κ. ΛΩΡΙΤΟΥ! ΜΗΠΩΣ ΥΠΕΡΤΙΜΑΤΕ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Η κ. Ε. Λωρίτου ανέφερε σε σχόλιό της, στο ιστολόγιο μας, ότι είναι λανθασμένη η θέση ότι η αναγωγή κανονικών θεμάτων σε θέματα πίστεως είναι αίρεση.
Για να με πείσει ότι κακώς υιοθέτησα αυτή την άποψη η κ. Λωρίτου με πληροφόρησε ότι την ενστερνίζεται ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης.
Καλά είναι να βάζουμε καλούς λογισμούς για τους συνανθρώπους μας, κ. Λωρίτου, αλλά μήπως υπερτιμάτε το θεολογικό εκτόπισμα του σεβαστού π. Βασίλειου Βολουδάκη;
Μία θεολογική μετριότητα -μετά βίας- είναι ο σεπτός πατήρ των Εξαρχείων.
Τι συγκεκριμένα είπε ή έγραψε μέχρι τώρα που σας πείθει ότι έχουμε να κάνουμε με θεολόγο που κατέχει και γεραίρει τους Ιερούς Κανόνες;
Στις πλείστες περιπτώσεις αντιγράφει μια πρόταση του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου -συνηθέστατα χωρίς να παραπέμπει στον αείμνηστο Γέροντα για την ερμηνεία ενός Κανόνα- και από εκεί και πέρα προσπαθεί να οικοδομήσει ενίοτε αυθαίρετα και ενίοτε επιτυχώς μια δική του προσέγγιση που κατά κανόνα -σχεδόν πάντοτε- εξυπηρετεί
την ατζέντα που προωθεί.
Η θέση ότι όποιος ανάγει σε θέμα πίστεως ένα κανονικό θέμα είναι αιρετικός δεν ανήκει στον π. Βασίλειο Βολουδάκη ή σε μένα.
Είναι του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, όπως θα διαπιστώσετε από τις επιστολιμιαίες διατριβές που έστειλε στην συνοδεία του Γέροντα Εφραίμ μετέπειτα Φιλοθείτη και Αριζονίτη.
Αν διατηρήθηκε η ενότητα της Εκκλησίας αλώβητη ακόμη και με τις αποτειχίσεις των ομολογητών Μητροπολιτών Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου, Φλωρίνης Αυγουστίνου και Παραμυθίας Παύλου και των Μονών του Αγίου Όρους οφείλεται φυσικά στον Άγιο Θεό που κήδεται της ενότητας της Εκκλησίας Του.
Σε ανθρώπινο, όμως, επίπεδο, η συμβολή του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωρόπουλου ήταν καθοριστική.
Ο π. Επιφάνιος είχε αντιληφθεί πολύ γρήγορα τα προβλήματα που αναφύονται από ζηλωτικές ενέργειες, οι οποίες συνήθως ξεκινούν με αγαθές προθέσεις, αλλά τελικά δεν αποφεύγουν την πολυδιάσπαση, την δυσφήμηση του αγώνων που άρχισαν και την τελική τους
κατάληξη στο Σχίσμα.
Για λόγους αλήθειας
και δικαιοσύνης, πρέπει να αναφερθεί
ότι η θέση αυτή
του Γέροντα Επιφανίου
είχε δεχτεί την ισχυρή επίδραση του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Γιαννακόπουλου,
μιας από τις πιο φωτισμένες μορφές της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος είχε μελετήσει σε βάθος τις διαστάσεις του παλαιοημερολογητικού Σχίσματος.
Βλέποντας την απροθυμία σας κ. Τελεβάντο , νά ασχοληθείτε μέ τις 3 ώρες πρίν ή τις 3 μετά , θέλησα νά επιστρατεύσω το πιό ισχυρό επιχείρημα που θα μπορούσε νά προσελκύσει την προσοχή σας : οτι αυτά τα είπε ο π. Βολουδάκης ! Ούτε αυτό δεν σας ενδιαφέρει ?
ReplyDeleteΕρώτηση : το "καί μέ τον αστυφύλαξ και μέ τον χωροφύλαξ " είναι κανονικό θέμα ή αιρετικόν ?
Έτσι ο π. Βολουδάκης έβγαλε πάλι την εκκλησία απο τα αδιέξοδα και έδωσε το σύνθημα , οτι είναι άλλο η " ακολουθία της Αναστάσεως " και άλλο η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως . Μία θέση που λειτουργεί παράλληλα μέ τους εκλεκτούς -- Πειραιώς , Εδέσσης -- που είπαν οτι η εκκλησιαστική ημέρα αρχίζει απο την δύση του ηλίου , συνεπώς απο τις 6.00 μ.μ. μπορούμε νά καταλύσουμε την νηστεία και άν ωθήσουμε " τα πλήθη " νά φάνε την μαγειρίτσα στις 11.00 μ.μ. ουδέν πρόβλημα !
Έτσι έχουμε δύο ακολουθίες . Μία για τα " πλήθη " και μία για τους εκλεκτούς !
Χάσαμε και τ' αυγά και τα Πασχάλια !
Τά κόκκινα αυγά οφείλουν νά κρατούν τις αποστάσεις και νά μήν τσιγγρίζονται !
Α! Τώρα αντελήφθηκα τι εννοείτε. Πιστέψτε επειδή τον ξέρω καλά. Δεν μπορεί να καταλαβει για ποιο λόγο το σύμπαν ολόκληρο δεν τους κάνει αδιάκριτη υπακοή ή διαμφισβητεί τα θέσφατά του. Έχασα κάθε ελπίδα συνεννόησης μαζί του από καιρό.
ReplyDeleteΕίπαμε .... όπου ακούς πολλή " υπακοή " , νά κρατάς μικρά κοφίνια ...!
DeleteΓιατί αυτό το πράγμα ήρθε και κόλλησε στους παπάδες , δεν μπορώ νά το καταλάβω ! Θέλει λίγο ψάξιμο ...!
Μάς αρέσουν οι πνευματικές σχέσεις , η αποταγή , η υποταγή , η εξάρτηση, αρκεί σε αυτή την σχέση εμείς νά είμαστε αυτοί που οι άλλοι μας υποτάσσονται !