ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε κείμενο περί συνοδικότητος του σύγχρόνου μεγάλου Αγίου της Εκκλησίας μας Παΐσίου του Αγιορείτη.
Το κείμενο αυτό λέγει βασικά τα
εξής:
1.) Το πολίτευμα της Εκκλησίας είναι Συνοδικό.
Ο Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος είναι πρώτοι μεταξύ ίσων.
Όχι sine paribus, όπως πρεσβεύει κακόδοξα ο αρχιοικουμενιστής Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, ο και
κυριώτερος δελφίνος του
Οικουμενικού Θρόνου.
2.) Το συνοδικό πολίτευμα πρέπει να διέπει τις σχέσεις των μελών των Συνόδων, αλλά και των Μονών και των ενοριών.
3.) Το συνοδικό πολίτευμα δεν είναι κάτι που φανερώνεται μόνο εξωτερικά. Οι Ιεράρχες και η Γεροντία μίας Μονής πρέπει να έχουν συνοδικό και όχι παπικό μονοκρατορικό φρόνημα.
Η καλύτερη απόδειξη ότι υπάρχει και λειτουργεί το συνοδικό πολίτευμα είναι η υπακοή της μειοψηφίας στις αποφάσεις της
πλειοψηφίας
της Συνόδου.
Η άρνηση των
Σχισματικών επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου να συμμορφωθούν με τις αποφάσεις της πλειοψηφίας των 3/5
της Ιεραρχίας για την
αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, αποδεικνύει το αντισυνοδικό τους φρόνημα και φανερώνει το πνεύμα ανυπακοής στην Εκκλησία που τους διακρίνει.
Στην προκειμένη περίπτωση, τα πράγματα είναι ασύγκριτα χειρότερα διότι οι ρουβλιοκίνητοι Μητροπολίτες Λεμεσού, Ταμασού και Κύκκου αρνούνται να συλλειτουργήσουν με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και με άλλους αρχιερείς που αναγνώρισαν την
Αυτοκεφαλία της
Ουκρανίας.
Έβαλαν, επομένως, τις βάσεις για την δημιουργία Σχίσματος στην Εκκλησία της Κύπρου.
Το Σχισματικό και αντισυνοδικό φρόνημα
των Σχισματικών επισκόπων
της Εκκλησίας της Κύπρου (ήτοι του λίαν επικίνδυνου και καθαιρετέου Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου και των ομοφρόνων του Κυκκωτών Μητροπολιτών Κύκκου και Ταμασού) έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την διδασκαλία περί συνοδικότητος του Αγίου Παΐσιου και της ορθόδοξης πατερικής
και κανονικής
παράδοσης.
Το Σχισματικό φρόνημα των Ουκρανομάχων επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου είναι ακόμη πιο σοβαρό νοουμένου ότι είναι ρουβλιοκίνητοι.
Αλλοίμονον αν σχίζουμε τον
άρραφο χιτώνα του Κυρίου για τα ρούβλια και για ένα καθαρά κανονικό -και όχι δογματικό- θέμα όπως είναι το Ουκρανικό.
Τι ψυχή θα παραδώσουμε;
Ανυπακοή στην Σύνοδο, στους επισκόπους και στους ποιμένες ως σύνολο ΜΟΝΟ σε μία περίπτωση επιτρέπεται: Όταν προσβάλλεται ευθέως το Δόγμα της Εκκλησίας και η διδασκαλία του Κυρίου.
Σε καμμία άλλη περίπτωση.
No comments:
Post a Comment