Wednesday, September 19, 2018

π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ, ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΑΜΙΑ



ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΑΜΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αντίθετα με την πρακτική μας να μη δημοσιεύουμε μεγάλης διάρκειας μαγνητοσκοπημένες ταινίες, στην συγκεκριμένη περίπτωση, κάνουμε εξαίρεση για την ομιλία του π. Θεόδωρου Ζήση για τον γάμο, την αγαμία και την διγαμία των κληρικών, επειδή πρόκειται για σπουδαία θεολογική ανάλυση του θέματος.

Το θέμα είναι εξαιρετικά επίκαιρο και πολύ μεγάλης σπουδαιότητας, επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο εντελώς αυθαίρετα και κατά σαφή αντίθεση με το Ευαγγέλιο και τους Ιερούς Κανόνες, αποφάσισε συνοδικά ότι επιτρέπεται η δευτερογαμία των χήρων και διαζευγμένων κληρικών.

Δυστυχώς το Οικουμενικό Πατριαρχείο οδεύει κατά κρημνών και εισάγει αντικανονικούς και αντιευαγγελικούς νεωτερισμούς στην Εκκλησία.

Ο Θεός να βάλει το χέρι Του για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή του η πρακτική για την Ορθοδοξία.

Ο σεβαστός μας Γέροντας αναλύει ορθόδοξα τι σημαίνει γάμος και τι σημαίνει αγαμία σε μια εποχή που καθαρά αιρετικές θέσεις έγιναν κτήμα πολλών θεολόγων που προσπαθούν να υποτιμήσουν την αγαμία.

Οι κακόδοξες αυτές θέσεις απέκτησαν ιδιαίτερο κύρος στην Ελλάδα εξαιτίας των Νεορθόδοξων, οι οποίοι με την σειρά τους επηρεάστηκαν αρνητικά από τους Ρώσσους εμιγκρέδες θεολόγους του Αγίου Σεργίου και του Αγίου Βλαδιμήρου.

Ο Μέγιεντορφ, ο Ευδοκίμωφ και άλλοι έγιναν εισηγητές αυτής της κακοδοξίας, η οποία δεν έχει ούτε Ευαγγελικές, ούτε Κανονικές, ούτε Πατερικές ρίζες.

Για μια ακόμη φορά ο π. Θεόδωρος Ζήσης βάζει τα πράγματα στην θέση τους, εκφράζει με σαφήνεια και ακρίβεια την ορθόδοξη θέση και στηρίζει στην Ορθόδοξη πίστη τα μέλη της Εκκλησίας.

Αύριο θα αναρτήσουμε -συν Θεώ- το Β΄ Μέρος της ομιλίας του π. Θεόδωρου που αναφέρεται κυρίως στο απαράδεκτο, αντιευαγγελικό, αντιπατερικό και αντικανονικό της διγαμίας των κληρικών. 

Το Β΄ Μέρος της ομιλίας του π. Θεόδωρου συνιστά πραγματικό καταπέλτη εναντίον των νεωτεριστών και των κανονομάχων που προωθούν την διγαμία των κληρικών αλλά και τον γάμο αγάμων κληρικών.

1 comment:

  1. Δύο έγγαμοι θεολόγοι ασχολήθηκαν μέ την παρθενία : Ο Γρηγόριος Νύσσης και ο Θεόδωρος Ζήσης !

    Η σωτηρία του ανθρώπου είναι ένα μυστήριο . Μόνο η Πατερική διδασκαλία έχει την διεισδυτικότητα νά εισέλθει στά έγκατα του ανθρώπου και νά διαλεχθεί μέ την πτώση , το προπατορικό αμάρτημα και τις συνέπειές του , τά ενοχικά του σύνδρομα . Οι θολολόγοι, ορισμένες φορές από καλή πρόθεση για νά βοηθήσουν τον άνθρωπο, ακόμα πιό πολύ τον συγχύζουν , γιατί αρνούνται τον ΑγιοΠνευματικό λόγο . Και τότε ο άνθρωπος δεν έχει πώς νά διαχειριστεί τά πράγματα και πώς νά ισορροπήσει πάνω στην δοξολογική χρήση των πραγμάτων του κόσμου τούτου .

    Δυστυχώς η συνείδηση του ανθρώπου δεν ξεγελιέται τόσο εύκολα,
    ώστε κανείς νά την καθησυχάσει μέ ψέματα . Απαιτεί την ειλικρίνεια , νά πεί κανείς τά πράγματα μέ τό όνομά τους και αυτό μόνο ο Πατερικός λόγος μπορεί νά τό κάνει . Άς θυμηθούμε το ψυχογραφικό μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκυ "έγκλημα και τιμωρία ". Άς δούμε και τά πόσα ψέματα είπε ο πάπας προκειμένου νά χρυσώσει τό χάπι και νά επιτρέψει τον γάμο των κληρικών , ενώ τά πράγματα δεν ζητούν καμμία ωραιοποίηση παρά μόνον την γυμνή αλήθεια . Ας δούμε και την αποτομία του αποστόλου Παύλου , ο οποίος δεν καταλαβαίνει από ευγένειες : " Δια τάς πορνείας έκαστος την εαυτού εχέτω γυναίκα ". Πάνω σε αυτό τον ακρογωνιαίο λίθο της Ευαγγελικής και Πατερικής διδασκαλίας πρέπει νά ισορροπήσει το ζήτημα του " γάμου -αγαμίας ". Μήπως είναι κανείς πιό άγιος απο τον απόστολο Παύλο ; Μήπως είμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως ;

    ReplyDelete