Monday, April 16, 2012

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ















ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Στόχος των συντακτών του προγράμματος σπουδών είναι η μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό!

ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ!

Οχι ΑΠΛΑ για να μετατραπεί το μάθημα των θρησκευτικών σε μάθημα Ιστορίας των θρησκειών, αλλά για να αποκτήσει καθαρά κοινωνικό, πολιτικό και συγκρητιστικό - οικουμενιστικό χαρακτήρα.

Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
__________

Κινητήριος νους της αλλαγής του προγράμματος σπουδών είναι η αριστερή ιδεολογία των συντακτών των προγραμμάτων, που εκφράζει η λεγόμενη θεολογία της “επαναστάσεως” ή θεολογία της “ελπίδος” ή θεολογία της “μεταμορφώσεως”, όπως είναι γνωστές αυτές οι θεολογικές τάσεις στον Παπικό και “φιλελεύθερο” (“liberal”) Προτεσταντισμό και οι οποίες βλέπουν τον χριστιανισμό ως κινητήρια δύναμη κοινωνικής και πολιτικής αλλαγής.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
_________

Παράλληλα - και σε μεγαλύτερο βαθμό - τα νέα προγράμματα σπουδών δεν διδάσκουν απλά πιο αναλυτικά τα άλλα θρησκεύματα, αλλά - ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ - διδάσκουν το μάθημα των θρησκευτικών με τρόπο ώστε ο Χριστός από ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός να διδάσκεται ως ένας από τους μύστες των μεγάλων θρησκειών!

Οσοι κινούνται για τη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό, κοινωνικό και οικουμενιστικό συνειδητά επιδιώκουν να πραγματοποιήσουν αυτούς τους στόχους, εξαιτίας των θεολογικών αγκυλώσεων που τους χαρακτηρίζουν και εξαιτίας των οικουμενιστικών πεποιθήσεων που εμφορούνται.

Και αυτοί μεν τη δουλειά τους κάνουν.

Αυτά πιστεύουν - για μια ζωή - και τώρα που τους δόθηκε η ευκαιρία προσπαθούν - ως εικός - να τα βάλουν σε εφαρμογή.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ;
____________

Το ερώτημα είναι τι κάνουν οι υπόλοιπες χιλιάδες των θεολόγων και οι θεολογικοί τους Σύνδεσμοι που θέλουν να διατηρηθεί ορθόδοξος ο χαρακτήρας του μαθήματος;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ;
__________

Γιατί δεν αντιδρούν οι γονείς των παιδιών αφού με το νέο πρόγραμμα σπουδών οι συντάκτες τους αντιβαίνουν σαφώς το Σύνταγμα που επιτάσσει τα παιδιά μας να διδάσκονται την πίστη των πατέρων τους;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙ- ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ;
__________

Γιατί δεν αντιδρούν παρά μόνον σπασμωδικά, περιστασιακά και χλιαρά οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα, αφού τα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά στοχεύουν τόσο καίρια να καταστήσουν τους μαθητές μύστες του “λαικού Οικουμενισμού”;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΠΤΕΙ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ;
__________

Γιατί οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν παρεμβαίνουν δυναμικά και να θέσουν τέρμα στον κατήφορο που έχει ως κινητήρια δύναμη τον κ. Γιαγκάζογλου, θεωρητικό τον κ. Πέτρο Βασιλειάδη και δύναμη στήριξης τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;

Παραθέτουμε στη συνέχεια το σχόλιο του κ. Τάτση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

****

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΠΕΣΤΕΙΛΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Του Ιωάννη Τάτση
==========

Οι συντάκτες του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου απέστειλαν προς τη Σύνοδο Υπόμνημα σχετικό με το νέο ΠΣ, το οποίο έδωσαν και στη δημοσιότητα. Επειδή ανήκω σε όσους άσκησαν από την πρώτη στιγμή κριτική στο νέο ΠΣ αλλά κυρίως επειδή οι συντάκτες τους επιχειρούν με το Υπόμνημά τους να απαντήσουν στην κριτική που έχει διατυπωθεί και να καθησυχάσουν τα μέλη της Συνόδου, είναι αναγκαίο να σημειωθούν και οι παρακάτω σκέψεις:

α) Με το νέο ΠΣ επιχειρείται ριζική αλλαγή του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος.

