ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΕΩΛΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Μας έγραψε η κ. Ελένη Λωρίτου:
“Είναι σαφής κ. Τελεβάντο η θέλησή σας νά υποβαθμίζετε το Ουκρανικό, που είναι η κερκόπορτα του Oικουμενισμού.”
Ασφαλέστατα, κυρία Λωρίτου, υποβαθμίζω το Ουκρανικό, σε σχέση με τον Οικουμενισμό, επειδή όλες ανεξαίρετα οι εργασίες, που διάβασα μέχρι τώρα δεν με έπεισαν -ούτε εξ αποστάσεως- ότι η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι
1.) κάτι περισσότερο από εισπήδηση, και
2.) Σε κάθε περίπτωση δεν είναι, ούτε θα μπορούσε ποτέ να είναι η Κερκόπορτα του Οικουμενισμού.
Αν δεν πληροφορηθήκατε, κυρία Λωρίτου, τα μαύρα μαντάτα η αλήθεια είναι ότι η Κερκόπορτα του Οικουμενισμού έχει παραβιαστεί πριν 120 χρόνια με την άνοδο του Ιωακείμ του Πάνυ στον Πατραρχικό Θρόνο Κωνσταντινουπόλεως, αργότερα με την άνοδο του Μελέτιου Μεταξάκη και τέλος με την δυναστεία του Μεγάλου Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα και συνεχίζεται αδιάλειπτα έκτοτε για τα τελευταία 70 χρόνια.
Ποια Κερκόπορτα του οικουμενισμού μπορεί να παραβιαστεί στην Ουκρανία, αφού αυτή είναι ορθάνοιχτη για τα τελευταία 120 χρόνια;
Το Ουκρανικό δεν έχει σχέση με τον Οικουμενισμό εκτός από το γεγονός ότι και οι δύο μονομάχοι (το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και η Εκκλησία της Ρωσσίας) είναι δύο βαθύτατα οικουμενιστικές Εκκλησίες.
Η ουσία του Ουκρανικού -όπως καλώς γνωρίζουν όσοι δεν θέλουν να εθελοτυφλούν- είναι η διαμάχη των δύο Θρόνων για την πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Αναφέρετε επίσης:
“Όσο για τά μοναστήρια του π. Εφραίμ, νομίζω ότι έχουν την επίγνωση, ότι αργούν να μιλήσουν, όμως αν μιλήσουν θα προκαλέσουν σεισμό! Γι’ αυτό ίσως και το καθυστερούνε .....! Ο σεισμός μιά φορά γίνεται!”
Δεν ξέρω για ποιο σεισμό μιλάτε, κυρία Λωρίτου. Ο μόνος σεισμός που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο εξής: Αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος στριμώξουν οικονομικά και διοικητικά τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ, θα φύγουν από την Δικαιοδοσία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και θα ενταχθούν στην Δικαιοδοσία της ROCOR.
Αν γι’ αυτόν τον σεισμό μιλάτε πρόκειται για ξαναζεσταμένο φαγητό, επειδή την ίδια απειλή έβαλε σε εφαρμογή ο Γέροντας Εφραίμ πολλές δεκαετίες πρίν επί Αρχιεπισκοπείας του αλήστου μνήμης Ιάκωβου Κουκούζη που ναρκοθετούσε ανοιχτά το έργο του Γέροντα Εφραίμ.
Σε κάθε περίπτωση αν τελικά συμβεί αυτό δεν θα είναι αποτέλεσμα της απόφασης των Μονών του Γέροντα Εφραίμ να δώσουν Ομολογία πίστεως για τον Οικουμενισμό, αλλά για να κατοχυρώσουν την διοικητική και οικονομική τους αυτοτέλεια.
Εδώ, κυρία Λωρίτου, έκαναν γαργάρα την Σύνοδο της Κρήτης, όχι μόνον οι Μονές του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, αλλά και οι Μονές του Γέροντα Εφραίμ στο Άγιον Όρος.
