Sunday, April 25, 2010

Η Γ΄ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ













Η Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====================

Η Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
__________________

Αγαπητέ αδελφέ κ. Παναγιώτη,
Χριστός Ανέστη!

Δεν είναι πρόθεσή μου να εμπλακούμε σε διάλογο για θέματα στα οποία διαφωνούμε, όπως δεν είναι και δική σας πρόθεση.

Ωστόσο διαπιστώνω ότι σε όλες αυτές τις διαφωνίες αιτία δεν είναι η μεταξύ μας διαφορετική νοοτροπία αλλά η αδυναμία μου να εκφράσω με λίγα λόγια αυτά που πιστεύω.

Επιγραμματικά εξηγούμαι:

1. Ο κύκλος στη Θεολογία δηλώνει ότι "ου μικρόν το παραμικρόν". Η διάσπαση της Αληθείας και η ιεραρχησή Της σε τομείς και κλάδους ανωτέρους και κατωτέρους αντιστρατεύεται την θεώρησή Της ως Πρόσωπο, το Πρόσωπο του Θεού Λόγου και την καθιστά θρησκευτική ιδεολογία. Η πίστη μας είναι αδιαίρετη, το ίδιο αδιαίρετος και ο αγώνας μας γι’ αυτήν. Το ίδιο αδιαίρετη και η θεματολογία του αγώνος μας. ΄Ολη η θεματολογία είναι σπουδαία γιατί όλη η θεματολογία προασπίζει και μεταδίδει και σε άλλους την πίστη μας. Ο αγώνας του καθενός μας δεν αξιολογείται από το συγκεκριμμένο θέμα που διαπραγματεύεται, αλλά από το ποιος είναι ο καθένας μας. Ο εκκλησιαστικός Πατέρας μας π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έγραψε πάμπολλα συγγράμματα, τά ολιγώτερα κατά του Οικουμενισμού. Περισσότερα έγραψε κατά των Παλαιοημερολογιτών παρά εναντίον του Οικουμενισμού. Αυτό τι θα ειπή; ΄Ότι άλλοι πού γραφουν κατ’ αποκλειστικότητα κατεβατά εναντίον του Οικουμενισμού είναι σπουδαιότεροι αγωνισταί στο θέμα αυτό από εκείνον;

Εξ άλλου οι Οικουμενισταί πλέον δεν ασχολούνται με θεολογικά επιχειρήματα, ούτε τους ενδιαφέρει τι έχουν διακηρύξει οι Αγιοι Πατέρες. Κάποιος, μάλιστα, νεόφυτος κληρικός πού έγινε Μητροπολίτης στην Πελοπόννησο είπε σε κάποια συζήτηση: «Και ποιος είναι ο Μάρκος ο Ευγενικός; Και ‘γώ επίσκοπος είμαι»! Στο τελευταίο μου άρθρο για τον Οικουμενισμό τά εξηγώ αυτά. Γράφω ότι «οι οικουμενισταί δεν πιστεύουν ούτε ότι υπάρχει Θεός, πιστεύουν μόνο στα επίγεια αφεντικά τους»!


2. ΄Οταν γράφω ότι δεν είναι συντονιστικό Κέντρο της Ορθοδοξίας το Πατριαρχείο συντάσσομαι μέ τον αντιοικουμενιστικό αγώνα. Συντονιστικό Κέντρο θα ειπή, ότι παραδεχόμαστε τα θεολογικά και πνευματικά πιστεύματα της Πατριαρχικής Συνόδου και τους εμπιστευόμεθα να συντονίζουν θεολογικά τις ανά την Οικουμένη Ορθόδοξες Εκκλησίες. Εσείς θεωρήσατε ότι αμφισβητώντας τόν συντονιστικό ρόλο του Πατριαρχείου επιδιώκω νά αλλάξω την σειρά τών Προκαθημένων στα λειτουργικά Δίπτυχα. Αυτό από πού προκύπει; Πότε έγραψα ότι επιθυμώ να κρημνισθή ο Κωνσταντινουπόλεως από την Πρώτη θέση και να έλθη άλλος στη θέση του; Στις Πανορθόδοξες Συνόδους θά είναι πάντοτε Πρώτος. Μόνο εκεί, όμως! Δεν έχει Πάπα η Ορθοδοξία. Εξ άλλου τίς "συντονιστικές" του ενέργειες δεν πολεμούμε συνεχώς με τον αντιοικουμενιστικό μας αγώνα; Με τις πρόσφατες "συντονιστικές" του ενέργειες δεν ανεδείχθη προστάτης ενός καθηρημένου και αμετανοήτου πρώην Μητροπολίτου; Ποιές από τις "συντονιστικές" του ενέργειες έγιναν, άραγε, επ' αγαθώ της Εκκλησίας μας;

