ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥ κ. ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΝΑΝΗ ΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΕΔΕΣΣΗΣ
Του κ. Λυκούργου Νάνη
==================
Εγραψε ο κ. Λυκούργος Νάνης ως απάντηση στη δήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης:
“Στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης "Iστογράφος" στην οποία και γίνεται έμμεση αλλά σαφής αναφορά στην κριτική που ασκήθηκε από μέρους μου ο συντάκτης ισχυρίζεται ότι "Κατηγορήθηκε η Μητρόπολη ότι προσπάθησε με τη συμμετοχή της να «αποσπάσει πιστοποιητικά πολιτικής ορθότητας» η ότι μετέχει σε μία προσπάθεια στοχοποίησης συγκεκριμένης κομματικής ιδεολογίας".
Τα πιο πάνω αναγνώσθηκαν και κατά τη διεξαγωγή της επίμαχης εκδηλώσεως εις επήκοον πολλών δημιουργώντας πεπλανημένες εντυπώσεις στους ακροατές που παρακολούθησαν τη συγκεκριμένη εκδήλωση-συζήτηση.Κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές και μάλλον οφείλεται σε παρανόηση των όσων έγραψα.
Ο υποφαινόμενος τόνισα ότι "Η Χρυσή Αυγή την οποία "φωτογραφίζει" σαν ιδεολογικό και πολιτικό φορέα του ναζισμού και επιχειρεί να στοχοποιήσει η συγκεκριμένη εκδήλωση αποτελεί στις μέρες μας τον εύκολο στόχο για τους ποικίλους υπηρέτες του διεφθαρμένου πολιτικού και κοινωνικού συστήματος και τους αβανταδόρους της Νέας Τάξης. Αν θέλει κάποιος σήμερα, φυσικό πρόσωπο ή συλλογικότητα, να αποσπάσει πιστοποιητικά "πολιτικής ορθότητας"και να μην απορριφθεί από το σύστημα θα πρέπει αν μη τι άλλο να πλειοδοτεί σε αντιχρυσαυγιτισμό" και πιο κάτω "Το λυπηρό όμως εν προκειμένω είναι η συμμετοχή της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης σε μια τέτοια εκδήλωση που με το αθώο πρόσχημα του "διαλόγου" και της "παροχής και διακήρυξης της χριστιανικής μαρτυρίας" καθίσταται ανεπιγνώστως υπηρέτρια της δυσώνυμης "πολιτικής ορθότητας.
Όπως προκύπτει από την προσεκτική ανάγνωση των παραπάνω φράσεων δεν ισχυρίστηκα ότι η συγκεκριμένη μητρόπολη "προσπάθησε να αποσπάσει πιστοποιητικά πολιτικής ορθότητας".΄Έγραψα σαφώς γι αυτούς που "θέλουν και επιδιώκουν" να αποσπάσουν τα σχετικά "πιστοποιητικά" και φυσικά δεν εννοούσα τη μητρόπολη αφού πιο κάτω έγραψα ότι" ΑΝΕΠΙΓΝΩΣΤΩΣ καθίσταται με τη συμμετοχή της υπηρέτρια της δυσώνυμης πολιτικής ορθότητας". Διότι έχομαι στερρώς της γνώμης ότι η μητρόπολη δε θέλησε και δεν επιδίωξε να αποσπάσει τα εν λόγω "πιστοποιητικά" αλλά κινούμενη από αγαθά κίνητρα όπως αυτό της "παροχής και διακήρυξης της χριστιανικής μαρτυρίας" όπως έγραψα συμμετείχε ως διοργανώτρια στη συγκεκριμένη εκδήλωση.
Η κριτική μου λοιπόν εστιάσθηκε στο γεγονός της συμμετοχής της μητρόπολης στην εν θέματι εκδήλωση που κατά τη γνώμη μου παρόλο που τα κίνητρά της είναι αγαθά δυστυχώς υπηρετεί ανεπιγνώστως το "πολιτικά ορθό". Ο υποφαινόμενος δεν ήταν ποτέ δυνατόν να συγκαταλέγει στους "ποικίλους υπηρέτες του διεφθαρμένου πολιτικού και κοινωνικού συστήματος και στους ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ αβανταδόρους της Νέας Τάξης" τη συγκεκριμένη μητρόπολη της οποίας προίσταται ένας κατά τεκμήριο παραδοσιακός μητροπολίτης όπως ο νυν Εδέσσης π. Ιωήλ.
