Monday, April 30, 2012

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Με ιδιαίτερη χαρά διαβάσαμε στο “Ιερόν Βήμα” επιστολή του παραδοσιακού Μητροπολίτη Ηλείας κ. Γερμανού, ο οποίος ως γνωστόν αντιμάχεται σθεναρά τον Νεοβαρλααμισμό, τον Οικουμενισμό και την ηλεκτρονική φυλακή.


Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός απέστειλε στον Μητροπολίτη Ισπανίας κ. Πολύκαρπο, επιστολή σχετικά με την προσευχή στον Άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο.


Το κείμενο της επιστολής μαρτυρεί σαφώς ότι καμία Παπική καινοτομία δογματική ή λατρευτική δεν επιτρέπεται να εισάγεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία.


Συγχαίρουμε θερμά τον Σεβασμιότατο για την παραδοσιακή επιστολή του και τον παρακαλούμε θερμά να παραμείνει στις επάλεις του χρέους και να αντιμετωπίζει σθεναρά κάθε προσπάθεια παραχάραξης της δογματικής ακρίβειας της πίστης μας και της εισαγωγής νεωτερισμών στην Εκκλησία.


Ιδού απόσπαμα από το κείμενο της επιστολή του Αγίου Ηλείας.


*****

“Σεβασμιώτατε άγιε Ισπανίας κ. Πολύκαρπε,


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,


Ελαβα την από 3-4-2012 απαντητικήν επιστολήν σου και ουδόλως ικανοποιήθην. Διότι αποδοχή τοιούτων ευχών παραχαράσσει το αληθινό νόημα της ορθοδόξου προσευχής και εθίζει τους χριστιανούς μας σε μαγικού τύπου προσευχές, όπερ θεωρώ απαράδεκτo.


Όσον αφορά στο γραφόμενόν σου, ότι ο π. Βαρθολομαίος Αρσενίου είναι «παραδοσιακός Κληρικός και καλός επιστήμονας» δεν αμφιβάλλω. Όμως οι καρποί των έργων του δείχνουν, ότι δεν είναι καλός θεολόγος ούτε καλός διδάσκαλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και Ποιμένας, αφού το δικό μας κήρυγμα δεν είναι «εν σοφία λόγου», αλλά σταυρού, αποσκοπεί δε κυρίως και προ παντός στην λύτρωσι, στην σωτηρία και στον αγιασμόν των ανθρώπων και δευτερευόντως στην ικανοποίησι άλλων αιτημάτων μας.


Ειδικώτερα σου γνωρίζω τα εξής·

1.) Βασική διδασκαλία της Εκκλησίας μας είναι ότι ο Θεός πρωτίστως, «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» και έπειτα ικανοποιεί και τις υλικές μας ανάγκες.


Θυμήσου τον Απόστολον Παύλον, ο οποίος «τρις τον Κύριον παρεκάλεσε» να τον θεραπεύση από την ασθένειάν του, όχι δια να μη πονάη αλλά δια την καλυτέραν διεξαγωγήν του σωτηρίου έργου της Ιεραποστολής, και όμως δεν τον εθεράπευσεν ο Κύριος. Του είπε· «αρκεί σοι η χάρις μου· η γαρ δύναμίς μου εν ασθενεία τελειούται».


Θυμήσου τον Παρακλητικόν Κανόνα, λέγοντα· «Κατά το συμφέρον ποίησον». Διά να μη σου θυμίσω την προσευχήν του Κυρίου· «Κύριε παρελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο. πλην ουχ ως εγώ θέλω αλλ’ ως Συ».


Έναντι αυτών των αληθειών το βιβλιαράκι ο Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος λέγει: «Οι προσευχές εισακούονται την εννάτη και πριν και ποτέ μέχρι τώρα δεν απέτυχον. Θα λάβετε τη Χάρη που ζητάτε, όσο απραγματοποίητη κι αν φαίνεται»(σ. 50).


