ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΡΟΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ ΤΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Αναστάσιος”, το ακόλουθο κείμενο του Σεβ. Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη (Ζηζιούλα), που επιγράφεται: “Ας προσεγγίζουμε με φόβο Θεού τόσο τη δική μας προσφορά όσο και την προσφορά των άλλων.”
“Ας προσεγγίζουμε με φόβο Θεού τόσο τη δική μας προσφορά όσο και την προσφορά των άλλων.
Αν αυτό πού καταθέτομε είναι αληθινό, όση λάσπη και αν πέσει επάνω του, ο Θεός θα το αναδείξει, αν δε είναι ψεύτικο και κίβδηλο, θα αφανιστεί.
Με γνώμονα το δίδαγμα αυτό απέφυγα στη ζωή μου όσο μπορούσα τη θεολογική αντιδικία.
Προτίμησα τον ούτως ή άλλως συνεσταλμένο χρόνο της ζωής μου να τον αναλώσω θετικά, καταθέτοντας όχι αναιρώντας, και μάλιστα όταν αυτό που θα έπρεπε να αναιρέσω είχε να κάνει είτε με την εμπαθή κριτική είτε με την προσωπική προβολή και υστεροφημία."
Αν ο Σεβασμιότατος αναφέρεται σε κατηγορίες για την προσωπική του ζωή, είναι άξιος των πιο θερμών μας συγχαρητηρίων, επειδή συκοφαντείται και δεν απαντά στους συκοφάντες του.
Δεν είναι στοιχειωδώς έντιμο να ζητούμε από ένα άνθρωπο να σιωπήσει όταν συκοφαντείται.
Αντίθετα! Εχουμε υποχρέωση να τον υπερασπιστούμε.
Αν ο ίδιος όμως επιλέξει να σιωπήσει όταν συκοφαντείται, τότε ασφαλώς στεκόμαστε απέναντί του με βαθύτατο σεβασμό και εκτίμηση.
Αν όμως ο Σεβασμιότατος δεν αναφέρεται σε προσωπικές επιθέσεις εναντίον του, αλλά στις αντιρρήσεις για τις θεολογικές θέσεις που εκφράζει, τότε δεν κάνει καθόλου καλά αν δεν απαντά σε όσους τον κατηγορούν ότι διατυπώνει κακοδοξίες.
Αν μη τι άλλο πρέπει να σκεφτεί ότι δεν έχουμε όλοι την δική του παιδεία.
Αν, λοιπόν, καλοπροαίρετα ή επειδή τόσα ξέρουμε, παρερμηνεύσαμε τις θέσεις του και ασκούμε -ως εκ τούτου- κριτική για τα όποια -κατά την αποψή μας- ολισθήματά του, έχει χρέος έναντι του Αγίου Θεού να βοηθήσει τους αδελφούς του να αντιληφθούν ποια είναι η πίστη της Εκκλησίας, για να μη βρίσκονται στην πλάνη.
Η γνωστή διήγηση του “Γεροντικού” με τον Αββά Αγάθωνα που κατηγορήθηκε για αίρεση είναι εξόχως διδακτική για το θέμα.
No comments:
Post a Comment