Η πλήρης αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν αφαιρεί τήν Πρωτοκαθεδρία του Πατριαρχείου. Απλώς το εμποδίζει να δυσχεραίνει τη διαποίμανση του λαού μας, να σκανδαλίζει τό πλήρωμα της Εκκλησίας της Πατρίδος μας και να ασκεί τις Οικουμενιστικές πιέσεις που ασκεί τώρα. Η αυτοκεφαλία της Κύπρου βλάπτει το Πατριαρχείο;
Σ' αυτή την παρανόηση και τη σύγχυση διεξήχθη μέχρι σήμερα η συζήτηση για το θέμα αυτό, γι' αυτό κάνουμε συνεχώς παραλλήλους μονολόγους και όχι διάλογο. Μοιάζει με συζήτηση κωφών.

3. Ανθηση της Εκκλησίας δεν εννοώ τις ευλογημένες μορφές που αγίασαν και αγιάζουν τον σύμπαντα κόσμο. Αυτή η ευλογία υπήρξε και θα υπάρχη μέχρι τή συντέλεια του κόσμου. ΄Ανθηση εννοώ να δοθή η εξουσία σε πνευματική ηγεσία της Εκκλησίας για να διατρανώση ως μοναδική αλήθεια την Αλήθεια των Αγίων Πατέρων μας και να καταδικάση την πλάνη, προβάλλοντας με τα υλικά μέσα των ευσεβών αρχόντων το ήθος του Χριστιανού. Χωρίς τον ευσεβή Αυτοκράτορα-πού, αναμφισβήτητα, η πρόνοια του Θεού καθοδήγησε - ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς θα πέθαινε στη φυλακή και δεν γνωρίζουμε ποιές άλλες περιπέτειες θα είχε η θεολογία του, ως προς το να λάβη τη σφραγίδα της εγκυρότητος ώστε να την οικειωθούν οι πιστοί.

Και σήμερα υπάρχουν άγιες μορφές, όπως γράψατε, το καθολικό, όμως, ήθος των νεοελλήνων είναι άθλιο γιατί ο λαός ποιμαίνεται δύο ώρες την εβδομάδα από την Εκκλησία και τις υπόλοιπες μέρες και ώρες από τους ασεβείς άρχοντές μας και το αμοραλιστικό επιτελείο τους. Γνωρίζετε, άλλωστε, την αλήθεια που διατύπωσε ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης: "Τω γαρ άρχοντι εξομοιούσθαι πέφυκε τό αρχόμενον"!

Σας κούρασα. Οφείλω να σας ομολογήσω, όμως, ότι αποφεύγω συστηματικά την ηλεκτρονική αλληλογραφία, αλλά η εκτίμησή μου στό πρόσωπό σας με οδήγησε σέ αυτήν την εξαίρεση. Να έχετε δύναμη Θεού και υγεία κατ' άμφω.

Με αδελφικούς αναστασίμους χαιρετισμούς,
π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης


*****

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ Γ΄ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
__________________

Σεβαστέ μου π. Βασίλειε,

Αληθώς Ανέστη!

