ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Συνεχίζουμε το σχολιασμό των θέσεων που υιοθέτησε, κατά πλειονοψηφία, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου σχετικά με την Πανορθόδοξη Σύνοδο: Όλοι οι ορισμοί περί «Εκκλησίας» που αναφέρει η Ανακοίνωση της Εκκλησίας της Κύπρου αποτελούν κατ’ ουσίαν νεοπαγή εξωραϊσμό και φτιασίδωμα των αιρετικών (Παπικών, Προτεσταντών όλων των αποχρώσεων και Μονοφυσιτών), ώστε όλοι αυτοί να είναι ένα και το αυτό με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Εκκλησία εμείς, Εκκλησία κι αυτοί.
Γι’ αυτό τονίζεται εμφαντικώς στο εγκριθέν κείμενο «ότι η συμμετοχή και η συμβολή στην ανάπτυξη των σχέσεων της Ορθόδοξης Εκκλησίας μετά των Ετεροδόξων Εκκλησιών και Ομολογιών είναι απαραίτητη και αναγκαία, με σκοπό την προώθηση της ενότητας των Χριστιανών, σ’ ένα Σώμα, της μιάς και αδιαιρέτου Εκκλησίας».
Θυσιάζουμε τα πάντα στο βωμό της συνεχίσης των Διαλόγων. Διάλογος χάριν του Διαλόγου, χωρίς να παρατηρείται καμιά πρόοδος. Πολλές φορές αντί να γεφυρώνονται οι υφιστάμενες διαφορές και οι προφανείς αποκλίσεις τους από την ευαγγελική πίστη προκύπτουν κι άλλα προβλήματα, με αποτέλεσμα το χάσμα να διευρύνεται. Οι Αγγλικανοί Προτεστάντες λ.χ. έχουν αφήσει πίσω τους τον αρχέγονο Προτεσταντισμό του 16ου αιώνος και γύρισαν σελίδα. Η εποχή του Sola Scriptura θεωρείται απ’ αυτούς εντελώς ξεπερασμένη. Τώρα δεν μιλάνε απλώς για γυναικεία «ιερωσύνη», αλλά «χειροτονούν» αβέρτα γυναίκες «ιέρειες» και γυναίκες «επισκόπους». Οι Σουηδοί Προτεστάντες έχουν συν τοις άλλοις και γυναίκα «αρχιεπίσκοπο.» Κι εμείς; Διαλογος, Διάλογος, Διάλογος.
Γιατί δεν συζητείται καν το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί η προσέγγιση του Οικουμενικού Πατριάρχου Ιερεμίου Β΄ στους Διαλόγους;
No comments:
Post a Comment