Από την ηθελημένη στοίχιση στις γραμμές της διαβόητης "πολιτικής" ορθότητας μέχρι την καλοπροαίρετη παρέμβαση που υπό τις συνθήκες που αυτή υλοποιείται δυνητικά κινδυνεύει να υπηρετήσει τη συγκεκριμένη στρεβλή ιδεολογία υπάρχει πολύ μεγάλη, τεράστια απόσταση. Ο υποφαινόμενος, το τονίζω για μία ακόμη φορά, κάκισα το γεγονός ότι πολλοί εκκλησιαστικοί παράγοντες και φορείς εν οις και η μητρόπολη Εδέσσης " με τη συμμετοχή τους σε παρόμοιες εκδηλώσεις, με τη συγκεκριμένη θεματολογία που είναι και της μόδας σήμερα και τη συγκεκριμένη σύνθεση των συμμετεχόντων όπου πλειοψηφούν γνωστής ιδεολογικής κατευθύνσεως πρόσωπα και φορείς, ανεπιγνώστως προφανώς ρίχνουν νερό στο μύλο των αθέων και των εκκλησιομάχων και ελέγχονται επιεικώς ανακόλουθοι και επιλεκτικώς στοχεύοντες".
Αναφορικά τέλος με το υποστηριζόμενο ότι ισχυρίστηκα ότι η μητρόπολη της Έδεσσας μετέχει σε μία προσπάθεια "στοχοποίησης συγκεκριμένης κομματικής ιδεολογίας" κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού έγραψα για "στοχοποίηση του κόμματος της Χρυσής Αυγής" και όχι για στοχοποίηση της ιδεολογίας του η οποία όσον αφορά στο κομμάτι του ναζισμού και του φυλετικού ρατσισμού είναι αφ' εαυτής τρόπον τινά στοχοποιμένη για κάθε ορθόδοξο χριστιανό και προδήλως καταδικαστέα όπως επανειλημμένως έχω αναγράψει. Ταύτα προς αποκατάσταση της αλήθειας.”
Το δικό μας σχόλιο στην απάντηση του κ. Νάνη.
Καταρχήν ο κ. Νάνης δεν λαμβάνει υπόψη ότι η Δήλωση της Μητροπόλεως αφορά, όχι μόνον τη δική του σχολιογραφία για το θέμα, αλλά και άλλων ανωνύμων σχολιαστών.
Ο κ. Νάνης έχει δίκαιο να λέγει ότι η πολιτική ορθότητα καθορίζει τη στάση πολλών για το ζήτημα.
Αυτό όμως γιατί πρέπει να εμποδίσει μια Μητρόπολη, ένα κληρικό, ένα θεολόγο, κάθε πιστό να εκφράσει τη διαφωνία του με την ιδεολογία και την πρακτική του ναζισμού, του μαρξισμού ή άλλων αντιχριστιανικών συστημάτων;
Ας λάβουμε υπόψη ότι ο Σεβ. Εδέσσης ανήκει στην ομάδα των ιεραρχών, οι οποίοι κάνουν επιτελούν μεγάλο - αλλά αθόρυβο - έργο.
Πόσοι ιεράρχες πανορθοδόξως εξομολογούν τόσους πολλούς πιστούς της περιφέρειάς τους, όσο ο Σεβ. κ. Ιωήλ;
Κληρικός από την Κύπρο που παρακολουθεί τα προγράμματα του Σεβασμιότατου σε χριστιανικό ραδιοφωνικό σταθμό εκφράζεται με πολλή ενθουσιασμό για τις απαντήσεις που δίνει ο Αγιος Εδέσσης για όλα τα θέματα της πίστης μας.
Εχει εις βαθος θεολογική κατάρτιση, είναι φύσει ταπεινός και ησύχιος, είναι ακατηγόρητος σε θέματα ήθους και ανιδιοτέλειας. Είναι παραδοσιακός ιεράρχηςμ όπως και ο ίδιος ο κ. Νάνης άλλωστε ομολογεί.
Μπορεί να μην κάνει δημόσιες δηλώσεις για πολλά θέματα - όπως θα θέλαμε - ιδιαίτερα για θέματα Οικουμενισμού, αλλά οι πεποιθήσεις του είναι ακραιφνώς ορθόδοξες.
Επαναλαμβάνω πάντως το ερώτημα:
Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε το διάλογο με όλους;
Τι φοβόμαστε;
Την αλήθεια του Ευαγγελίου δεν κηρύττουμε;
Γιατί φοβόμαστε να συνομιλήσουμε με οιονδήποτε;
No comments:
Post a Comment