ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΠΑΤΣΚΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, εκτενή συνέντευξη του γνωστού Οικουμενιστή Μητροπολίτη Μπάτσκας κ. Ειρηναίου -που είναι ο κυριώτερος δελφίνος του Πατριαρχικού Θρόνου Σερβίας- το οποίο αναφέρεται σε διάφορα τρέχοντα θέματα υψίστης σημασίας για την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Στο παρόν άρθρο θα μας απασχολήσουν οι θέσεις που διατυπώνει ο Σεβ. κ. Ειρηναίος για το πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ελπίζουμε ότι σύντομα θα μας δοθεί η δυνατότητα να σχολιάσουμε θέσεις του Σεβ. Μπάτσκας για άλλα φλέγοντα εκκλησιαστικά θέματα, που αναφέρει στην ίδια συνέντευξη.
Ο Σεβασμιώτατος αναφέρει πολύ ορθά ότι στην Ορθοδοξία ίσχυε ανέκαθεν το primus inter pares (πρώτος μεταξυ ίσων) και όχι το primus sine paribus (πρώτος χωρίς ίσους).
Ούτε η μοναρχία του Βατικανού, ούτε το χάος του Προτεσταντισμού υπήρξαν ποτέ πολίτευμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Για λόγους, όμως, δικαιοσύνης και αληθείας, πρέπει να σημειωθεί ότι η sine paribus κακοδοξία του Οικουμενιστή Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου δεν βρίσκει απήχηση ούτε στα πατριαρχικά δώματα.
Πρόσφατα λ.χ. ο ισχυρός θεολογικός βραχίονας του Οικουμενικού Πατριαρχείου -Σεβ. Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας)- ένοιωσε την ανάγκη να διευκρινίσει δημόσια ότι ο ίδιος δεν συμμερίζεται αυτή την κακοδοξία.
Eπανέλαβε, μάλιστα, ότι το πρωτείο στην Εκκλησία διατυπώνει ο 34ος Αποστολικός Κανόνας, ο οποίος νομολογεί ότι, ούτε ο Πρώτος μπορεί να ενεργεί αυτόνομα από την Σύνοδο, ούτε η Σύνοδος των επισκόπων να ενεργεί χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Πρώτου.
Γι’ αυτό, ορθότατα μεν ο Σεβασμιώτατος Μπάτσκας στηλιτεύει την sine paribus κακοδοξία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η αίρεση αυτή υιοθετείται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως σύνολο.
Στην συνέντευξή του, ο Σεβασμιώτατος Μπάτσκας παρουσιάζει αυθαίρετα τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως οπαδούς της sine paribus κακοδοξίας του Αρχιεπισκόπου Αμερικής.
Αντιδεοντολογική βεβαίως προσέγγιση που εξυπηρετεί τα μέγιστα σκοπιμότητες, αλλά δεν εκφράζει την αλήθεια.
No comments:
Post a Comment