ΑΤΥΧΕΣΤΑΤΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============
Αναφέρει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα απίστευτα οικουμενιστικά, στην Αναστάσιμη Εγκύκλιό του, ο Μακαριότατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος:
“Τα πρόσφατα περιστατικά θρησκευτικής βίας στη Νιγηρία, την πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής, με συγκλονίζουν και με προβληματίζουν.
Με προβληματίζει το γεγονός ότι ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός απειλεί να συρρικνώσει τον πλούτο της θρησκευτικής παράδοσης.
Με προβληματίζει το γεγονός ότι η πίστη μπορεί να μεταστοιχειωθεί σε επιθετικό φανατισμό.
Με προβληματίζει το γεγονός ότι η βία και ο φόβος δηλητηριάζουν την συνύπαρξη.
Είναι καιρός όλοι να αντιληφθούμε ότι πολυπολιτισμική κοινωνία σημαίνει κατά βάση πολυθρησκευτική κοινωνία.
Σε αυτήν την κοινωνία ειρήνη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει χωρίς ειρήνη μεταξύ των θρησκειών.
Και ειρήνη μεταξύ των θρησκειών δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς διάλογο μεταξύ των θρησκειών.
Αφετηρία ενός τέτοιου διαλόγου οφείλει να είναι η προβολή των στοιχείων που ενώνουν τις θρησκείες, παρά εκείνων που τις χωρίζουν.
Αφετηρία ενός τέτοιου διαλόγου οφείλει να είναι η προβολή των κοινών αξιών των διαφόρων θρησκειών, παρά των αντιλήψεων εκείνων περί θρησκευτικής ανωτερότητας που υπονομεύουν την ανοχή στην διαφορετικότητα.
Στόχος ενός τέτοιου διαλόγου οφείλει να είναι η ανάδειξη της ενωτικής και ειρηνοποιητικής λειτουργίας των θρησκειών.
Στόχος ενός τέτοιου διαλόγου οφείλει να είναι η συναίνεση των θρησκειών σε μια ελάχιστη κοινή ηθική, χωρίς ομολογιακή νόθευση.
Και αν κάποιοι φοβικά υποστηρίζουν ότι ο διαθρησκειακός διάλογος θα αποχρωματίσει την ιδιατερότητα κάθε θρησκευτικής έκφρασης, πλανώνται.
Αδυνατούν να αντιληφθούν ότι άνθρωπος και θρησκευτική πίστη άρρηκτα συνυπάρχουν από την αρχή του κόσμου.
Αδυνατούν να αντιληφθούν αυτό που καθημερινά διαπιστώνω ποιμαίνοντας την Αφρική, αυτό το μωσαϊκό των λαών και των θρησκειών: ότι η πίστη στον Θεό αποτελεί την μοναδική σταθερά σε έναν κόσμο που κλυδωνίζεται επικίνδυνα.” (Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”).
ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ;
__________
Aγνοούμε αν ο Mακαριότατος Αλεξανδρείας πιστεύει όντως αυτά που ανέφερε στην αναστάσιμη Εγκύκλιό του ή αν οι εντελώς επισφαλείς συνθήκες κάτω από τις οποίες ζει τον υποχρεώνουν να μιλά με τόσο συγκρητιστικό φρόνημα και να διατυπώνει τόσο αθεολόγητες θέσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι τα θύματα του θρησκευτικού μίσους είναι πρώτιστα οι χριστιανοί και ότι οι θύτες - στη συντριπτική πλειοψηφία τους - είναι οι μουσουλμάνοι.
ΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΦΕΛΟΙ
_________
Οι Διαθρησκειακοί διάλογοι "εις ουδέν απολύτως ωφελούν αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται".
Διαθρησκειακοί διάλογοι διεξάγονται από δεκαετίες.
Πώς εμπόδισαν τους μουσουλμάνους να καίνε εκκλησίες χριστιανών, να βιάζουν τα παιδιά των χριστιανών, να απαγάγουν τους χριστιανούς για να ζητούν υπέρογκα λύτρα για την απελευθέρωσή τους, να τους υποβάλλουν σε ανήκουστα βασανιστήρια και να τους καίνε ζωντανούς;
Αλλωστε με ποιους θα διεξαχθεί αυτός ο διάλογος;
Οχι βέβαια με τις Ισλαμικές φανατικές φονταμενταλιστικές ομάδες με τις οποίες δεν μπορούν να διαλεχθούν ούτε οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι, αλλά με τα μετριοπαθή στοιχεία του Ισλάμ τα οποία - ούτως ή άλλως - δεν προβαίνουν σε πράξεις βίας κατά των χριστιανών.
Αρα προς τι ο διάλογος;
Για να δίνει άφεση αμαρτιών στα εγκλήματα των μουσουλμάνων και να παρουσιάζει τον Ισλαμισμό ως δήθεν θρησκεία ειρήνης και ανοχής;
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ
__________
Αν το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας είναι υποχρεωμένο να πηγαίνει στους αδιέξοδους Διαθρησκειακούς Διαλόγους επειδή αυτές είναι οι εντολές του Δυτικού παράγοντα ας τους κάνει
1.) Χωρίς να παραβαίνει τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας που απαγορεύουν αυστηρά και επί ποινή καθαιρέσεως την συμπροσευχή με αιρετικούς και αλλόθρησκους,
2.) Χωρίς ψευδαισθήσεις για το αποτέλεσμα αυτών των διαλόγων, και
3.) Προπαντός χωρίς να μιλά με τον δογματικό μινιμαλισμό που υιοθέτησε στην πατριαρχική του αναστάσιμη εγκύκλιο ο Μακαριότατος Αλεξανδρείας.
Η ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ
__________
Μακαριότατε! Αν η επιθετικότητα του Ισλάμ ποτέ περισταλεί δεν θα είναι καθ’ οιονδήποτε τρόπο συνδεδεμένη με τους Διαθρησκειακούς διαλόγους. Θα είναι καρπός της αλλαγής του συντελεστή ισχύος στις Ισλαμικές χώρες.
Τι τους ωφέλησε τους Κόπτες της Αιγύπτου - τους γηγενείς της χώρας από πολλές χιλιετηρίδες - ότι πολέμησαν το καθεστώς Μπουμπάρακ;
Δεν ακολούθησε - και ακόμη εξακολουθεί να υφίσταται - απηνής διωγμός εναντίον τους που τους εξαναγκάζει να φύγουν από τη γη των πατέρων τους;
Για ποιο διάλογο μιλάτε που μπορεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο να αποβεί αποτελεσματικός;
Αντιλαμβάνομαστε τη δυσχερή θέση που βρίσκεται το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας στις πλείστες επαρχίες του, αλλά το πρόβλημα δεν λύνεται με Διαθρησκειακούς διαλόγους και με εγκυκλίους που εκφράζουν δογματικό μινιμαλισμό.
No comments:
Post a Comment