Wednesday, January 28, 2015

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΣΕΒ. ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΚΟΥ



Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΣΕΒ. ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΚΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Πάλιν σε νάρκη πέσαμε! Ο Σεβ. Αργολίδος από ότι φαίνεται είναι και αθεολόγητος και επιπόλαιος.

Δέστε τι γράφει η Romfea.gr ότι είπε για το θέμα της άρνησης του πρωθυπουργού να ορκιστεί με θρησκευτικό όρκο:

«Εγώ είμαι κατά της θρησκευτικής ορκωμοσίας όχι μόνο στην Βουλή, όχι μόνο στις υπηρεσίες, αλλά και στα δικαστήρια. Είναι απαράδεκτο να ορκιζόμαστε στο Ευαγγέλιο. Το να ορκιζόμαστε στο Ευαγγέλιο που είναι κατά του όρκου το θεωρώ απαράδεκτο, γι' αυτό και πολύ καλά έκανε ο κ. πρωθυπουργός που δεν ορκίστηκε και μακάρι να ‘ρθει η ώρα να σταματήσει ο όρκος. Ας βρεθεί κάτι άλλο».

Ας πούμε ότι θεωρητικά έχει δίκαιο και ότι δεν πρέπει να ορκίζονται οι πολιτικοί άρχοντες. Γιατί το θυμήθηκε τώρα; Εχει σκεφθεί τις συνέπειες; Εχει αναλογιστεί τι θα συμβεί αν θέσει πρώτη το θέμα η Εκκλησία -όπως ζητά ο Σεβασμιότατος; Δεν θα βρουν την ευκαιρία οι Εκκλησιομάχοι που μας κυβερνούν να θέσουν θέμα δυσμενούς χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας;

Αυτό που με ανησυχεί προπαντός με τις παρεμβάσεις και τις δημόσιες παραστάσεις του Σεβ. Αργολίδος είναι η επιπολαιότητα που τον χαρακτηρίζει η οποία εκδηλώνεται με ψηλαφητή θεολογική ανεπάρκεια. Είναι φανερό επομένως ότι θα μας προκαλεί συνεχώς ζημιά.

Ας ακούσει τι λέγει για το θέμα του όρκου των αρχόντων ο Αγιος Νεκτάριος ο Θαυματουργός που φαίνεται ότι τον εμπνέει αφού πήρε το όνομά του.

Γράφει, λοιπόν, ο Αγιος Νεκτάριος:

Ἀπαγορεύει ὁ Σωτὴρ καὶ τὸν ὑπὸ τῶν ἀρχῶν καὶ ἐξουσιῶν ἀπαιτούμενον ὅρκον;

"Ο Σωτὴρ ἀπηγόρευσε τὸν ὅρκον τὸν πρὸς ἀλλήλους καὶ οὐχὶ τὸν ὅρκον τὸν διδόμενον ἐνώπιον τῶν ἀρχῶν καὶ ἐξουσιῶν τὸν ὑπὸ τοῦ νόμου ἀπαιτούμενον πρὸς πίστωσιν τῆς ἀληθείας καὶ διαβεβαίωσιν τῶν ἀρχῶν. Διότι καὶ αὐτὸς ὁ Σωτὴρ ἐξορκισθεὶς ὑπὸ τοῦ ἀρχιερέως νὰ μαρτυρήσῃ εἰ αὐτός ἐστιν ὁ Χριστός, ἐδέχθη τὸν ὅρκον, καὶ ὡμολόγησεν ὅτι αὐτός ἐστιν (Ματ. κς´ 63). Ἐπίσης καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφων πρὸς Ῥωμαίους ἐπικαλεῖται μάρτυρα τὸν Θεὸν πρὸς πίστωσιν τῶν λόγων αὐτοῦ, ὅτι μνείαν ποιεῖται πάντοτε αὐτῶν ἐπὶ τῶν προσευχῶν αὐτοῦ (Ρωμ. α´ 9). Ὡσαύτως καὶ πρὸς τοὺς Κορινθίους γράφων μάρτυρα τὸν Θεὸν ἐπικαλεῖται πρὸς πίστωσιν τῶν λόγων τοῦ ὅτι φείδεται αὐτῶν (Β´ Κορινθ. α´ 23). Καὶ ὁ ἄγγελος τῆς Ἀποκαλύψεως ὤμοσεν ἐν τῷ ζῶντι εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων, ὃς ἔκτισε τὸν Οὐρανὸν καὶ τὰ ἐν αὐτῷ καὶ τὴν Γῆν καὶ τὰ ἐν αὐτῇ, καὶ τὴν θάλασσαν καὶ τὰ ἐν αὐτῇ. (Ἀποκ. Ι' 6).

Ὥστε “ὁ ὅρκος ἐπὶ δικαίῳ ἐνώπιον ἀρχῶν ἐπιτρέπεται».

Ακούτε, Σεβασμιότατε Αργολίδος, τι λέγει ο Αγιος Νεκτάριος: “ὁ ὅρκος ἐπὶ δικαίῳ ἐνώπιον ἀρχῶν ἐπιτρέπεται.»

Εσείς τι λέτε τώρα;

ΠΗΓΗ: 

No comments:

Post a Comment