ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Διαβάσαμε, στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα”, το ακόλουθο εξαιρετικού ενδιαφέροντος ρεπορτάζ του κ. Ανδρέα Λουδάρου, που επιγράφεται “Δριμύ κατηγορώ του Οικουμενικού Πατριάρχη κατά της συμβίωσης ομοφυλοφίλων”:
“Κατακριτέες και καταδικαστέες εφευρέσεις, χαρακτήρισε τη συμβίωση μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος τασσόμενος κατά κάθε τέτοιας πρωτοβουλίας.
Από την Εσθονία όπου βρέθηκε ο κ. Βαρθολομαίος είπε πως για την Εκκλησία «…είναι άγνωστοι και κατακριτέαι συζυγίαι μετ’ ατόμων του ιδίου φύλου, καταδικάζονται δε αι σύγχρονοι εφευρέσεις των λεγομένων «συμφώνων συμβιώσεως», τα οποία είναι απόρροια αμαρτίας και ουχί κατά νόμον χαράς, ενεργειών κατά τας οποίας αι θήλειαι «μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολαμβάνοντες»
Χρησιμοποιώντας την παραπάνω φράση από την Προς Ρωμαίους Επιστολή, ο Οικουμενικός Πατριάρχης ούτε λίγο ούτε πολύ «αφορίζει» κάθε σχέση μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου κάνοντας λόγο για αμαρτία και πλάνη που έρχονται ενάντια στη φύση.
Είναι η πρώτη φορά που ο Οικουμενικός Πατριάρχης κάνει μια τόσο σαφή και απόλυτη αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα καλώντας μάλιστα εμμέσως πλην σαφώς την Κυβέρνηση της Εσθονίας να μην προχωρήσει σε νομιμοποίηση της συμβίωσης μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου.”
Εκφράζουμε τη χαρά μας επειδή ο Πατριάρχης μας ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει τόσο καθαρά, αλλά και με τη δέουσα αγάπη, ως πνευματικός πατέρας για το θέμα.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία κανένα δεν καταδικάζει επειδή έχει ετεροφυλόφιλη ή ομοφυλόφιλη ή οποιαδήποτε άλλη τάση. Καταδικάζει μόνον την αμαρτωλή διάθεση του ανθρώπου που θέλει εν λόγω ή εν έργω ή εν διανοία να κάνει πράξη την όποια αμαρτωλή επιθυμία του.
Για την Εκκλησία δεν υπάρχει -και ούτε μπορεί να υπάρξει- άλλος γάμος εκτός από τον εκκλησιαστικό γάμο μεταξύ ετεροφυλοφίλων προσώπων που σκοπό έχει τη δημιουργία οικογένειας.
Ο σαρκικός έρωτας ευλογείται από την Εκκλησία για την τεκνοποιία και τη δημιουργία οικογένειας.
Ουδόλως εκφράζουν το ορθόδοξο φρόνημα οι σχετικές πλάνες των Ρώσων θεολόγων της Διασποράς -και δη του Μέγιεντορφ και του Παύλου Ευδοκίμωφ- που επηρέασαν κακόδοξα και τους δικούς μας Νεονικολαίτες (Γιανναρά, π. Φιλόθεο Φάρο, π. Αδαμάντιο Αυγουστίδη, π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό και τους πνευματικούς του γόνους - ήτοι τον Σεβ. Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιο και τους Βατοπαιδινούς ιερομόναχους, αλλά και όσους πνευματικούς εξαρτούνται πνευματικά από αυτούς).
Η Ορθόδοξη Εκκλησία καταδικάζει και αποκλείεται να ευλογήσει ομοφυλοφιλικούς “γάμους”, αλλά και πολιτικούς γάμους ή “σύμφωνα συμβίωσης” μεταξύ ετεροφυλοφίλων προσώπων.
Οι κακοδοξίες των Νεονικολαιτών περί του σαρκικού έρωτα ως "εξάλματος προς το Θεό" κτλ. ουδεμία ανταπόκριση φαίνεται να έχουν στην καρδία του Παναγιότατου.
Παράλληλα έμμεσα -αλλά σαφέστατα- ο Παναγιότατος καταδικάζει όλους όσους (όπως λ.χ. ο κ. Τσίπρας και η Δωδεκαθείστρια Περιστέρα του) αρνούνται να κάνουν εκκλησιαστικό γάμο και να βαφτίσουν τα παιδιά τους.
Η Εκκλησία έχει μυστήρια για να ευλογεί τις σχέσεις των ανθρώπων.
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πηγαίνουν στο Δημαρχείο για να πληρώσουν τα δημοτικά τους τέλη και τα τέλη σκυβάλων και όχι για να παντρευτούν ή για να δώσουν όνομα στα παιδιά τους.
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πηγαίνουν στο Δημαρχείο για να πληρώσουν τα δημοτικά τους τέλη και τα τέλη σκυβάλων και όχι για να παντρευτούν ή για να δώσουν όνομα στα παιδιά τους.
Εκφράζουμε την πιο μεγάλη μας χαρά, επειδή ο Παναγιότατος μίλησε τη γλώσσα του Ευαγγελίου και των Αγίων Πατέρων γι’ αυτά τα πολυσυζητημένα, στις μέρες μας, θέματα.
Μακάρι πάντοτε ο Παναγιότατος να μας δίνει την ίδια χαρά με την ορθόδοξη διδασκαλία του για όλα τα θέματα της πίστης μας.
Μακάρι πάντοτε ο Παναγιότατος να μας δίνει την ίδια χαρά με την ορθόδοξη διδασκαλία του για όλα τα θέματα της πίστης μας.
No comments:
Post a Comment