ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. Ι. ΤΑΤΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά” το ακόλουθο αξιόλογο άρθρο του κ. Ιωάννη Τάτση:
“Το Τμήμα Θεολογίας Θεσσαλονίκης δεν θυμίζει σήμερα τίποτε από την κυψέλη των δραστήριων καθηγητών της προηγούμενης περιόδου που συγκέντρωσε και ανέδειξε το μέλι των αγίων Πατέρων. Σήμερα, με τις αποφάσεις της πλειονότητας των καθηγητών του, καθίσταται κέντρο προώθησης του οικουμενισμού και της μεταπατερικότητας, κινδυνεύει δε να καταστεί πολλαπλώς επιζήμιο για το θεολογικό και εκκλησιαστικό μέλλον της πατρίδας μας εάν τελικά αποφασίσει την καλλιέργεια, πέραν των ανωτέρω, και της «ισλαμικής θεολογίας»!
Ως γνωστόν η θρησκεία του Ισλάμ διακρίνεται για αντιτριαδισμό, άρνηση της θεότητας του Χριστού και ισχυρό μένος κατά των «απίστων», όσων δηλαδή αρνούνται την πίστη στον Αλλάχ. Οι άγιοι Νεομάρτυρες τόσο της περιόδου της Τουρκοκρατίας όσο και οι σημερινοί, θύματα των συγχρόνων διωγμών του Ισλάμ εναντίον των Χριστιανών, αποτελούν την τρανότερη απόδειξη της αντιχριστιανικότητας του Ισλάμ.
Ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης στη μελέτη του με τίτλο «ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ, Άρνηση του Ευαγγελίου και προσβολή των Αγίων Μαρτύρων» παραθέτει τις σημαντικότερες αναφορές στο Ισλάμ των αγίων Μαξίμου του Ομολογητού, Ιωάννου του Δαμασκηνού, Κυρίλλου Θεσσαλονίκης, Ανδρέου του δια Χριστόν σαλού, Γρηγορίου Δεκαπολίτου, Ευσταθίου Θεσσαλονίκης, Γρηγορίου του Παλαμά και άλλων όπως του Ιωσήφ Βρυέννιου και του Γεννάδιου Σχολάριου που καταδεικνύουν πως όλοι οι άγιοι ήταν εναντίον του Ισλάμ. Προφανώς ούτε τη συγκεκριμένη μελέτη ούτε την αγιογραφική και αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας και Θεολογίας μας αγνοούν οι σχεδιάζοντες την ίδρυση Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών. Απλώς κινούνται πλέον, όπως οι προτάσεις τους αποδεικνύουν, έξω από την οδό των αγίων Πατέρων, πιστοί στις αρχές της «μεταπατερικής θεολογίας». Όμως οι «μεταπατερικοί» είναι πατρομάχοι και ως πατρομάχοι είναι και πνευματομάχοι.
Η ίδρυση Kατεύθυνσης Mουσουλμανικών Σπουδών εντός της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης είναι πρωτίστως ζήτημα θεολογικό για το οποίο απαιτείται άμεση παρέμβαση της Διοικούσας Εκκλησίας. Δυστυχώς η πανεπιστημιακή θεολογία -όχι στο σύνολό της- έχει πλέον αποστασιοποιηθεί όχι μόνο από την χαρισματική θεολογία αλλά και από τις στοιχειώδεις αρχές της εκκλησιαστικής και πατερικής πείρας και παραδόσεως. Ελπίζουμε πως δεν συμβαίνει το ίδιο και με την πλειονότητα των Ιεραρχών. Οι σχετικές αποφάσεις ή η αδράνεια της Συνόδου για το θέμα θα φανερώσουν την αλήθεια των πραγμάτων.”
Ετσι ακριβώς!
Αν και γι’ αυτό το ζήτημα η Σύνοδος σιωπήσει ή αν αφήσει τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο με την γνωστή ομαδούλα των οικουμενιστών και μεταπατερικών ιεραρχών που τον περιβάλλει να οδηγήσoyn σε αδράνεια όποια τυχόν θετική απόφαση εκδώσει, τότε θα απογοητεύσει πικρά το λαό του Θεού και θα έχει -για μια ακόμη φορά- αποτύχει να ενεργήσει ορθά εις τα της πίστεως.
Καμία απολύτως ανάγκη δεν συντρέχει για τη δημιουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών.
Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης είναι βουβή, 500 εκκλησίες, μονές και άλλα εκκλησιαστικά μνημεία στη Βόρεια Κύπρο είναι συλημένα και μαγαρισμένα, η Αγία Σοφία Τραπεζούντας του Πόντου και η Αγία Σοφία Νικαίας της Βιθυνίας μετατράπηκαν σε τεμένη, ενώ ο Παναγιότατος προειδοποιεί ότι υπάρχει θανάσιμος κίνδυνος να συμβεί το ίδιο με την Αγία Σοφία Κωνσταντινουπόλεως και εμείς θα δημιουργήσουμε στη Βυζαντινή πόλη της Θεσσαλονίκης Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών;
No comments:
Post a Comment