Καθυστέρησα να σας απαντήσω επειδή προβληματιζόμουν αν έπρεπε να δώσω συνέχεια στο διάλογο. Τελικά ανέγνωσα σήμερα στο ιστολόγιο Θρησκευτικά τη δημοσίευση των επιστολών που ανταλλάξαμε για το θέμα και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι θα ήταν καλό οι αναγνώστες του ιστολογίου μου να μάθαιναν τη δική σας θέση από πρώτο χέρι με την προσθήκη ορισμένων δικών μου συμπληρωματικών σκέψεων.

Χαίρομαι ιδιαίτερα για τις διευκρινήσεις που δίδετε με την τελευταία σας ηλεκτρονική επιστολή.

Καταστήσατε σαφές αυτό που διαπίστωσα από την αρχή: Οτι δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ μας.

Είναι σαφές - το ομολογείτε ξεκάθαρα - ότι αντιλαμβάνεστε ότι έχει τεράστια σημασία να μην κρημνισθεί ο Θρόνος της Κωνσταντινουπόλεως από την πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών επειδή αυτό θα θέσει σε θανάσιμο κίνδυνο την ενότητα της Εκκλησίας.

Είμαι παράλληλα βέβαιος ότι συμφωνείτε μαζί μου ότι δεν είναι αρκετό να λέμε ότι θέλουμε να ζήσει ένας ασθενής. Πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε τα νοσηλεία της παραμονής του στην Εντατική.

ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
____________________

Αυτή τη στιγμή το Πατριαρχείο ζει με δύο πνεύμονες:
  1. Με τις λεγόμενες Μητροπόλεις των Νέων Χωρών και με τις άλλες Μητροπόλεις του Ελλαδικού χώρου, και
  2. Με τις Μητροπόλεις της Διασποράς.

Αν η Ελλαδική Εκκκλησία αφρόνως ποιούσα ανατρέψει τον Πατριαρχικό Τόμο του 1850 και την Πατριαρχική Πράξη του 1929 και ενσωματώσει όλες τις Ελλαδικές Μητροπόλεις της Κωνσταντινουπόλεως (πραξικοπηματικά βεβαίως και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Φαναρίου) βάσει ποιας λογικής το Πατριαρχείο πρέπει να διατηρήσει τη δικαιοδοσία του στις Μητροπόλεις της Αμερικής, της Ωκεανίας, της Ασίας και της Ευρώπης; Γιατί να μη ζητήσουν και αυτές οι Μητροπόλεις Αυτοκεφαλία; Αλλά αν τούτο γίνει πραγματικότητα τι θα απομείνει στο Πατριαρχείο και πώς θα επιβιώσει; Με τους δύο-τρείς χιλιάδες Ρωμηούς της Βασιλεύουσας; Μια τέτοια άφρονη ενέργεια, αν ποτέ ήθελε πραγματοποιηθεί, θα ισοδυναμούσε στην πράξη με την αφαίρεση των δύο πνευμόνων που ζει σήμερα ο ασθενής που λέγεται Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Αν εμείς οι Ελληνες χριστιανοί Ορθόδοξοι δεν συντρέξουμε το Πατριαρχείο, αν δεν το πονέσουμε και αν δεν το κρατήσουμε στη ζωή ποιος άλλος θα το κρατήσει; Αυτοί που ανεκήρυξαν, διά χειλέων του Μητροπολίτου Βολοκολομάσκ Ιλαρίωνα τη Μονή του Αγίου Παντελεήμονος στο Αγιον Ορος έδαφος της “Αγίας Ρωσίας”!!!; Ή οι ανθέλληνες του Πατριαρχείου Αντιοχείας που μυρώνουν ναούς με τους Ουνίτες και δίνουν τη Θεία κοινωνία στους μονοφυσίτες;!!! Αν οδηγήσουμε με την “πλήρη αυτοκεφαλία” της Ελλαδικής Εκκλησίας και των Μητροπόλεων της Διασποράς το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε ασφυξία ποια θα είναι η ευθύνη μας έναντι του Θεού;

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ, ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΑΔΙΚΟΙ
____________