Είναι δυνατόν να αποδεχόμεθα και πολύ περισσότερο να επαινούμε και να διδάσκωμε τέτοιες αντιλήψεις; Εγώ ακραδάντως πιστεύω ΟΧΙ.

2.) Η Ορθόδοξη προσευχή είναι αδιάλειπτος και γίνεται «εν παντί καιρώ και τόπω».


Είναι δυνατόν λοιπόν να αποδεχώμεθα ή να μη κατακρίνωμε προσευχές, που διά να εισακουσθούν «πρέπει να απαγγέλλονται επτά (7) φορές την ημέρα επί εννέα (9) συνεχείς ημέρας», ως γράφει το βιβλιαράκι;


Ασφαλώς ΟΧΙ. Αυτά είναι αναβίωσι μαγικών υπολειμμάτων που τα χρησιμοποιούν και στις ημέρες μας οι διάφοροι μάγοι, εξορκισταί κ.λ.π.


Είναι επομένως μέθοδος σατανική, που εμείς πρέπει να επισημαίνουμε και να αποφεύγουμε.


Μου γράφεις, Αδελφέ, ότι «η εν λόγω προσευχή καταγράφεται εις την δυτικήν χριστιανικήν παράδοσιν, ένθα ο άγιος ένδοξος Απόστολος Ιούδας ο Θαδδαίος τιμάται ιδιαιτέρως ως προστάτης των απηλπισμένων υποθέσεων και συγκεκριμένα εις την Νότιον Ιταλίαν, Βαυαρίαν, Νότιον Γαλλίαν, Ισπανίαν και εκ της τελευταίας ταύτης εις ολόκληρον την Λατινικήν Αμερικήν και όλως ιδιαιτέρως εις το Μεξικόν.


Κατά την εν λόγω παράδοσιν η προσευχή του αγίου Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου, γνωστή ως noνena (εννάτη), θα πρέπη να απαγγέληται κατά εννέα τακτάς χρονικά περιόδους, δηλ. εννέα ημέρας ή εννέα εβδομάδας ή εννέα μήνας».


Χαίρω δια την διαπίστωσί σου αυτή. Όμως η Παπική Εκκλησία, Αδελφέ μου αγαπητέ, έχει και άλλας παραδόσεις, όπως το Πρωτείον του Πάπα, το FILIOQUE, την άσπιλον σύλληψιν της Παρθένου κ.λ.π. Εμείς οι Ορθόδοξοι όμως ΔΕΝ δεχόμεθα αυτές τις αντορθόδοξες παραδόσεις. ΟΧΙ, Αδελφέ, ΠΟΤΕ. Το ίδιο δεν επιτρέπεται να ανεχόμεθα και να χρησιμοποιούμε και αυτήν την προσευχήν της Λατινικής Εκκλησίας με την μαγικήν αντίληψιν.


Τέλος μου γράφεις, ότι το βιβλίον τούτο «πωλείται εις την Θεσσαλονίκην εκ των Βιβλιοπωλείων της Αποστολικής Διακονίας, της Αδελφότητος Θεολόγων «Ο Σωτήρ» και το «Περιβόλι της Παναγίας». Δυνατόν να είναι έτσι Αδελφέ.


Όμως ο Επίσκοπος δεν κρίνει την ορθοδοξότητα του περιεχομένου ενός βιβλίου από το ποίος το πωλεί, αλλά από το Ορθόδοξο περιεχόμενο αυτού. Και το είδος και το περιεχόμενο αυτής της προσευχής, όπως εσύ ο ίδιος διεπέστωσες, είναι της δυτικής (παπικής) χριστιανικής παραδόσεως. Άρα αποκρουστέον.


Με την ελπίδα ότι θα συμφωνήσης στα ανωτέρω και επομένως θα συστήσης εις τον π. Βαρθολομαίον να μη διαδίδη την προσευχήν αυτήν, αλλά άλλα, ορθόδοξα και ψωχωφελή,


Διατελώ,


† Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ»



ΠΗΓΗ:


http://www.ierovima.gr

No comments:

Post a Comment