Monday, June 20, 2016

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Υπάρχουν πολλές επιφυλάξεις για την Πανορθόδοξη Σύνοδο.

Τι τελικά θα συμβεί, όμως, θα το μάθουμε όταν λήξουν οι εργασίες της. Για την ώρα υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για πολλά σκιερά θέματα που την αφορούν και που προκαλούν σοβαρό προβληματισμό στους πιστούς, αλλά τίποτε δεν είναι οριστικό πριν δούμε στην πράξη πώς θα λειτουργήσει και τι θα αποφασίσει.

Υπάρχουν τρεις εκδοχές αναφορικά με το τι πρόκειται να συμβεί.

1.) Η πρώτη εκδοχή είναι ότι όλα θα λειτουργήσουν εν Αγίω Πνεύματι και θα αποδειχθεί μια Οικουμενική Σύνοδος η οποία θα καταδικάσει ως παναίρεση τον Οικουμενισμό, θα αναθεματίσει τους επώνυμους οικουμενιστές και θα αναγνωρίσει ως οικουμενικές τις Συνόδους που δικαίωσαν τον Μέγα Φώτιο και τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά.

2.) Η δεύτερη εκδοχή είναι ότι όλα θα λειτουργήσουν παρά Θεόν, ο μέγας απών θα είναι το Άγιο Πνεύμα, θα προσδώσει εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς και θα θεσμοθετήσει τις κακοδοξίες της διηρημένης Εκκλησίας και της Βαπτισματικής Εκκλησίας σαν πίστη της Εκκλησίας. Στην περίπτωση αυτή η Πανορθόδοξη Σύνοδος θα συγκαταριθμηθεί στις ληστρικές συνόδους της Εκκλησίας και θα παραδώσει εις αιώνια αισχύνη όσους υπογράψουν τις αποφάσεις της.

3.) Η τρίτη εκδοχή είναι ότι η Πανορθόδοξη Σύνοδος δεν θα προσδώσει εκκλησιαστικότητα στους Παπικούς, τους Μονοφυσίτες και τους Προτεστάντες και θα επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στα κείμενα της ε΄ Προσυνοδικής Διάσκεψης ώστε να μη προσκρούουν στην πίστη της Εκκλησίας. Αυτό όμως θα γίνει χωρίς την επίσημη καταδίκη του Οικουμενισμού. Αυτή η έκβαση των πραγμάτων δεν θα αναδείξει την Πανορθόδοξη Σύνοδο σε Οικουμενική Σύνοδο αλλά τουλάχιστον δεν θα την συγκαταριθμήσει στις ληστρικές συνόδους και δεν θα προκαλέσει σχίσμα στην Εκκλησία.

Προσευχόμαστε να επικρατήσει η πρώτη εκδοχή, απευχόμαστε για τη δεύτερη και διατηρούμε την ελπίδα ότι, αν μη τι άλλο, θα επικρατήσει η τρίτη εκδοχή για να μη προξενηθεί μεγάλο κακό στην Εκκλησία.

No comments:

Post a Comment