ΑΚΡΙΒΟΙ ΣΤΑ ΠΙΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟΙ ΣΤΟ ΣΙΤΑΡΙ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε σχόλιο της κ. Ελένης Λωρίτου, που καταχώρησε στο ιστολόγιό μας, στο άρθρο “Σχόλιο για την αποχώρηση δύο κληρικών από την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς”.
Ορισμένες αναγκαίες
επεξηγήσεις:
1.) Ποτέ δεν είπα ή δεν έγραψα ότι ο π. Ματθαίος Βουλκανέσκου και ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος δεν έκαναν αγώνες εναντίον του Οικουμενισμού.
Το αντίθετο πάντοτε έγραφα! Ότι έκαναν πολύ ουσιαστικούς αγώνες εναντίον του Οικουμενισμού και τους συγκατάλεγα -ιδιαίτερα τον π. Άγγελο- στο βαρύ πυροβολικό του αντιοικουμενισμού.
2.) Οι δύο κληρικοί, για μεν την Σύνοδο της Κρήτης δεν αποτειχίστηκαν και τους χωρούσε μια χαρά και δύο τρομάρες και ο Πειραιάς
και τα Κύθηρα.
3.) Για το Ουκρανικό, όμως, ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος αποτείχιστηκε από τον πιο Ρωσσόφιλο και Ουκρανομάχο Μητροπολίτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, τουτέστιν τον Σεβ. Κυθήρων, ο οποίος έλαβε -μόνος από τους Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος- συγχαρητήρια επιστολή από τον Πατριάρχη
Μόσχας.!!!
4.) Ο δε π. Ματθαίος Βουλκανέσκου, για μεν την Σύνοδο της Κρήτης περιορίστηκε σε λεκτικές διαμαρτυρίες, αλλά για το Ουκρανικό θα μαζέψει τα μπογαλάκια του για να πάει στην Αλβιώνα για να υπηρετήσει τις κοινότητες των Ρώσσων εμιγκρέδων, που έφυγαν από την Δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου για να υπαχθούν στην Δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Ρωσσίας.
Οι τελευταίοι, κ. Λωρίτου, εννοώ οι Ρώσσοι που επέστρεψαν στην Δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας, έχουν να δείξουν πλούσιες αντιοικουμενιστικές περγαμηνές.
Δεν είναι έτσι;
Ή μήπως είναι εγνωσμένοι
Οικουμενιστές;
Δεν πιστεύω να είναι άνθρωποι, οι οποίοι ουδέποτε διαμαρτυρήθηκαν για τα οικουμενιστικά έκτροπα του Φαναρίου ή της Μόσχας;
Και δεν έχω αμφιβολία ότι είναι δεινοί πολέμιοι της Συνόδου της Κρήτης.
Ή μήπως δεν έφυγαν από την Δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου,
1.) ούτε για τον Οικουμενισμό,
2.) ούτε για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας,
3.) ούτε για την Σύνοδο της Κρήτης,
αλλά ΜΟΝΟ επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπέδειξε στις κοινότητές τους να μη λειτουργούν αυτόνομα, αλλά στα πλαίσια των κατά
τόπους Μητροπόλεων;
Ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στο σιτάρι, όχι μόνο οι Ρώσσοι εμιγκρέδες άσωτοι υιοί, που επέστρεψαν στις αγκάλες της φιλόστοργης μητέρας τους Εκκλησίας της Ρωσσίας, αλλά και οι δύο Ουκρανομάχοι κληρικοί που έβαλαν ένα κανονικό θέμα πρώτο και το θέμα της πίστεως και μάλιστα την παναίρεση του Οικουμενισμού, δεύτερο.
Ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στο σιτάρι.
