ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ κ. ΣΗΜΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Γράφει ο κ. Π. Σημάτης, στο ιστολόγιό του “Ορθοδοξία και Οικουμενισμός”, για την κοίμηση του π. Σαράντη Σαράντη:
“Δὲν θέλησε νὰ προχωρήσει στὴν διακοπὴ μνημονεύσεως τοῦ Οἰκουμενιστοῦ μητροπολίτου του (ὅπως καὶ ὁ ἀείμνηστος π. Γεώργιος Μεταλληνός) βαδίζοντας ἔτσι στὸ θέμα αὐτὸ ἀντίθετα ἀπὸ τὸ παράδειγμα ποὺ μᾶς ἄφησαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι τότε ἦσαν ἄλλες ἐποχές, ἢ ὅτι μποροῦν νὰ πολεμήσουν τὸν Οἰκουμενισμὸ ἀπὸ μέσα, καὶ ὄχι βγαίνοντας
ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.
Γι’ αὐτὸ δὲν ἀκολούθησαν τὸν π. Θεόδωρο Ζήση (ὅπως ὁ π. Θεόδωρος ἀποκάλυψε) στὸ θέμα τῆς διακοπῆς μνημονεύσεως μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἀδυνατίσει ὁ ἀντι-Οἰκουμενιστικὸς ἀγώνας καὶ οἱ Οἰκουμενιστὲς νὰ βροῦν ἐλεύθερο πεδίο, ὥστε νὰ πραγματοποιήσουν τὴν Κολυμπάρια Σύνοδο, νὰ προβοῦν στὸ Οὐκρανικὸ σχίσμα καί, ἐπίσης, νὰ παρασύρουν ὅλους τοὺς Ἐπισκόπους στὸ κλείσιμο τῶν ἱερῶν Ναῶν καὶ ὅλων τῶν ἄλλων μέτρων
ποὺ διέταξε ἡ Πολιτεία.”
Ο κ. Σημάτης, στο πιο πάνω κείμενο, προσπαθεί να μας πείσει ότι η απροθυμία του π. Γ. Μεταλληνού και του π. Σαράντη να αποτειχιστούν έδωσε την δυνατότητα στους Οικουμενιστές να πραγματοποιήσουν
1.) την Σύνοδο της Κρήτης,
2.) το Ουκρανικό Σχίσμα -όπως αποκαλεί την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας-, και
3.) το κλείσιμο των ναών από την Πολιτεία στην Ελλάδα.
Ας τα πάρουμε με την σειρά.
1.) Ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ, κ. Σημάτη, αποτειχίστηκαν μετά την Σύνοδο της Κρήτης. Άρα ο ισχυρισμός σας ότι η απροθυμία του π. Σαράντη και του π. Μεταλληνού να αποτειχιστούν οδήγησε στην Σύνοδο της Κρήτης δεν είναι απλώς λανθασμένος, αλλά κυριολεκτικά φαιδρός, αδελφέ μου.
2.) Η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία δεν σχετίζεται, ούτε εξ αποστάσεως, με την Αποτείχιση του π. Θεόδωρου Ζήση.
Η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία σχετίζεται
α.) με την αντιπαλότητα της Ρωσσικής Ομοσπονδίας με τις Δυτικές δυνάμεις για τον έλεγχο της Ουκρανίας,
β.) με την επιθυμία της πλειοψηφίας του πολιτικού κόσμου και των πολιτών της Ουκρανίας, να αποκτήσουν Αυτοκέφαλη Εκκλησία, η οποία να μην υπάγεται στο Πατριαρχείο Μόσχας,
γ.) με την αντιπαλότητα των Θρόνων Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας για την πρωτοκαθεδρία στην
Ορθόδοξη Εκκλησία,
και
δ.) με την υπόσκαψη της Συνόδου της Κρήτης από την Εκκλησία της Ρωσσίας, όχι για λόγους πίστεως, αλλά για λόγους αντιπαλότητας του Πατριαρχείου Μόσχας προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή θέλει να υφαρπάσει την πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
3.) Όσο για το κλείσιμο των ναών από την Πολιτεία προφανώς δεν σχετίζεται, ούτε εξ αποστάσεως, με την απροθυμία του π. Σαράντη Σαράντη και του π. Γεώργιου Μεταλληνού να αποτειχιστούν.
Η αδυναμία της Εκκλησίας της Ελλάδος να αντισταθεί στο κλείσιμο
των ναών σχετίζεται
α.) Με την ιδιοσυγκρασία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, που δεν αρέσκεται στις συγκρούσεις με την Πολιτεία,
β.) Με το καθεστώς των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας στην Ελλάδα, και
γ.) Με τον φόβο σχεδόν όλων των Μητροπολιτών ότι θα πληρώσει τα σπασμένα η Εκκλησία και θα κατηγορηθεί για την αύξηση των κρουσμάτων και των θυμάτων του κορωνοιού,
αν δείξει πνεύμα
ανυπακοής προς
την Πολιτεία.
Καλό είναι, νομίζω, αγαπητέ κ. Σημάτη, να μην έχουμε τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μας, ώστε να νομίζουμε ότι καθορίζει η στάση ή οι απόψεις μας τις εξελίξεις, όχι μόνον σε εθνική, αλλά και σε παγκόσμια εμβέλεια.
Η απόφασή μας να αποτειχιστούμε ή η απροθυμία μας να αποτειχιστούμε δεν έχει καμμία σημασία για τους decision makers.
Ασήμαντοι άνθρωποι είμαστε, Παναγιώτη μου, και πολύ περιορισμένης εμβέλειας.
“Κώνωψ επί κέρατος βοός” είμαστε, αδελφέ μου, γι’ αυτούς που παίρνουν τις καθοριστικές αποφάσεις, σε όλα τα θέματα.
No comments:
Post a Comment