Ο ΣΤ. ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ ΑΠΟΤΙΜΑ ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο κ. Στ. Γιαγκάζογλου, σε άρθρο του στη «Σύναξη» (τ.140 Οκτ. –Δεκ. 2016) που φέρει τον τίτλο «Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας», επιχειρεί να αποτιμήσει αυτά που τελέστηκαν στο Κολυμβάριο.
Απ’ αυτά που σημειώνει ο Ελλογιμώτατος σχολιάζουμε το εξής: «Η απουσία της Εκκλησίας της Ρωσσίας, η οποία παρέσυρε και τις Εκκλησίες της Βουλγαρίας, Γεωργίας και Αντιοχείας επιβεβαίωσε έμπρακτα το έλλειμμα ενότητας, αλλά και τον αναδυόμενο εθνικιστικό ή γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών».
Οι πιο πάνω διαπιστώσεις δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Πρωτίστως η απουσία της εν Βουλγαρία Εκκλησίας δεν εξηγείται με τις περί ενότητας, ελλειμμάτων ή εθνικιστικού ανταγωνισμού θεωρίες του Ελλογιμώτατου, ούτε φυσικά με τη ρετσινιά του ότι την παρέσυρε η Μόσχα. Όποιος θέλει να δει τα πραγματικά αίτια της απουσιας αυτής ας ανατρέξει στην απόφαση της Ι. Συνόδου της εν Βουλγαρίας Εκκλησίας, όπου φαίνεται καθαρά ότι αρνήται να παραστεί στη Σύναξη του Κολυμβαρίου, διότι δεν δέχεται να αναγνωρίσει τους πάσης φύσεως αιρετικούς ως «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες», ούτε το κακόφημο «ΠΣΕ» και τον συμφυρμό των Ορθόδοξων Εκκλησιών με αυτό, αφού είναι ηλίου φαεινότερο ότι εκεί (στο «Π.Σ.Ε.») δεν υφίσταται ομολογία της Ορθοδοξίας αλλά αλλεπάλληλες εκπτώσεις περί την πίστιν (βλ. διακήρυξη του Τορόντο, Πόρτο Αλλέγκρε, Πουσάν κ.τ.ό).
Φυσικά όλα τα πιο πάνω δεν συγκινούν καθόλου τον Ελλογιμωτατο κ. Γιαγκάζογλου αφού η έγνοια του η μεγάλη είναι πώς να αλλοιώσει εδώ και τώρα το χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μετατρέποντας το από ομολογιακό σε θρησκειολογικό, όπου ο Κύριος Ιησούς Χριστός θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον «προφήτη» Μωάμεθ, τον Βούδδα, τον Κομφούκιο, τον Λαό Τσε, τις ινδουιστικές θεότητες, τις σαμανιστικές θεότητες κ.ο.κ.
No comments:
Post a Comment