Μας ανησυχεί και μάλιστα εξαιρετικά επειδή οι Φαναριώτες είναι Οικουμενιστές! Αλλά μήπως οι δικοί μας είναι καλύτεροι; Ποια ανάγκη οδήγησε τον αείμνηστο Χριστόδουλο στη Ρώμη παρά την αντίθετη γνώμη της Ιεραρχίας; Γιατί μας έφερε στην Ελλάδα τον Πάπα; Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μας έστειλε τον π. Παύλο Κουμαριανό να μας πει ότι πρέπει να γίνουμε Ουνίτες αν θέλουμε να προχωρήσουν οι διάλογοι; Ποιος φταίει για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς των Αρχιεπισκόπων Αθηνών; Η έλλειψη πλήρους αυτοκεφαλίας; Αλλα τότε γιατί η έλλειψη πλήρους αυτοκεφαλίας δεν εμπόδισε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρυσόστομο Β΄ να γίνει τροχοπέδη των Οικουμενιστικών σχεδίων;

ΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΗΣ “ΠΛΗΡΩΣ” ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
____________

Αναφέρεστε στην πλήρη αυτοκεφαλία της Κύπρου. Πλην, όμως, η Εκκλησία της Κύπρου πρωτοστατεί σε όλες τις οικουμενιστικές ασχημίες. Δεν διοργάνωσαν Διαθρησκειακή συνάντηση πρόσφατα οι Κύπριοι Ιεράρχες; Το Πατριαρχείο άραγε πήρε την απαράδεκτη πρωτοβουλία της διοργάνωσής της ή μήπως ήταν απότοκος των αποφάσεων της πλήρως αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Κύπρου; Δεν προσκάλεσαν οι Κύπριοι ιεράρχες τον Πάπα να επισκεφθεί τη μεγαλόνησο τον Ιούνιο; Το Φανάρι τους υπέδειξε να προσκαλέσουν τον Πάπα ή το αποφάσισαν μόνοι τους μέσα στα πλαίσια της πλήρους αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας μας;

ΟΙ ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
ΑΡΧΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ!!!
________________

Θα μου επιτρέψετε να φέρω στο φως ένα παρασκήνιο που μέχρι σήμερα δεν είδε το φως της δημοσιότητας. Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, σεβαστέ Γέροντα, ήταν έτοιμος να πραγματοποιήσει την πρώτη επίσκεψη, αμέσως μετά την εκλογή του, στον Πάπα!!!

Γνωρίζετε ποιος τον απέτρεψε να πραγματοποιήσει τέτοια ασχημία; Μήπως κάποιος ιεράρχης της πλήρως αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Κύπρου; Πολλού γε και δη! Ενας λαικός θεολόγος παρενέβη και έθεσε τον Αρχιεπίσκοπο προ των ευθυνών του.

Μετά την παρέμβαση ο Μακαριότατος προσπάθησε ανεπιτυχώς να επισκεφθεί τον Παναγιότατο αλλά δεν μπόρεσε ΤΟΤΕ να πάει επειδή κατ’ εκείνην την περίοδο η Τουρκική κυβέρνηση του αρνήθηκε είσοδο στην Τουρκία.

Τι έκανε στη συνέχεια ο Μακαριότατος Κύπρου; Πραγματοποίησε ειρηνική επίσκεψη, ως όφειλε, στο δεύτερο τη τάξει Πατριαρχείο της Ορθοδοξίας αφού δεν μπόρεσε να πάει στο Οικουμενικό; Κάθε άλλο! Στη Ρώμη πήγε και συμπροσευχήθηκε με τον αιρεσιάρχη του Βατικανού στο παρεκκλήσι του Λατερανού!!!

