Ο π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ
ΚΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========
Το ερώτημα του κ. Ζερβού προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, στην τελευταία έκδοση του “Ορθόδοξου Τύπου”, είναι εύλογον. Πλην όμως δεν χρειαζόταν να είναι κανείς προφήτης για να προφητεύσει ότι αυτή θα ήταν η κατάληξη της παρανομίας του π. Παύλου Κουμαριανού (Πρωτοπρεσβυτέρου για την ακρίβεια και όχι Αρχιμανδρίτη όπως αναφέρει ο κ. Ζερβός).
Οταν - πριν 18 μήνες - διάβασα την είδηση ότι ο καταγγελθείς υπό του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γλυφάδος κ. Παύλου ότι μετέλαβε όστιας - στην παρουσία ορθοδόξων επισκόπων - ήταν ο στενός συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, π. Παύλος Κουμαριανός, έγραψα το ακόλουθο άρθρο που δημοσιεύθηκε σε πλειάδα ιστολογίων στις 2 Οκτωβρίου 2010:
ΘΑ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΙ Ο π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============
Το ιστολόγιο “Αποτείχιση” δημοσίευσε την πληροφορία ότι ο κληρικός που μετέλαβε όστια από τους Παπικούς είναι ο π. Παύλος Κουμαριανός. Αν το ιστολόγιο έχει ακριβείς πληροφορίες για το πρόσωπο που ζήτησε ο Μητροπολίτης Γλυφάδος να καθαιρεθεί φοβούμαι “φόβον μέγα” ότι ο π. Κουμαριανός θα τη βγάλει “αβρόχοις ποσίν”.
Φοβούμαι - και μακάρι να διαψευστώ από τα γεγονότα - ότι θα αποφύγει την καθαίρεση λόγω της υποστήριξης που θα του προσφέρει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Ο π. Κουμαριανός δεν εψεύσθη όταν είπε ότι εκπροσωπεί τον Αρχιεπίσκοπο στην Ημερίδα που διοργάνωσε το Θεολογικό τμήμα της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Ούτε εξέφρασε προσωπικές απόψεις όταν είπε ότι πρώτα να ενωθούμε με τον Πάπα παρά τις δογματικές διαφορές που μας χωρίζουν και μετά να τις συζητήσουμε!!! Οσα είπε τα είπε επειδή αυτά πίστευε αλλά και επειδή αυτά ενετάλην να πει. Αν δεν είχε τη συγκατάθεση και την εντολή του Αρχιεπισκόπου για να ενεργήσει όπως ενήργησε ο Μακαριότατος θα κινούσε τη διαδικασία της καθαίρεσής του.
Πού εκ του αιώνος ηκούσθη ποτέ σε θεολογικά, πολιτικά ή ακαδημαικά συνέδρια να παρουσιάζεται κάποιος και να ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί κάποιο επώνυμο πρόσωπο και να διατυπώνει απόψεις εντελώς αντίθετες από αυτές που πρεσβεύει και να μην υφίσταται συνέπειες για την αχαρακτήριστη συμπεριφορά του; Αν όντως ο π. Κουμαριανός ενήργησε παρά τις εντολές που έλαβε ένα εκ των δύο σημαίνει: Οτι είναι ένας εξαιρετικά αυθάδης και επικίνδυνος άνθρωπος ή ότι είναι σοβαρά προβληματικό πρόσωπο.
Σε ποια από τις δύο περιπτώσεις θα ήταν ποτέ δυνατόν ο πανέξυπνος και λίαν πεπειραμένος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να κρατήσει ένα τόσο αναξιόπιστο ή και επικίνδυνο πρόσωπο στην αυλή του; Θα τον είχε το λιγότερο απομακρύνει από κοντά του και θα τον αντικαθιστούσε στην επιτελική θέση που κατέχει σε εκφραστικό όργανο της Εκκλησίας με κάποιο άλλο αξιόπιστο πρόσωπο που δεν θα τον εξέθετε τόσο σοβαρά.
Η θλιβερή αλήθεια είναι ότι ο π. Κουμαριανός εκπροσωπούσε τον Αρχιεπίσκοπο και ήταν βαλτός να πει αυτά που είπε. Εξ ου και οι αντιφατικές κατά καιρούς ανακοινώσεις της Αρχιεπισκοπής για να δικαιολογήσει την παρουσία του, τα λεχθέντα και διαδραματισθέντα στην Ημερίδα της Θεσσαλονίκης. Η θρασύτητα που έδειξε να κοινωνήσει όστια από τους Παπικούς, στην παρουσία μάλιστα ορθόδοξων επισκόπων και καθηγητών ορθόδοξων Θεολογικών Σχολών, επιβεβαιώνει ότι νιώθει ότι έχει γερές πλάτες που του επιτρέπουν να ασχημονεί χωρίς να φοβάται τις συνέπειες.
Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος έπραξε το καθήκον του στο ακέραιο! Απολύτως προς τιμή του. Εστειλε υπόμνημα στη Σύνοδο και ζητά, όπως επιτάσσουν οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας, την καθαίρεση του συγκρητιστή κληρικού.
Θα χαρώ χαράν μεγάλη αν διαψευστούν οι φόβοι μας για τη στάση που θα τηρήσει ο Αρχιεπίσκοπος. Από τον Μακαριότατο και μόνον εξαρτάται αν ο π. Κουμαριανός θα λάβει “ένδικον μισθαποδοσίαν” ή αν θα παραμείνει ατιμώρητος να ασεβεί βάναυσα εναντίον της πίστης μας και μετά την προδοσία του Ιούδα - κατά το χαρακτηρισμό του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς - που διέπραξε και μάλιστα προκλητικά και στην παρουσία ορθοδόξων επισκόπων.