Η διαδοχική στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης (στην Α΄ τάξη), της Καινής Διαθήκης (στη Β΄ τάξη) και της εκκλησιαστικής ιστορίας (στη Γ΄ τάξη) εγκαταλείπεται. Στη θέση της εισάγεται η ενασχόληση με προβληματισμούς γύρω από ζητήματα θρησκείας γενικώς. Μολονότι δεν εγκαταλείπεται κάθε αναφορά στο πρόσωπο του Χριστού –α υτό μας έλειπε!- ωστόσο απουσιάζουν πολλά και σημαντικά στοιχεία της ζωής, της διδασκαλίας, των θαυμάτων, του Πάθους και της Ανάστασης του Κυρίου ώστε η εξέταση του σχεδίου της Θείας Οικονομίας να καθίσταται όχι απλώς ελλιπής αλλά πραγματικά προβληματική.

Όταν οι συντάκτες του ΠΣ μας λένε ότι η Ορθοδοξία παραμένει στο επίκεντρο του θρησκευτικού μαθήματος και αποτελεί τον πρώτο από τρεις ομόκεντρους κύκλους (στους άλλους δύο βρίσκονται οι ετερόδοξες ομολογίες και οι ξένες θρησκείες), αποφεύγουν να μας πούνε ότι η διάμετρος του πρώτου αυτού κύκλου είναι πολύ μικρή και ο κύκλος πολύ περιορισμένος.

β) Το νέο θρησκευτικό μάθημα που φέρνει το ΠΣ δεν θα είναι πλέον ορθόδοξο χριστιανικό, όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν οι συντάκτες του περί του αντιθέτου. Το μάθημα μετατρέπεται σε θρησκειολογικό, κοινωνιολογικό και ιστορικό.

Ακόμη κι αν δεχτούμε τον ισχυρισμό ότι η αναφορά στα ξένα θρησκεύματα καλύπτει μόνο το 10% της ύλης, οφείλουμε να σημειώσουμε πως ο όλος προσανατολισμός του μαθήματος το καθιστά θρησκειολογικό.

Όταν ο Χριστός παρουσιάζεται ως ένας από τους μεγάλους δασκάλους των θρησκειών όπως ο Μωάμεθ για τον Ισλαμισμό και ο Βούδας για τον Βουδισμό, όταν ο Γέροντας Πορφύριος συνεξετάζεται με άλλες «πνευματικές» προσωπικότητες όπως ο Μ. Γκάντι ή ο Δαλάι Λάμα, τότε μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι και πολλές από τις αναφορές του ΠΣ σε στοιχεία του Χριστιανισμού υπηρετούν όχι την καλλιέργεια της χριστιανικής συνείδησης αλλά την θρησκειολογική γνώση και μάλιστα, ακόμη χειρότερα, την συγκρητιστική προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου.

γ) Τεχνηέντως απαντούν οι συντάκτες του ΠΣ στην κριτική που ασκήθηκε για την πλήρη απουσία της Θεοτόκου από το ΠΣ για το Γυμνάσιο. Ουσιαστικά μας λένε ότι είναι δυνατή η αναφορά στην Θεοτόκο κατά τη διδασκαλία διαφόρων θεματικών ενοτήτων. Δηλαδή θα πρέπει στο εξής οι Θεολόγοι να αναζητούμε παραθυράκια στο ΠΣ για να πούμε λίγα λόγια στους μαθητές για την Θεοτόκο. Δεν θα ήταν προτιμότερο να ανοίξουμε στους μαθητές μας την πόρτα του πλούτου της ορθόδοξης θεολογίας και να αφιερώσουμε κάποιες θρησκευτικές ενότητες στη Θεοτόκο;

Οι συντάκτες του ΠΣ περιμένουμε να μας απαντήσουν και σε άλλα ερωτήματα:
Ποιες είναι οι απαιτήσεις των καιρών που οδηγούν στην ανάγκη ριζικής αλλαγής του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος;

Ποια κοινότητα ετεροδόξων ή αλλοθρήσκων στην Ελλάδα και πότε ζήτησε αλλαγή του περιεχομένου των Θρησκευτικών;

Πότε η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλλε την μετατροπή του θρησκευτικού μαθήματος σε θρησκειολογικό;

Για ποιους μαθητές της Ελλάδας παρουσιάζει ενδιαφέρον η γνώση γύρω από τον Ισλαμισμό, τον Ιουδαϊσμό, τον Βουδισμό και τον Ινδουισμό;

Έχει ποτέ μετρηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών της Β΄ Λυκείου όταν διδάσκονται για τα θρησκεύματα αυτά;

Ποιου είδους συνείδηση επιδιώκει να διαμορφώσει το νέο ΠΣ;

Χριστιανική ή πανθρησκειακής ανοχής;

Ποιος διώκει την ορθόδοξη θεολογία από τα ελληνικά σχολεία;

Μήπως καταντήσαμε χριστιανοί θεολόγοι αυτοδιωκόμενοι;

Χριστός ανέστη!

No comments:

Post a Comment