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΕΖΕΝΙΤΗΣ
________________

Αναφέρεστε και στις επεμβάσεις της Κωνσταντινούπολης σε θέματα διοικητικά όπως το πρόσφατο αποκαρδιωτικό ατόπημα που αποσκοπεί στην αποκατάσταση του Μπεζενίτη. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι δεν είναι το Φανάρι πρωταρχικά που φταίει για τη σημερινή κακοδαιμονία των εκκλησιαστικών μας πραγμάτων αλλά η Σύνοδος της Ελλαδικής Εκκλησίας. Το Φανάρι ή η Σύνοδος της Ιεραρχίας εξέλεξε τον Ιάκωβο Βαβανάτσο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών; Το Φανάρι ή η σύνοδος της εν Ελλάδι Εκκλησίας εξέλεξε τον Σεραφείμ Αρχιεπίσκοπο Αθηνών με τις συντακτικές πράξεις του Ιωαννίδη; Πέρασαν τριανταέξη χρόνια από τότε που εκθρονίστηκαν χωρίς δίκην και απολογία οι δώδεκα αδιάβλητοι Μητροπολίτες. Και ακόμη ο Αγιος Αττικής εξακολουθεί να παραμένει εκτός του θρόνου του!!! Ποιος εκθρόνισε τους δώδεκα Μητροπολίτες; Ο Πατριάρχης Δημήτριος ή ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ; Ποιος μεθόδευσε την μη αποκατάστασή τους παρόλο ότι έδωσε ψεύτικες υποσχέσεις σε πολλούς επισκόπους ότι θα αποκαθιστούσε την κανονική τάξη αν εκλεγόταν Αρχιεπίσκοπος; Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ή ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος;

ΤΟ ΕΚΚΛΗΤΟΝ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ
______________

Δεν ονομαζόταν “τέταρτος της τρόικας” ο Μπεζενίτης; Δεν είναι η Ελλαδική Ιεραρχία που τον εξέλεξε Ζακύνθου και ύστερα τον μετέθεσε στην Αττική; Ποιος πλαστογράφησε υπογραφές των εκλεκτόρων για να τον μεταθέσει; Ο Πατριάρχης ή ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος; Ποιος χάλκευσε απόφαση της Ιεράς Συνόδου με την οποία η ομοφυλοφιλία χαρακτηρίστηκε “προσωπικό δεδομένο” για να γλυτώσει τον Μπεζενίτη από την καθαίρεση; Ο Πατριάρχης ή ο αείμνηστος Χριστόδουλος; Γιατί η Ελλαδική Εκκλησία δεν καθαίρεσε με κανονική διαδικασία τον Μπεζενίτη; Γιατί επικαλέστηκε πολιτειακό νόμο; Δεν υπάρχουν κανόνες που επιβάλουν την καθαίρεση όσων αποδεδειγμένα μετέρχονται τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε σε ποινή κάθειρξης ο Μπεζενίτης; Τώρα βέβαια το Πατριαρχείο επενέβη με τρόπο που προκαλεί την ορθόδοξη συνείδηση! Αλλά υπάρχει κάποιος που αγνοεί ποιος είναι ο συνωμότης του Πατριάρχη στην προσπάθεια αποκατάστασης του Μπεζενίτη;

ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ “ΓΥΝΑΙΚΑ” ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ
___________________________

Επιπλέον! Ποιος μας άνοιξε την πληγή του Νεοβαρλααμισμού; Το Πατριαρχείο που απεκήρυξε δημόσια τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση” ή ο αείμνηστος Χριστόδουλος;

Ποιος έβλεπε από την πίσω πόρτα τη μεγαλοκυρά της Εκάλης για να σφαγιάσει το δίκαιο των εκθρονισθέντων Μητροπολιτών; Ο Πατριάρχης ή ο τότε Μητροπολίτης Θηβών και σημερινός Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος;

Ποιος παρενέβαινε στον Καίσαρα ακόμη και στον Αρειο Πάγο για να κλείσει την πόρτα του δικαίου στους σφαγιασθέντες Μητροπολίτες ακόμη και με τη βοήθεια των ΜΑΤ;

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΟΧΙ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ
_______________

Είναι εύκολο να αποδίδουμε την κακοδαιμονία των εκκλησιαστικών μας πραγμάτων αποκλειστικά (ή έστω κατά κύριον λόγο) στο Πατριαρχείο αλλά ποια ιστορική βάση έχουν αυτοί οι ισχυρισμοί; Κριτική εναντίον των οικουμενιστικών ασχημιών του Πατριάρχη και των οικουμενιστών φαναριωτών κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ και από το βράδυ μέχρι το πρωί! Το θεσμό, όμως, του Πατραρχείου ας τον διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού. Οι άνθρωποι έρχονται και παρέρχονται. Οι θεσμοί πρέπει να μένουν στο απυρόβλητο.

