Tuesday, March 20, 2012

Ο κ. ΖΟΡΜΠΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΠΕΤΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ



Ο κ. ΖΟΡΜΠΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΠΕΤΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

================


Ο Καθηγητής κ. Πέτρος Βασιλειάδης έθεσε με πρόσφατο άρθρο του «Ορθοδοξία-Πολιτική-Νεωτερικότητα», με εντιμότητα και σαφήνεια, τις θέσεις του για το Διαθρησκειακό διάλογο, τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση” και το μάθημα των θρησκευτικών.


Ο κ. Ζορμπάς, Διδάκτωρ κοινωνιολογίας- θεολογίας, ειδικός σε θέματα Ευρωπαικής ένωσης, σε άρθρο του που επιγράφεται “Η θρησκευτική διάσταση του πολιτικού διαλόγου στην Ευρωπαϊκή Ένωση”, που δημοσιεύθηκε στον "Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ", έρχεται να επιβεβαιώσει και να αναπτύξει τις διαπιστώσεις του κ. Βασιλειάδη αναφορικά με την ανάγκη ανάπτυξης του Διαθρησκειακού Διαλόγου και την ανάγκη διδασκαλίας των θρησκευτικών ως θρησκειολογικού - συγκρητιστικού μαθήματος που σκοπό θα έχει, ΟΧΙ να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά μας ως ορθόδοξους χριστιανούς, αλλά να τα μάθει βασικά ότι η διαφορετικότητα είναι φυσιολογική και ότι πρέπει να αναπτύξουμε απέναντί της ανεκτικότητα.


Η ΑΝΟΧΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

________


Ας αρχίσουμε από το αυτονόητο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτός είναι ο στόχος της Ευρωπαικής Ενωσης. Την ανεκτικότητα ενδιαφέρεται να κατοχυρώσει με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία. Οχι την ορθόδοξη αγωγή.


Αλλά το δικό μας Σύνταγμα και η δική μας κοινωνία επιτάσσουν το μάθημα των θρησκευτικών να μαθαίνει στα παιδιά μας την πίστη των πατέρων τους.


Επομένως γιατί εσείς κ. Ζορμπά, ο κ. Βασιλειάδης, ο κ. Γιαγκάζογλου και οι ευάριθμοι ΚΑΙΡΟΣκόποι δείχνετε τόση σπουδή και προθυμία να προσφέρετε εκδούλευση στην εικαζομένη βούληση της Ευρωπαικής Ενωσης, σε βάρος του δικού μας Συντάγματος και της δικής παράδοσης;


Γιατί δείχνετε αυτή τη σπουδή εξαιτίας της εικαζομένης πρόθεσης της Ευρωπαικής Ενωσης να διδάσκεται θρησκειολογικό, κοινωνιολογικό και συγκρητιστικό μάθημα αντί να μαθαίνει τα παιδιά μας την πίστη των πατέρων τους;


Γιατί προτρέχετε να ανταποκριθείτε στις επιδιώξεις της παγκοσμιοποίησης και όχι της Ορθόδοξης παράδοσης;



ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

_________


Ας έλθουμε όμως στην ουσία της θέσης του κ. Ζορμπά. Δεν είναι καλό πράγμα ή έλλειψη ανοχής, ισχυρίζεται.


Ασφαλώς και δεν είναι.! Αλίμονον αν πιστεύαμε ότι πρέπει να καταδιώκουμε τους συμπολίτες μας επειδή ανήκουν σε άλλα δόγματα ή θρησκείες. Συμφωνούμε απολύτως ότι οι μαθητές πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν να ανέχονται τις θρησκευτικές, φυλετικές και όποιες άλλες διαφορές των πολιτών που συνυπάρχουν στην Ενωμένη Ευρώπη.


Με τη εξής διαφορά. Αυτό που δεν αναφέρει ο κ. Ζορμπάς είναι ποιος είναι το θύμα και ποιος ο θύτης της έλλειψης ανοχής.


ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

________


Ας πάρουμε παράδειγμα την Κύπρο.


Εμείς, κ. Ζορμπά, συντηρούμε, με έξοδα του κράτους, τα τεμένη των Τουρκοκυπρίων στον ελεύθερο Νότο μολονότι πολλά από αυτά στο παρελθόν ήταν χριστιανικοί ναοί!


Οι Τούρκοι όμως, όχι μόνον μετέτρεψαν σε τεμένη πολλές εκκλησίες της κατεχόμενης Κύπρου, όχι μόνον σύλησαν και κατάστρεψαν 600 θρησκευτικά μνημεία στο Βορρά, αλλά δεν επιτρέπουν καν στην Εκκλησία της Κύπρου να τα επισκευάσει με δικά της έξοδα!!!


Ποιος λοιπόν χρειάζεται να μάθει να ανέχεται τη διαφορετικότητα; Οι Ελληνες ορθόδοξοι χριστιανοί που την εφαρμόζουν στην πράξη στο ακέραιο ή οι Τούρκοι μουσουλμάνοι;


ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

________


Είναι σαφές ότι ο χριστιανισμός σήμερα είναι η θρησκεία με τους περισσότερους μάρτυρες. Ενώ στην Ευρώπη και στην Αμερική ουδείς ενοχλεί τους μουσουλμάνους να πιστεύουν ότι θέλουν και να λατρεύουν το Θεό με όποιο τρόπο θέλουν, στις Ισλαμικές χώρες καταδιώκουν μέχρι εξοντώσεως τους χριστιανούς.


Επομένως, κ. Ζορμπά, ποιος χρειάζεται να μάθει να ανέχεται τους άλλους; Οχι πάντως οι χριστιανοί που το κάνουν έτσι κι αλλιώς, αλλά οι μουσουλμάνοι που διδάσκονται τον πόλεμο κατά των "απίστων".


Η πρότασή σας επομένως για ανάγκη διδασκαλίας πολυπολιτισμικού θρησκειολογικού - συγκρητιστικού μαθήματος θα είχε νόημα στη Σαουδική Αραβία, στο Ιράν, στην Αίγυπτο κοκ. Οχι στην Ελλάδα και στην Κύπρο όπου οι χριστιανοί είναι αυτοί που διώκονται για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και υποφέρουν τα πάνδεινα από την έλλειψη ανοχής.


ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ Η ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ “ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”;

___________


Αλλωστε γιατί πρέπει να πληρώσει τα σπασμένα το μάθημα των θρησκευτικών;


Γιατί να μη διδάσκεται η ανεκτικότητα και οι δημοκρατικές αξίες στο μάθημα της “Αγωγής του πολίτη” ή στο μάθημα της κοινωνιολογίας;


Η διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης, της Καινής Διαθήκης, της Λειτουργικής, της Δογματικής, της ηθικής κτλ. δεν στρέφεται εναντίον του Ισλάμ ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας. Διδάσκει τα παιδιά μας την πίστη των πατέρων τους.


Πολλώ μάλλον δεν διδάσκει κανένας θεολόγος την έλλειψη σεβασμού προς τις δημοκρατικές αρχές!


Γιατί λοιπόν να πληρώσει το μάθημα των θρησκευτικών τα σπασμένα;


Γιατί να αποφοιτούν τα παιδιά μας από το σχολείο και να μη γνωρίζουν ούτε τα ουσιώδη της πίστης μας που είναι το υπόβαθρο του πολιτισμού μας;



No comments:

Post a Comment