ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====================
Σε σχόλιο του ιστολογίου “Αναστάσιος” επεσημάναμε απόσπασμα κειμένου που έγραψε ο Καθηγητής της Δογματικής κ. Ιωάννης Τσελεγγίδης που αναφέρεται στην Αποστολικότητα του Θρόνου της Ρώμης μετά την πτώση του στην αίρεση.
Ο εγνωσμένου ακαδημαικού κύρους και αληθινής ευσέβειας κ. Καθηγητής αποδεικνύει μέσα σε λίγες αράδες πόσο αθεολόγητο είναι να χαρακτηρίζεται ως “Αποστολικός” ο Θρόνος της Ρώμης μετά την πτώση του στην αίρεση.
Αναφέρει ο κ. Τσελεγγίδης:
"Με την αποστολική πίστη συνδέεται αδιαίρετα και η αποστολική διαδοχή. Η αποστολική διαδοχή έχει ουσιαστικό περιεχόμενο μόνο μέσα στο σώμα της Εκκλησίας, και προϋποθέτει οπωσδήποτε την αποστολική πίστη.
Λέγοντας αποστολική διαδοχή εννοούμε την αδιάκοπη συνέχεια της ηγεσίας της Εκκλησίας από τους Αποστόλους. Η συνέχεια αυτή έχει χαρισματικό χαρακτήρα και διασφαλίζεται με τη μετάδοση της πνευματικής εξουσίας των Αποστόλων στους Επισκόπους της Εκκλησίας και δι’ αυτών στους ιερείς.
Ο τρόπος μεταδόσεως της πνευματικής-αποστολικής εξουσίας στους Επισκόπους γίνεται με τη χειροτονία. Αν, επομένως, κάποιος επίσκοπος έχει λάβει με κανονικό - εκκλησιαστικό τρόπο τη χειροτονία του και στη συνέχεια βρεθεί εκτός της Εκκλησίας εξαιτίας της εσφαλμένης πίστεώς του, παύει ουσιαστικά να έχει και την αποστολική διαδοχή, αφού αυτή έχει νόημα μόνο μέσα στο μυστηριακό σώμα του Χριστού, την Εκκλησία.
Κατά συνέπεια, αν κάποιος επίσκοπος η και ολόκληρη τοπική Εκκλησία - ανεξαρτήτως αριθμού μελών - εκπέσουν από την πίστη της Εκκλησίας, όπως αυτή εκφράστηκε αλαθήτως στις Οικουμενικές Συνόδους, παύουν να έχουν οι ίδιοι την αποστολική διαδοχή, επειδή βρίσκονται ήδη εκτός της Εκκλησίας. Και, αφού διακόπτεται η αποστολική διαδοχή ουσιαστικά, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για κατοχή η για συνέχεια της αποστολικής διαδοχής στους εκπεσόντες από την Εκκλησία.
Με βάση τα παραπάνω, ο ίδιος ο πάπας, αλλά και το σύνολο των Ρωμαιοκαθολικών επισκόπων στερούνται την αποστολική διαδοχή, επειδή στερηθέντες την αποστολική πίστη ξέπεσαν από την Εκκλησία. Κατά συνέπεια, λόγος για αποστολική διαδοχή εκτός της Εκκλησίας είναι λόγος ατεκμηρίωτος επιστημονικά, είναι δηλαδή λόγος αθεολόγητος."
Οσα λέγει ο διαπρεπής Ορθόδοξος δογματολόγος ούτε διαμφισβήτηση, ούτε παρερμηνεία σηκώνουν.
Οποιος πέσει στην αίρεση - πολλώ μάλλον όταν εμμείνει σ’ αυτήν για ολόκληρη χιλιετία και προσθέτει κατά καιρούς και νέες αιρέσεις - ούτε Αποστολική διαδοχή έχει, ούτε Εκκλησία λογίζεται, ούτε μυστήρια έχει.
Ακουέτωσαν ταύτα όσοι έσπευσαν στη Ρώμη στην ενθρόνιση του Ιησουίτη αιρεσιάρχη, όσοι απεκάλεσαν το Βατικανό “Αποστολικό Θρόνο” και όσοι μιλούν για τον “επίσκοπο της πρεσβυτέρας αδελφής Εκκλησίας της Ρώμης”.
No comments:
Post a Comment