Μήν παίρνετε τα πράγματα κ. Τελεβάντο τοις μετρητοίς . Όλα δεν εξηγούνται δια της λογικής . Είπαμε οτι η εκκλησιολογική κατάσταση είναι στο " φλού " . Αναγκαζόμεθα νά μετερχόμεθα την ιδιοτυπία . Μία σταγόνα ξεχειλίζει το ποτήρι . Είτε την λογική χρησιμοποιήσει κανείς και αρχίσει νά σκέπτεται τά δόγματα , τους Ιερούς Κανόνες , την αίρεση και το σχίσμα , είτε χρησιμοποιήσει το συναίσθημα και η σχέση του μέ την εκκλησία κρέμεται απο την κλωστή της προσωποπαγούς εξαρτήσεως ή προσκολλήσεως ή προσωπολατρείας η κατάσταση είναι χαμένη . Βλέπουμε οτι ακόμα καταφεύγουμε στά ανωτέρω όχι και τόσο εύηχα κατηγορήματα , που σε παλαιότερες εποχές ήταν αδιανόητα , δηλαδή νά πάς στην εκκλησία " για τον παπά " ! Όμως στην ουσία εκφράζουν και αυτά μία εκκλησιολογία . Όταν η γενικη κατάσταση είναι " άσ'τα νά πάνε " , όμως και ο παπάς " σου την δίνει " τότε η κατάσταση δεν
ReplyDeleteσώζεται μέ τίποτα . Νοιώθεις την αποστασιοποίηση καρδιακά ,βιωματικά και όχι επειδή κάποιος Κανόνας σου το είπε .
Άλλωστε όπως και σείς το είπατε , δεν τους λείπουμε ! Το διαζύγιο είναι βελούδινο . Μήπως ο Θεός τους έβαλε νά διαχειριστούν την σωτηρία μας ?
Σας είπα όλα αυτά όπως εγώ τα βιώνω . Είναι αλήθεια μία ιδιοτυπία νά καταπιείς ολόκληρη Σύνοδο της Κρήτης και νά γλείφεις εκεί που φτύνεις , όμως νά διαρρηγνύεις τους ακατάλυτους δεσμούς , επειδή ο παπάς σου μίλησε σαν νταής ! Έ ! Δεν είναι το νταηλίκι του παπά , αλλά η σταγόνα !
Δεν ξέρω για ποιόν συγκεκριμένο λόγο έφυγαν οι εν λόγω πατέρες απο τους επισκόπους των . Όμως δεν έχει και κάποια σημασία . Το ποτήρι όλων μας έτσι και αλλιώς είναι γεμάτο . Και πού το ξέρουμε άν ο Κυθήρων συμπαθώς και χωρίς οργή είδε ενδόμυχα την ευαισθησία του π. Αγγέλου ?
Νομίζω οτι είναι θέμα καλού λογισμού , νά δεί κανείς οτι το θέμα το παλέψαμε , οτι δεν έχουμε σχισματικό φρόνημα . Μήπως εξ ίσου σπουδαίο θέμα μέ την σύνοδο της Κρήτης δεν είναι το τάπωμα των εκκλησιών ? Ο Πειραιώς αποκάλεσε την Ευχαριστειακή Σύναξη " συνωστισμό " ! Όλα αυτά δεν συνιστούν αίρεση ? Ποιά αίρεση ? Κάτι μεταξύ εικονομαχίας και Βαρλααμισμού , καθώς και καισαροπαπισμού . Ο Χαρδαλιάς θα σου πεί άν θα κάνεις την Θεία Λειτουργία ?
ReplyDeleteΑξιοθρήνητα κυριολεκτικά τα σχόλιά σας κ. Λωρίτου.
ReplyDeleteΔεν απαντούν σε κανένα απολύτως από τα επιχειρήματα που παράθεσα και αποδεικνύουν ότι έχετε μια τυφλή εμπάθεια προς τους αντιοικουμενιστές Μητροπολίτες επειδή δεν σας ακολούθησαν στην Αποτείχιση.
Καμμία συνοχή στην σκέψη σας πετάτε συνθήματα και το μόνο που μας λέτε είναι: Το μόνο καινόν υπό τον ήλιον είναι η Αποτείχιση που έκανα.
Κρίμα! Αδικείτε τον εαυτό σας και τον αντιοικουμενιστικό αγώνα.
Ο π. Άγγελος Αγγελακοπουλος απαντάει https://sotiriosnavs.com/%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%ce%b2%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%b5%cf%83-%ce%bf%cf%85%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%b9%ce%ba%ce%b5%cf%83-%ce%ba%ce%b1/
ReplyDelete