Τώρα θυμήθηκαν την Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό όταν βλέπουν τον κλοιό γύρω από την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των μοναστηριών τους;
Εδώ, κυρία Λωρίτου, έκαναν γαργάρα την Σύνοδο της Κρήτης, όχι μόνον οι Μονές του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, αλλά και οι Μονές του Γέροντα Εφραίμ στο Άγιον Όρος.
Τώρα θυμήθηκαν την Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό όταν βλέπουν τον κλοιό γύρω από την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των μοναστηριών τους;
Αυτονόητο φυσικά ότι σε περίπτωση προσχώρησης των Μονών του Γέροντα Εφραίμ στην ROCOR θα δώσουν, στην αποχώρησή τους από την Δικαιοδοσία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, Ομολογιακό άρωμα, για να μη δεχτούν κριτική ότι για περιουσίες και αυτοτέλειες προσχωρούν σε άλλη Δικαιοδοσία.
Αυτά, κυρία Λωρίτου μου, για όσους δεν θέλουν να κοροιδεύουν τον εαυτό τους.
"εισπηδηση";;; Μπορείτε να μας πείτε πότε ακριβώς και με ποια πράξη παραχωρήθηκε η δικαιοδοσία επί τις Ουκρανίας στη Μόσχα;
ReplyDeleteΔεν υπάρχει επιστολή του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως με την οποία αναθέτει την χειροτονία του Κιέβου στον Πατριάρχη της Μόσχας, με την προυπόθεση ότι ο ΚΙέβου θα μνημονεύει τον Οικουμενικό πρις τον Μόσχας; Επομένως πώς δνε υπάρχει εισπήδηση;
DeleteΑκριβώς! Μόνο να χειροτονεί, ούτε καν να εκλέγει. Και η μνημόνευση στο "εν πρώτοις" του οικουμενικού Πατριάρχη δείχνει ότι είναι έδαφος του οικουμενικού Πατριαρχείου. Απλούστατα πράγματα και στοιχειώδη.
DeleteΒλέπω ότι δεν σας πάει η καρδιά να γράψετε ότι το οικουμενικό πατριαρχείο ενήργησε δίκαια και βασει των απαραγραπτων προνομίων του, αλλά τεχνηέντως ρίχνετε άδικο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά κάπως λάιτ ότι το πολύ πολύ να έκανε "εισπηδηση".
ReplyDeleteΤο Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε εισπήδηση, αλλά με κανένα τρόπο δεν ιεραρχώ την εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου σπουδαιότερη από τον αγώνα εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού. Η μία είναι παραβίαση των Ιερών κανόνων. Η άλλη παραβιάση των Όρων της πίστεως. Επομένως ουδεμία η σύγκριση των δύο.
DeleteΚαλά το είπα. Από όλο αυτό με το ουκρανικό αυτό που έχετε να πείτε είναι ότι το οικουμενικό πατριαρχείο παραβίασε τους ιερούς κανόνες!!!
DeleteΚαι αυτό είναι λίγο ή αποδεκτό;
DeleteΕννοώ ότι βρέξει χιονίσει, το οικουμενικό πατριαρχείο φταίει
Deletehttps://docplayer.gr/16479690-To-aytokefalo-kai-o-tropos-anakiryxis-toy.html
ReplyDeleteΗ μελέτη αυτή σε ανύποπτο χρόνο δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την επιβεβλημένη ενέργεια του Πατριαρχείου.
