Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΛΙΒΑΝΕΖΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟ*
Του Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτη Ἀρσένιου Κατερέλου
=====
Π. ΙΩΗΛ: Π. Ἀρσένιε, ἀναφέρατέ μας κάποιες διδαχές τοῦ Γέροντος Ἰσαάκ, ὅπως τίς βιώσατε κοντά του.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Ὁ Γέροντας Ἰσαάκ ἦτο πολύ ἀσκητικός, νηστευτής, ἡσυχαστής, ἄνθρωπος τῆς νοερᾶς προσευχῆς. Κρατοῦσε λεπτή ἰσορροπία στά πνευματικά θέματα.
Ἔδινε βάσι στήν σωστή πνευματική τοποθέτησι, στό ἁρμονικό κτίσιμο τῶν ἀρετῶν καί στήν μεθοδική καταπολέμησι τῶν παθῶν.
Ἔδινε μεγάλη σημασία στούς λογισμούς. Ἤθελε νά τοῦ λέω ὅλους τούς λογισμούς πού ἐπιμένουν καί νά μή δίνω σημασία στούς περαστικούς λογισμούς.
Μοῦ ἔλεγε: «Ὅταν ἔχης καί δείχνης ἀγάπη, συγχωρητικότητα, κλπ., τότε θά σοῦ ''ἔρχεται'' ἡ εὐχή τοῦ Ἰησοῦ καί θά τρέχη ἀβίαστα μέσα σου».
Ἀκόμη: «Ὅσο αὐξάνεται ἡ χριστοκεντρική ἕνωσις τοῦ ὑποτακτικοῦ μέ τόν Γέροντα, τόσο ''μπαίνει'' καί ἡ εὐχή ἀδιάλειπτα στήν καρδιά τοῦ ὑποτακτικοῦ ἀπό μόνη της».
«Οἱ δαίμονες ἔχουν ἄγνοια. Μᾶς κτυποῦν κι ὅπου βροῦν ἔδαφος, ἐκεῖ ἐπιμένουν».
Ὁ Θεός σέβεται τήν ἐλευθέρα βούλησι. Ἔλεγε: «Σημασία ἔχει νά ἁγιάζωμε ἐκεῖνο πού ἐλεύθερα καί ἀβίαστα ἐπιλέξαμε».
Υἱοθέτησε πλήρως τήν διδασκαλία τοῦ Γέροντος Παϊσίου καί τοῦ ἔμεινε πιστός μέχρι τέλους.
Ἡ ἀγάπη του, ἡ προσευχή του καί τό ἐνδιαφέρον του γιά τίς περιοχές Λίβανο, Συρία, κλπ., παρέμειναν πάντα μεγάλα.
Π. ΙΩΗΛ: Σᾶς εἶχε πῆ ὁ Γέροντας κάτι περί τοῦ ἀθεολογήτου Οἰκουμενισμοῦ, ὅσο καί περί τοῦ ἀκρίτου Ζηλωτισμοῦ;
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Ὁ π. Ἰσαάκ ἐβίωνε τήν οἰκουμενικότητα ἀλλά καί τήν μοναδικότητα τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἔτσι, ὄχι μόνον δέν ἐδέχετο, ἀλλά τόν ἐνοχλοῦσε ἀφάνταστα, ὁποιαδήποτε παρέκκλισις ἀπό τό Ὀρθόδοξο δόγμα καί διδασκαλία, διότι ἀντελαμβάνετο ἄμεσα τίς τραγικές σωτηριολογικές συνέπειες.
Δέν ἐδέχετο ἐπ᾽ οὐδενί τήν σχετικοποίησι τῆς Ὀρθοδοξίας στήν πολύθεο-ἄθεο χοάνη τοῦ ἐπαράτου Οἰκουμενισμοῦ, οὔτε ὅμως τήν ἀποκοπή ἀπό τήν Ἐκκλησία μέσῳ τῶν διαφόρων σχισμάτων (Ζηλωτισμό, κλπ.).
*(Απόσπασμα συνέντευξης στόν π. Ἰωήλ Κωνστάνταρο στόν ραδιοφωνικό σταθμό τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Κονίτσης).
No comments:
Post a Comment