Ίσως είναι, ίσως δεν είναι fake news η εισπήδηση της Εκκλησίας της Ρωσσίας στα κατεχόμενα.
Νομίζω, ότι επί του παρόντος τουλάχιστον, δεν έχουμε επαρκή πληροφόρηση για το θέμα, για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Διάβασα, στο ιστολόγιο "Νυχθημερόν", αξιόλογες σκέψεις για το θέμα αρθογράφου που υπογράφει με τα αρχικά Ν.Κ., που με έβαλαν σε μεγάλο προβληματισμό.
Διερωτώμαι: Αν τυχόν η Εκκλησία της Κύπρου αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας το Πατριαρχείο Μόσχας δεν θα εντάξει τους κληρικούς του πρώην Οδησσού και νυν Νέας Υόρκης Αγαθάγγελου υπό τις φτερούγες του;
Fake news ΤΑ ΠΕΡΙ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ
Της ιστοσελίδας “Ρομφαία”
=====
"Fake news" φαίνεται πως ήταν το δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας "Φιλελεύθερος" περί ρωσικής εκκλησίας στα κατεχόμενα της Κύπρου, με την ρωσική πρεσβεία να απαντάει άμεσα.
"Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία πάντα συμπεριφέρεται με σεβασμό στο αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Κύπρου και καθοδηγείται από την αρχή της απόλυτης δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Κύπρου σε όλο το νησί", δήλωσε στο ΚΥΠΕ εκπρόσωπος της πρεσβείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Λευκωσία.
Απαντούσε σε ερώτηση σε σχέση με δημοσίευμα της εφημερίδας “Ο Φιλελεύθερος”, σύμφωνα με το οποίο αυτοαποκαλούμενη «Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Βορείου Κύπρου» άρχισε να λειτουργεί στα κατεχόμενα, και συγκεκριμένα στην Κερύνεια, και έχει εφημέριο τον π. Αλεξέι Ιβανόφ, ο οποίος χειροτονήθηκε το 2014 στα κατεχόμενα από τον Μητροπολίτη Οδησσού Αγαθάγγελο επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο εξωτερικό.
Η πρεσβεία της Ρωσίας παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση και βρίσκεται σε μόνιμη επαφή με τον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου της Μόσχας, της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στην Κύπρο, είπε η εκπρόσωπος της πρεσβείας.
Πρόσθεσε πως “σχετικά με το περιεχόμενο του σημερινού άρθρου στον Φιλελεύθερο θα θέλαμε να τονίσουμε ότι τα δεδομένα ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, επειδή σύμφωνα με επίσημη βεβαίωση από το τμήμα εξωτερικών σχέσεων της Εκκλησίας του Πατριαρχείου της Μόσχας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στις 4 Φεβρουαρίου, ο κ. Αλεξει Ιβανόφ, ο οποίος αυτοαποκαλείται κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Εξωτερικό και επικεφαλής της ενορίας αυτής στην Κερύνεια, δεν είναι και ποτέ δεν ήταν κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν χειροτονήθηκε κανονικά, και δεν έχει καμία επαφή με την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία”.
Η εκπρόσωπος της πρεσβείας είπε ακόμη πως αυτή η βεβαίωση, την οποία κοινοποίησε στο ΚΥΠΕ, επιδόθηκε και στον Αρχιεπίσκοπο της Κύπρου Χρυσόστομο Β.
Η πρεσβεία της Ρωσίας υπογραμμίζει ακόμα μια φορά, ανέφερε η εκπρόσωπός της, ότι οι επίσημοι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου της Μόσχας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Κύπρο αποστέλλονται για να τελούν λειτουργίες για ρωσόφωνους Ορθόδοξους κατοίκους στη Μητρόπολη Λεμεσού και στη Μητρόπολη Τριμυθούντος της Εκκλησίας Κύπρου.