Προσεύχομαι εκτενώς να κολοβώσει ο Αγιος Θεός όχι μόνον τις μέρες αλλά και τα δευτερόλεπτα των μειοδοτών και άθεων κυβερνώντων της Ελλάδας και της Κύπρου που διά τας αμαρτίας ημών και εξαιτίας της αφροσύνης ημών και με την “τιμίαν” (γράφε ανόητη) ψήφον ημών μας κυβερνούν σήμερα. Θα ήταν, όμως σωστό να διαμφισβητήσω ή να υποσκάψω στη συνείδησή μου την Ελληνική πατρίδα ή την ιδιαιτέρα πατρίδα μου Ελληνική από το λυκαυγές της ιστορίας της Κύπρο; Μή γένοιτο! Ούτε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα υποσκάψω ποτέ. Και όταν οι Πατριαρχικοί δεν πράττουν το καθήκον τους έναντι της άμωμής μας πίστης και του ευλογημένου μας Γένους θα τους ελέγχουμε για τις παρεκτροπές τους αλλά είναι αδιανόητο να υποσκάψουμε το θεσμό του Πατριαρχείου. Αν διά τας αμαρτίας ημών επιτρέψει ο Θεός να σβήσει η λυχνία της Κωνσταντινούπολης ας σβήσει από το χέρι των αλλόθρησκων Αγαρηνών. Και όχι επειδή θα βρεθεί ανόσιο Ελληνικό και ανίερο ορθόδοξο χέρι να σφίξει τα λουριά γύρω από το λαιμό της Πρωτόθρονης Εκκλησίας.

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ
____________

Οσα παρέθεσα πιο πάνω δεν τα έγραψα βεβαίως επειδή πιστεύω ότι ανήκετε στους μητραλοίες που επιδιώκουν να στραγγαλίσουν τον αρχαιότερο και ενδοξότερο θεσμό της Ορθοδόξου Εκκλησίας και του ευλογημένου μας Γένους. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι συμφωνείτε με όλα όσα ανέφερα πιο πάνω. Καταστήσατε σαφέστατη τη θέση σας ότι δεν επιδιώκετε ανατροπή στα πρεσβεία των Εκκλησιών. Οι σκέψεις που παρέθεσα αποσκοπούσαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ να προσδιορίσουν όχι μόνον την αδιαμφισβήτητη ευθύνη των Πατριαρχικών αλλά να επισημάνουν και την παράλληλη και σε ορισμένα θέματα μεγαλύτερη ευθύνη των Αρχιεπισκόπων και Μητροπολιτών της εν Ελλάδι Εκκλησίας για τον Οικουμενισμό, τον Νεοβαρλααμισμό, τους άλλους νεωτερισμούς και τα κανονικά θέματα της Εκκλησίας όπως και για την παρέμβαση του Καίσαρα στα εσωτερικά της Εκκλησίας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΓΟΝΙΜΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
______________________

Ευχαριστώ θερμά για τη συμβολή σας με τις επιστολές σας για να ξεκαθαρίσουμε το θέμα με ένα γόνιμο διάλογο. Σας είμαι ευγνώμον επειδή διαθέσατε πολύτιμο χρόνο για να απαντήσετε τις θέσεις μου ενώ δεν συνηθίζετε να αφιερώνετε χρόνο στην ηλεκτρονική αλληλογραφία. Ερμηνεύω την ευγένειά σας ως αγάπη προς την ταπεινότητά μου και θερμά σας ευχαριστώ γι’ αυτό.

Την ευχή σας,

Παναγιώτης Τελεβάντος

No comments:

Post a Comment