ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: “Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΕΤΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ή ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ!”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================
Ο αιδεσιμολογιότατος Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Φωτόπουλος ανέφερε στην εισήγησή του στην Ημερίδα για την Παλαιά Διαθήκη στην Ορθόδοξη λατρεία, που διοργάνωσε η ενορία της Αγίας Παρασκευής Αττικής τα ακόλουθα:
"Γιά νά γίνει κατανοητός ὁ πόλεμος κατά τῆς αὐθεντίας τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης πού προκύπτει ἀπό τήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας καί κατά τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῆς παραδεδομένης λατρείας μας ἀναφέρω ἕνα παράδειγμα.
Καθηγητής τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἀπό τή Θεσσαλονίκη μιλώντας σέ συνέδριο μέσω τῆς φράγκικης ψευδοεπιστήμης ἀπέρριψε ὅλο τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν βιβλίων τῆς Π.Δ. πού ἀναφέρονται στήν λατρεία καί στήν ἱερωσύνη, ἐμφάνισε μιά ἀταξία στά ἀαρωνική τάξη τῆς ἱερωσύνης γιά νά καταλήξει στό χρήσιμο γιά τούς οἰκουμενιστές συμπέρασμα ὅτι ἡ «Ἐκκλησία» ὡς «ἡ ζωντανή σχέση τῶν ἀνθρώπων μέ τόν Θεό δέν ἐπιδέχεται ὀργάνωση καί θεσμοθέτηση».
O Καθηγητής στον οποίο αναφέρεται ο π. Ιωάννης είναι πιθανότατα ο Καθηγητής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Παλαιοδιαθηκολόγος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης και επίλεκτο στέλεχος της Αγουριδικής θεολογικής σκέψης.
Καμία εντύπωση δεν μας κάνουν οι διαπιστώσεις του π. Ιωάννη.
Οι άνθρωποι ΚΑΙ είναι ΚΑΙ εκφράζουν με κάθε τρόπο την αλλοτριωμένη τους θεολογική συνείδηση.
Η προτεσταντική “αντινομία” διέπει τη θεολογική σκέψη τους.
Αντί ως Ορθόδοξοι θεολόγοι να βλέπουν τους Ιερούς Κανόνες και το Τυπικό της Εκκλησίας ως όρους της εν Χριστώ ελευθερίας που μας κληροδότησαν οι Αγιοι Πατέρες, οι Αγουριδικοί “μεταπατερικοί”θεολόγοι τα αντιλαμβάνονται ως θηλιά που τους πνίγει ασφυκτικά.
Η σκέψη τους - όπως όλων των Προτεσταντών - είναι μόνιμα προσανατολισμένη στην Ανάσταση χωρίς τη Σταύρωση - στη sola fide - γι’ αυτό αδυνατούν παντελώς να κατανοήσουν τον λυτρωτικό χαρακτήρα του Σταυρού, που εκφράζεται με τους Κανόνες, την ασκητική ζωή και το Τυπικό της Εκκλησίας.
Ποια σχέση έχει η θεολογική σκέψη αυτών των ανθρώπων με την ορθόδοξη πίστη;
Αντί για την “Κλίμακα” της ασκητικής καθαρτικής μεθόδου, που εκφράζει την ορθόδοξη σωτηριολογία, είναι αιχμαλωτισμένοι στα “ασανσέρ” της sola fide (μόνον με την πίστη) και της sola gratia (μόνον με τη χάρη) της προτεσταντικής σωρηριολογίας.
Γι’ αυτό και εκτρέπεται η οικουμενιστική και "μεταπατερική" θεολογική τους σκέψη σε κοινωνιολογία, θρησκειολογία, πολιτική και στοχασμό.
No comments:
Post a Comment