ΠΗΓΗ:
Ρομφαία
Κύριε Τελεβάντο, το 2007 η Αυτόνομη Εκκλησία των Ρώσων της διασποράς ενώθηκε με το Πατριαρχείο Μόσχας διατηρώντας την Αυτονομία της. Ένας Επίσκοπος, ο Οδυσσού κ.κ. Αγαθάγγελος , πολλοί κληρικοί και μεγάλο μέρος του ποιμνίου αυτής Της Εκκλησίας δεν δέχθηκε αυτή την Ένωση και δεν ακολούθησαν σε αυτή την ενέργεια, συνεχίζοντας την πορεία και τις παρακαταθήκες του Αγίου Φιλαρέτου πρώην Μητροπολίτη τους και Προέδρου της Συνόδου τους, ο οποίος έμεινε μετά θάνατο ολόσωμος και ευωδιάζων, καθώς και τις παρακαταθήκες δύο ακόμη άλλων ολόσωμων και ευωδιαζόντων Αγίων της ίδιας Εκκλησίας, του Αγίου Ιωάννου του Μαξίμοβιτς και του επίσης ολόσωμου νέου Αγίου, του Αρχιερέως Κωνσταντίνου. Μέχρι το 2007 που ενώθηκε με την Μόσχα η Σύνοδος των Ρώσων της διασποράς είχαν επί πολλά έτη πλήρη Εκκλησιαστική Κοινωνία, από μεν την Ελλάδα με τους Ενισταμένους, του Πατρίου, καθώς και τους Ορθοδόξους του Πατρίου Ρουμανίας και Βουλγαρίας. Με την σύμπραξη δύο Κοινωνικών τους Αρχιερέων εξ Ελλάδος και του κ. Αγαθαγγέλου αναδημιούργησαν νέα Σύνοδο και συνέχισαν την πορεία των Ρώσων της διασποράς. Η Εκκλησία αυτή με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες είχε ποίμνιο και ενορίες σε πολλά μέρη του Κόσμου, Ρώσους δηλαδή, και επί χρόνια δεν είχε κοινωνία με το Πατριαρχειο Μοσχας, τόσο για τον Οικουμενισμό, όσο και για την σχέση του Πατριαρχείου Μόσχας με τους Κομμουνιστάς. Αυτός είναι ο Αγαθάγγελος για τον οποιο μιλούμε και σίγουρα στα κατεχόμενα υπάρχει ποίμνιο που επιθυμεί να τον ακολουθεί Εκκλησιαστικά από Ρώσσους Μετανάστες. Προσωπικά δεν διαφωνώ με την επιλογή του να έχει μία ενορία στα κατεχόμενα, αφού άλλωστε έχει σε πολλά μέρη του Κόσμου, αλλά η Ενορία αυτή να ανήκει απευθείας στην Σύνοδο που προίσταται ο Μητροπολίτης Αγαθάγγελος. Δηλαδή προσωπικά διαφωνώ μόνο με το "Ρωσική Εκκλησία Βορείας Κύπρου", άλλωστε εκεί δεν υπάρχουν Αρχιερείς ή Σύνοδος, αλλά ένας μόνο ιερέας και μερικοί λαϊκοί.
ReplyDeleteΠολύ κατατοπιστικό το σχόλιό σας. Ευχαριστώ για την παρέμβασή σας. Μια ερώτηση: Η Δικαιοδοσία του πρώην Οδησσού Αγαθάγγελου σχετίζεται με την ROCOR?