ReplyDeleteΑκριβώς. Όλα τα στοιχεία είναι συντριπτικά υπέρ των δικαίων του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
DeleteΑς δεχθώ κ. Τελεβάντο , οτι το Ουκρανικό θέμα , είναι απλά θέμα " εισπήδησης " . Είναι όμως μία εισπήδηση που δεν έχει ούτε μία " ηθική " δικαιολόγηση ! Είναι μία εισπήδηση τελείως ημαρτημένη . Από όπου και νά την πιάσεις βρωμάει . Στερείται έστω και ενός προσχήματος . Δεν σας έπεισαν οι εργασίες που βγήκαν -- βασικά μία είναι αυτή του π. Θεοδώρου Ζήση -- που αναδεικνύουν τις ιστορικές και εκκλησιολογικές ρίζες του θέματος και σας έπεισε η εργασία του Ναυπάκτου , που αποτελεί ένα όνειδος για την ιστορία του ανθρώπου ; Δεν βλέπετε την αποστροφή που δημιουργεί αυτομάτως και σχεδόν αντανακλαστικώς όλη αυτή η παρωδία των αχειροτώτητων και ουρανοκατέβατων δήθεν κληρικών ; Εάν αναζητά ο κ. Βαρθολομαίος προσχήματα για νά εφαρμόσει τις εντολές που πήρε , άς τις αναζητήσει σε κάποια άλλη συγκυρία . Αυτή εδώ τον αφήνει τελείως ακάλυπτο απο ηθική δικαίωση . Τέτοια αναγνώριση μέ παρασκηνιακές διαβουλεύσεις όπως επιχειρεί το μόρφωμα της Ουκρανίας , μυρίζει διπλωματία και όχι εκκλησιολογία . Αυτά είναι τα μέσα , που χρησιμοποιούν για την αναγνώρισή τους σε εκκλησία ; Το εκκλησιολογικό μέσον είναι η Πανορθόδοξος Σύνοδος και όχι η αποστολή παρασκηνιακών κλιμακίων , ο Κύριος οίδε ! Έστω και άν οι παρασκηνιακές προσπάθειες τους φέρουν ένα επωφελές γι' αυτούς αποτέλεσμα , αυτό θα είναι αποτέλεσμα πιέσεων και εκβιασμών και όχι η φανέρωση της ΑγιοΠνευματικής ζωής της εκκλησίας . Μα θα μου πείτε ποιός εκφράζει την ΑγιοΠνευτική ζωή της εκκλησίας , οι οικουμενιστές ; Και ο πατριάρχης Σέργιος μονοθελητής ήταν και επετέλεσε θαύμα ! Αυτό δεν σημαίνει οτι υποβαθμίζεται η αίρεση , αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος . Το θαύμα δεν έγινε επειδή ο Σέργιος ήταν μονοθελητής , ώστε νά δικαιώνεται η αίρεση .
ReplyDeleteΤα μοναστήρια του π. Εφραίμ , αν δεν πήραν ένα δημόσιο εκκλησιαδτικό λόγο επι θεμάτων οικουμενισμού και της Συνόδου της Κρήτης , μήπως πήραν μία θέση υπέρ των ; Το 2007 που πήγαμε στον άγιο Αντώνιο της Αριζόνας ο π. Θεόδωρος Ζήσης έτυχε θερμής υποδοχής απο τον π. Εφραίμ , που ήταν ακόμα εν δραστηριότητι . Επίσης οι ομιλητές που κάλεσε στο συνέδριο που διοργανώθηκε για τον άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο ήταν όλοι αντιοικουμενιστές , εκτός απο ένα εκπρόσωπο της εκκλησίας της Αμερικής . Στην συνείδηση της εκκλησίας πώς λογαριάζονται τα μοναστήρια του π. Εφραίμ , ως οικουμενιστικά , όπως πχ. του Bose ? Φανταστείτε τί έχει νά γίνει , άν όπως λέτε τα μοναστήρια της Αμερικής , φύγουν απο την δικαιοδοσία της εκκλησίας της Αμερικής και πάνε στην ROCOR ! Πόσοι άλλοι δεν θα τους ακολουθήσουν ! Τα μοναστήρια του π. Εφραίμ δεν μιλάνε και δια της σιωπής των ασκούν ακτινοβολία , φανταστείτε και νά μιλήσουν και νά πούνε Βye ! Και για ποιό λόγο θα θελήσουν νά τους στερήσουν την αυτοτέλειά τους και νά τα θέσουν υπο διωγμό ; Μήπως υφίστανται τον ίδιο πόλεμο τα οικουμενιστικά μοναστήρια ;
Καλημέρα ! Καλή Παναγία !
" Χρονια πολλά " !
ReplyDeleteΜε υγεία και φώτιση !