Αλίμονον αν πηγαίνουν να κοινωνούν ορθόδοξοι κληρικοί σε Παπικούς ναούς και να μην καθαιρούνται.
Από τον Αρχιεπίσκοπο και μόνον εξαρτάται αν θα διαψεύσει τους φόβους μας. Δυστυχώς ο μέχρις στιγμής βίος και η πολιτεία του Μακαριότατου δεν εμπνέουν καμιά απολύτως εμπιστοσύνη. Σε κανένα από τα θέματα που χειρίστηκε.
Ας διαψεύσει τη δυσπιστία και την απογοήτευση που αισθανόμαστε με τον ορθό χειρισμό του θέματος. Αν το κάνει πρώτοι και καλύτεροι θα τον χειροκροτήσουμε.
Θα το κάνει όμως;”
Αυτά έγραψα πριν 18 μήνες. Οχι βέβαια επειδή έχω προφητικό χάρισμα. Απλά κατάλαβα από καιρό το ρόλο που διαδραματίζει στην Εκκλησία ο διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
ΑΣ ΜΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ Ο “ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ”
________________
Πάντως ο “Ορθόδοξος Τύπος” κάνει καλά να μην πανηγυρίζει επειδή 30 Μητροπολίτες διαφωνούν με τους χειρισμούς του Αρχιεπισκόπου σε πλείστους τομείς που βάλλεται η πίστη μας από τους άθεους κυβερνώντες.
Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει 82 Μητροπολίτες. Αν οι 30 Μητροπολίτες είναι εναντίον των χειρισμών του Αρχιεπισκόπου οι άλλοι 52 Σεβασμιότατοι αρχιερείς μας “πού”;
Ούτε και χρειάζεται να εξυμνείται ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επειδή ως Μητροπολίτης Θηβών είχε πλούσιο αντιαιρετικό εργο, επειδή δεν νομίζω ότι έδειξε ποτέ καμιά επίδοση στον αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού.
Παραθέτουμε στη συνέχεια το κείμενο που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ!
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΠΑΥΛΟ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟ ΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΟΣΤΙΑ
Του κ. Γεωργίου Ζερβού
==========
Επληροφορήθημεν ὅτι ὁ κληρικός τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, ὁ ὁποῖος «ἐκοινώνησε» ὄστιαν εἰς κάποιαν Λειτουργίαν Παπικῶν, εἰς τήν ὁποίαν παρίσταντο καί Ὀρθόδοξοι Ἀρχιερεῖς καί Ὀρθόδοξοι θεολόγοι εἶναι μέν εἰς «διαθεσιμότητα» ἀλλά δέν ἔχει ὁλοκληρωθῆ ὑπό τῶν ἁρμοδίων Συνοδικῶν Ὀργάνων ἡ ἀνάκρισις.
Τοῦτο σημαίνει ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καί οἱ περί αὐτόν δέν ἐπιθυμοῦν νά ὑπάρξη πόρισμα καί ἀπόφασις, διότι εἰς αὐτήν τήν περίπτωσιν θά πρέπη νά ἐφαρμοσθοῦν οἱ Ἱεροί Κανόνες, νά ἀποβληθῆ ἀπό τήν Ἐκκλησίαν ὁ κληρικός καί νά ἀρχίση ἡ παρακολούθησις καί ἡ ἀνάκρισις δι᾽ ὅλους τούς Μητροπολίτας, οἱ ὁποῖοι συμμετέχουν εἰς τούς διαλόγους καί καταθέτουν εὐθέως αἱρετικάς θέσεις ὡς συνέβη προσφάτως.
Ἐρωτῶμεν τόν Μακαριώτατον Ἀθηνῶν μέ τήν ἰδιότητα τοῦ Προέδρου τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου: Πῶς ὁ πιστός λαός θά ἀντισταθῆ εἰς τάς αἱρέσεις, ὅταν ὁ «Πρῶτος» τῆς Ἐκκλησίας
ἀρνῆται νά ἐφαρμόση τούς Ἱερούς Κανόνας διά τόν κληρικόν ἤ καί διά Ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι ἀσπάζονται τήν μεταπατερικήν θεολογίαν ἤ ἀναπτύσσουν θεωρίας περί διηρημένης Ἐκκλησίας μετά τῶν Παπικῶν;
Πῶς θά ἀντισταθῆ ὁ πιστός λαός εἰς τήν αἵρεσιν τοῦ Παπισμοῦ, ὅταν ὁ κληρικός «μετέλαβε» κατά τόν τρόπον τῶν Παπικῶν, ἐνώπιον Ὀρθοδόξων Μητροπολιτῶν καί θεολόγων, οἱ ὁποῖοι συνεκάλυψαν τό θέμα;
Ἀναμένομεν ἀπό τόν Ἀρχιεπίσκοπον ἀπαντήσεις. Ὡς Θηβῶν εἶχε πλούσιον ἀντιαιρετικόν ἔργον. Ὡς Ἀθηνῶν ἐπιτρέπει τήν διείσδυσιν τῆς αἱρέσεως εἰς τήν Ἐκκλησίαν (Μεταπατερική θεολογία κ.λπ.); Τί ἐμεσολάβησεν ἀπό τήν ἐποχήν κατά τήν ὁποίαν κατέλαβε τόν θρόνον τῶν Ἀθηνῶν;
ΠΗΓΗ:
Ορθόδοξος Τύπος
Εὐχαριστῶ!
ReplyDelete