ReplyDeleteΟ Μητροπολιτης Αγαθαγγελος ηταν Επισκοπος της ROCOR μεχρι το 2007 που ενωθηκε η πλειοψηφια της Συνοδου της ROCOR με το Πατριαρχειο της Μοσχας με παρεμβαση του Πουτιν. Η ROCOR ειχε και εχει ενοριες σε πολλα μερη του κοσμου για τους Ρωσους που εφυγαν λογω του Κομμουνισμου σε διαφορα μερη. Η Αυτονομη Εκκλησια της ROCOR ηταν απο την αρχη της Κανονικη Εκκλησια, διοτι η Πανρωσικη Συνοδος λιγο πριν καταλαβουν οι Κουμμουνιστες την Μοσχα εδωσε ευλογια στους Ρωσους Επισκοπους που θα ευρεθουν στο εξωτερικο να δημιουργησουν Εκκλησιαστικη Συνοδο για τις αναγκες των εμιγκρεδων Ρωσων. Στην αρχη πηγαν στην Σερβια οπου με την αδεια της Τοπικης Εκκλησιας ειχαν εδρα η εμπεριστατη Εκκλησια των Ρωσων. Με τον πολεμο μεταφερθηκε η εδρα στις ΗΠΑ. Η ROCOR μεχρι την εποχη του Αθηναγορα ειχε πληρη Κοινωνια με ολες τις Ορθοδοξες Εκκλησιες πλην της Ρωσικης. Το 2007 ενωθηκε με την Ρωσικη σαν Αυτονομη Εκκλησια με ενοριες σε πολλα μερη του κοσμου χωρις αναχειροτονιες η χειροθεσιες απο τη Μοσχα, αλλα απευθειας με κοινο συλλειτουργο , δηλαδη αναγνωρισθηκε πληρως η Κανονικοτητα και Αποστολικοτητα τους. Σημερα υπαρχει η ενωμενη με τη Μοσχα ROCOR και παραλληλα η ROCOR εκεινη που δεν ενωθηκε με τη Μοσχα με Μητροπολιτη Προεδρο τον κ. Αγαθαγγελο, αν δεν κανω λαθος εχουν 11 μελη Συνοδο Αρχιερεων οσοι ακολουθουν τον Μητροπολιτη Αγαθαγγελο
ReplyDeleteΘερμά σας ευχαριστώ για τις πληροφορίες. H ROCOR είναι μέλος της SCOBA ή δεν θεωρείται αντικανονική ή και Σχισματική Εκκλησία από τις άλλες Δικαιοδοσίες των ΗΠΑ;
ReplyDeleteΗ ενωμενη με τη Μοσχα ROCOR οταν το 2007 εγινε η Ενωση τους, το Οικουμενικο Πατριαρχειο αρχισε να διαμαρτυρεται για τον τροπο της Ενωσεως, αλλα δεν νομιζω να ειχε συνεχεια το θεμα, τωρα δεν γνωριζω τα συμβαινοντα στις ΗΠΑ με τις αλλες δικαιοδοσιες, αλλα μη ξεχναμε ενα σοβαρο ιστορικο γεγονος οι Αρχιερεις της ROCOR ειχαν την Αποστολικη διαδοχη τους και Κανονικοτητα τους διαδοχικα απο Τον Ιερομαρτυρα Πατριαρχη Τυχωνα, ενω οι συγχρονοι ηγετες Αρχιερεις των Ρωσων ειναι πνευματικοι διαδοχοι του Πατριαρχη Σεργιου. Οποιος μελετησει τα πεπραγμενα του Σεργιου θα καταλαβει τι εννοω. Οποτε εκεινοι οι Αρχιερεις της ROCOR που ενωθηκαν με τους Αρχιερεις της Μοσχας μαλλον τους προσεδωσαν Κανονικοτητα παρα το αντιθετο
ReplyDeleteΗ ROCOR ομως που δεν ενωθηκε με την Ρωσικη Εκκλησια η Συνοδος δηλαδη υπο τον Μητροπολιτη Αγαθαγγελο δεν εχει Κοινωνια με τις επισημες Τοπικες Ορθοδοξες Εκκλησιες, αλλα με τους ΓΟΧ Ελλαδος Συνοδος κ. Καλλινικου,τους ΓΟΧ Ρουμανιας Συνοδος Μητροπολιτου Βλασιου κσι τους ΓΟΧ Βουλγαριας Συνοδος Μητροπολιτου κ.Φωτιου
ReplyDeleteΚύριε Παναγιώτη πάρε πρώτα ένα depon maximum γιατί με τόσες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες θα στραμπουλήξεις τον εγκέφαλό σου.
ReplyDeleteΟ Αγαθάγγελος έχει κοινωνία με τους ΓΟΧ Ελλάδος (Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ.Καλλινίκου). Έχεις την εντύπωση κύριε Παναγιώτη ότι αν υπήρχε φανερή ένωση των ΓΟΧ (άμεση ή έμμεση μέσω του Αγαθαγγέλου) με το ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ Πατριαρχείο Μόσχας,οι ΓΟΧ Ελλάδος δεν θα αντιδρούσαν ?
Θα είχαν σηκωθεί αρκετά πεζοδρόμια από την θέση τους....
Θερμές ευχαριστίες στον ελάχιστο αδελφό
ReplyDelete