό του Κυρίου. Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  2. Απολύτως σύμφωνοι ότι ο αγώνας είναι μεταξύ των δύο ΄άκρων και αν τυχόν ο π. Νικόλαος υπέπεσε στο σφάλμα να μιλήσει διαφορετικά η θέση μας είναι ότι αστόχησε δεινώς και αναμένουμε να ανακαλέσει τα ημαρτημένα.

    Αλλά πέραν του θέματος που αναφέρετε αναμένουμε από τον π. Νικόλαο να επενέλθει για τις κουτσουλιές του π. Εφραίμ -όπως υποσχέθηκε- αλλά και να αναφερθεί σοτ θέμα των κακοδοξιών του αρχιθεομπαίκτη, τρομολάγνου, και πλανεμένου Ιωσήφ του Βατοπαιδινού για πολλά θέματα.

    ReplyDelete