ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΟ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Σε θρησκευτικό ιστολόγιο ανώνυμος σχολιαστής αρπάχτηκε από μια επιπόλαιη και ανεύθυνη κουβέντα που είπε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου για τους παραδοσιακούς πιστούς για να θεμελιώσει αυθαίρετα τις απόψεις του για την αποτείχιση.
Λέγει πολλά ο ανώνυμος σχολιαστής που χρήζουν απάντησης αλλά αυτή τη στιγμή δεν είναι η ώρα να συζητηθούν. Σε άλλα πρέπει να έχουμε στραμμένη την προσοχή μας!
ΠΟΙΟΣ ΚΡΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;
_________
Θα σταθώ ΜΟΝΟΝ σε ένα σημείο των θέσεων του.
"Οταν ορθοτομούν το λόγο της αληθείας οι επίσκοποι, ισχυρίζεται, “τότε θα μνημονεύονται. Οταν δεν τον ορθοτομούν θα σταματά το μνημόσυνο".
Και ερωτούμε: Με βάση την κρίση ποιου; Ποιος θα κρίνει πότε τον ορθοτομούν και πότε όχι; Ενας επίσκοπος, πολλοί επίσκοποι, μια σύνοδος, ένας ηγούμενος 1000 μοναχών και Αγιος άνθρωπος μεγάλου κύρους όπως ο Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ενας ιερέας με λίγους λαικούς ή μια ομάδα λαικών χωρίς ιερέα;
Η ορθή απάντηση σ' αυτό το ερώτημα αποδεικνύει πότε ενδείκνυται και πότε αντενδείκνυται να αρχίζει και να σταματά μια αποτείχιση.
Αλλιώς αν μια ομάδα λαικών με (ή και χωρίς ορισμένες φορές ιερέα!) αρχίζει αποτείχιση θα έχει ως τελική κατάληξη το σχίσμα έστω και αν δεν είναι αυτή η αρχική πρόθεση των πρωταγωνιστών της.
Οταν δεν έχεις τους μηχανισμούς να τερματίσεις την αποτείχιση την οδηγείς αργά ή γρήγορα στον γκρεμό του σχίσματος. Και τότε; Τότε ποιος έχει την ευθύνη έναντι του Θεού για μια αμαρτία που δεν την ξεπλένει ούτε το αίμα του μαρτυρίου κατά τον Αγιο Ιωάννη Χρυσόστομο;
Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΕΠΙ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ
_________________
Αν λ.χ. όπως συνέβηκε επί Αθηναγόρα, ορισμένοι επίσκοποι όπως οι Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος ή θεσμοί πανορθοδόξου ακτινοβολίας όπως το Αγιον Ορος ή μορφές πανορθοδόξου κύρους όπως ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, σταματούσαν τον μνημόσυνο θα τους λέγαμε μπράβο επειδή θα ξέραμε ότι η παύση του μνημοσύνου είναι ορθοδόξως ελεγχόμενη. Θα είχαμε τη σιγουριά ότι η παύση του μνημοσύνου θα άρχιζε και θα τελείωνε συντεταγμένα κατά Θεόν. Θα είχαμε τη βεβαιότητα ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως τροχοπέδη των οικουμενιστικών σχεδίων. ΟΧΙ ως καταλύτης εξελίξεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σχίσμα.
ΠΟΤΕ ΑΝΤΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;
__________
Αν όμως η παύση του μνημοσύνου γίνει από ιδιώτες που βρίσκονται ακροβολισμένοι δεξιά αριστερά στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία, στην Ηπειρο, στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο κτλ. ΤΟΤΕ είναι ηλίου φαεινότερον ότι κανείς δεν ασκεί πραγματικό έλεγχο των εξελίξεων.
Αρα η αποτείχιση σ' αυτές τις περιπτώσεις αντεδείκνυται.
Τουλάχιστον αν είμαστε άνθρωποι με ακμαίο ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα.
ΜΙΑ ΕΠΙΠΟΛΑΙΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
_____________
Αν μια επιπόλαιη κουβέντα όπως αυτές που λέγει επί καθημερινής βάσεως ο γνωστός για τη θεολογική του ανεπάρκεια Αρχιεπίσκοπος Κύπρου προσφέρεται ως αφορμή για να δικαιολογηθεί η αποτείχιση το γεγονός αυτό και μόνον αποδεικνύει την πενία ουσιαστικών επιχειρημάτων για να αποτολμηθεί το εγχείρημα.
Η αποτείχιση είναι μέσο που πρέπει να βοηθά την επαναφορά όσων προβαίνουν σε αντορθόδοξες ενέργειες σε ορθόδοξη βάση. ΟΧΙ εργαλείο για να αποσχιστούμε από την Εκκλησία ή για να εκτονώσουμε την πικρία μας για μια αδικία που μας έγινε ή για να εκδηλώσουμε την οργή μας για τις οικουμενιστικές ενέργειες.
No comments:
Post a Comment