ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΝΙΚΟΛΑΟ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ*
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========================
Νέα Υόρκη,
12 Μαρτίου 2010
Αγαπητέ και σεβαστέ μου κ. Σωτηρόπουλε,
Πρόσεξα ότι δημοσιεύσατε επιστολή αναφορικά με την κριτική που ασκώ στον π. Δανιήλ Αεράκη με πρόσφατη επιστολή σας στον “Ορθόδοξο Τύπο”.
Στην επιστολή σας υπάρχουν κενά πληροφόρησης επειδή προφανώς δεν διαβάσατε από τις πρώτες πηγές τα σχετικά κείμενα.
Σας αποστέλλω, λοιπόν, τις ανταλλαγείσες επιστολές μεταξύ εμού και του π. Δανιήλ για να διαπιστώσετε τι ακριβώς έγραψα. Αναφέρετε λ.χ. ότι τον χαρακτήρισα “βραχύ τι παρά Προτεστάντες ελαττωμένον” ενώ αυτό, όπως ρητά αναφέρω στο τεύχος 89 της “Ορθόδοξης Μαρτυρίας”, το αναφέρω για τον π. Αντώνιο Πινακούλα. Ούτε και δημοσιεύθηκε, όπως ανακριβώς σας πληροφόρησαν, η ηλεκτρονική μου επιστολή στην “Ορθόδοξη Μαρτυρία”. Οταν θα σας δοθεί η ευκαιρία να διαβάσετε τις πηγές τότε είμαι βέβαιος ότι θα αποκτήσετε την ακριβή εικόνα των πραγμάτων.
Αν ο π. Δανιήλ, όπως του έγραψα ήδη σε δύο επιστολές μου, είναι διατεθειμένος να καταδικάσει ρητά και ονομαστικά τους Νεοβαρλααμίτες:
1.) Παπα-Κώστα Μπέη τον καθαιρετέο, το συγκρητιστή
2.) π. Θεοδόσιο Μαρτζούχο που θεωρεί ότι οι Ψαλμοί του Δαβίδ δεν μιλούν στην ψυχή του σύγχρονου ανθρώπου και πρέπει να αντικατασταθούν,
3.) τον κ. Θ. Παπαθανασίου που προτείνει την αντικατάσταση του άρτου και του οίνου ως μέσων τέλεσης του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας,
4.) Τη θέση του π. Αντώνιου Πινακούλα που πιστεύει ότι η Εκκλησία θα πρέπει να επιστρέψει στην προ της εικονομαχίας κατάσταση,
5) Τον π. Βασίλειο Θερμό που γυρίζει τα λειτουργικά συνέδρια και “διορθώνει” τους Αγίους και συγχέει τη ψυχανάλυση με τη ψυχοθεραπεία κτλ. είμαι διατεθειμένος όχι απλά να σταματήσω την πολεμική κατά του π. Δανιήλ αλλά και να τον επαινέσω δημόσια επειδή θα διαχωρίσει την ευθύνη του και θα καταδικάσει ονομαστικά τους Νεοβαρλααμίτες.
Μέχρι στιγμής, όμως, αρνείται πεισματικά να πράξει τούτο και μετέρχεται “αλεπουδιάρικες” τακτικές και έτσι δεν μου αφήνει περιθώρια άλλης αντιμετώπισης.
Γύριζε λ.χ. την Κύπρο πρόσφατα και προσεποιείτο ότι δεν γνωρίζει ποιος είμαι ενώ και τηλεφωνικά μιλήσαμε και επιστολές ανταλλάξαμε και τα βιβλία του για χρόνια μου έστελλε να παρουσιάσω στην Ορθόδοξη Μαρτυρία και το έκανα πάντοτε με τα πιο επαινετικά λόγια.
Σε κάθε περίπτωση έχετε δίκαιο να λέτε ότι είναι συγγραφεύς 80 βιβλίων και άνθρωπος με πλούσια ιεραποστολική δράση και ακριβώς γι’ αυτό δεν επιτρέπεται να σεκοντάρει ανθρώπους που εκφράζουν απροκάλυπτα αιρέσεις. Κατ’ επανάληψη παρουσίασα βιβλία του με επαινετικά σχόλια όπως μπορεί και ο ίδιος να σας βεβαιώσει. Δεν έχω καμιά προσωπική διαφορά μαζί του. Μόλις διαχωρίσει ρητά και κατηγορηματικά και ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ τη θέση του από όσους εκπορεύουν κακοδοξίες το θέμα τελειώνει. Εφ’ όσον αρνείται να το κάνει “προφασιζόμενος προφάσεις εν αμαρτίαις” το ζήτημα παραμένει ανοιχτό και θα επανέρχομαι να το σχολιάζω.
Εκείνο που δεν μπορεί να γίνει ανεκτό είναι να προωθεί το Νεοβαρλααμισμό και να ανήκει στο ίδιο στρατόπεδο με τους συγκρητιστές και τους βλάσφημους και τους “διορθωτές” των Αγίων και να αρνείται να τους καταδικάσει ρητά και ονομαστικά. Σας παρακαλώ, λοιπόν, να ασκήσετε κάθε πίεση προς τη δική του κατεύθυνση να καταδικάσει τους βλάσφημους και αιρετικούς Νεοβαρλααμίτες και τα άλλα αφήστε τα στα χέρια μου: Σας υπόσχομαι ρητά και κατηγορηματικά να τον επαινέσω δημόσια και να εξάρω τη μετάνοια που θα επιδείξει.
Σας παρακαλώ δέστε
1) τι έγραψα στην Ορθόδοξη Μαρτυρία τεύχος 89 για τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση”,
2) τη σχετική ομιλία περί Νεοβαρλααμισμού του π. Θεόδωρου Ζήση που επισυνάπτω και η οποία επεξηγεί με κρυσταλλίνη σαφήνεια τους λόγους που οι οπαδοί της λεγόμενης “λειτουργικής αναγέννησης” είναι αιρετικοί Νεοβαρλααμίτες.
3) Τις επιστολές και τα άρθρα που έγραψα για τον π. Βασίλειο Θερμό το Νεοβαρλααμίτη και διορθωτή των αγίων, και
4) τις επιστολές που ανταλλάξαμε με τον π. Δανιήλ και είμαι βέβαιος ότι θα διαπιστώσετε πώς έχουν τα πράγματα.
Με πολύ σεβασμό πάντοτε και εκτίμηση για το έργο και το πρόσωπό σας,
Παναγιώτης Τελεβάντος
=========================
*Η επιστολή αυτή είχε σταλεί στον κ. Σωτηρόπουλο από τις 12 Μαρτίου αλλά, όπως με πληρόφορησαν, λόγοι υγείας δεν του επέτρεψαν να μελετήσει το υλικό που του έστειλα για να ενημερωθεί για το θέμα.
Στο μεταξύ πληροφορήθηκα ότι ο π. Δανιήλ όχι μόνον δεν μετανόησε για τις θέσεις του για τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση” αλλά και δημοσίευσε στο περιοδικό που εκδίδει εντελώς ανυπόστατες πληροφορίες για μένα και για τις θέσεις που εκφράζω. Ετσι απεφάσισα να δώσω στη δημοσιότητα την επιστολή που έστειλα προς τον κ. Σωτηρόπουλο τοσούτον μάλλον εφόσον στο μεταξύ η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με πρόσφατη απόφασή της, έδωσε εντολή να τερματιστεί κάθε αυθαίρετος λειτουργικός νεωτερισμός.
No comments:
Post a Comment