Sunday, December 21, 2014

ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ



ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος -αξιόλογος κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας με πλούσιο ποιμαντικό έργο ιδιαίτερα μεταξύ των νέων- εξέφρασε δύο τουλάχιστον φορές τη διαφωνία του για την "Ομολογία πίστεως κατά του Οικουμενισμού" και το κείμενο για την εκκλησιολογία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Οχι ως προς το περιεχόμενο της Ομολογίας ή της εκκλησιολογίας του Παναγιότατου με το οποίο συμφωνεί -όπως διαβεβαιώνει-, αλλά ως προς το δικαίωμα των κληρικών να συναθροίζονται ή να υπογράφουν και να αποφασίζουν γι’ αυτά τα θέματα. Αυτές τις ενέργειες ο π. Κωνσταντίνος τις θεωρεί "τυρεία-παρασυναγωγή."

Δεν θα υπεισέλθουμε αυτή τη χρονική στιγμή στην ορθότητα ή μη της θέσης του π. Κωνσταντίνου αν συνιστά "τυρεία-παρασυναγωγή" η συλλογή υπογραφών για θέματα πίστεως. Πρόκειται περί εντελώς λανθασμένης άποψης. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περίαυτού. Για την ώρα, όμως, θα περιοριστούμε να του απευθύνουμε δύο ερωτήσεις:

Πρώτη ερώτηση:

1.) Ο Σεβ. Γλυφάδας κ. Παύλος -ως γνωστόν- υπέγραψε το κείμενο για την εκκλησιολογία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Ο π. Κωνσταντίνος ανήκει στη Μητρόπολη Γλυφάδας και είναι στενός συνεργάτης του Σεβασμιότατου κ. Παύλου.

Για ποιο λογο, επομένως, έχει δισταγμό να υπογράψει το κείμενο αφού ο Μητροπολίτης στον οποίο υπάγεται το υπέγραψε; Για ποια "τυρεία-παρασυναγωγή" μιλά αφού το κείμενο υπογράφει ο επίσκοπος στον οποίο υπάγεται;

Εκτός και αν θεωρεί και τον Σεβ. Γλυφάδας "παρασυνάγωγο."

Ερώτηση δεύτερη.

Αν ο π. Κωνσταντίνος θεωρεί ότι ο Οικουμενισμός είναι καταδικαστέος, αλλά απλά διαφωνεί με τη συλλογή υπογραφών, γιατί ο ίδιος ως ποιμένας της Εκκλησίας δεν έχει δημοσιεύσει ούτε ένα κείμενο που να ελέγχει τον Οικουμενισμό;

Διερωτώμαι αν έχει κάνει ποτέ την καταδίκη του Οικουμενισμού αντικείμενο των κηρυγμάτων του ή αν περιορίζεται να επισείει τον ανύπαρκτο κίνδυνο για την "τυρεία-παρασυναγωγή" απλά και μόνον για να αρνηθεί να ομολογήσει την πίστη μας;

Διαπιστώνω, π. Κωνσταντίνε, ότι υπάρχουν δύο ειδών αντιρρησίες συλλογής υπογραφών εναντίον του Οικουμενισμού.

1.) Καταρχήν είναι αυτοί που αρνούνται να υπογράψουν αυτά τα κείμενα πλην όμως δίνουν από το δικό τους μετερίζι τους αγώνες τους. Χαρακτηριστική περίπτωση ο Σεβ. Ναυπάκτου. Δεν υπέγραψε κανένα κείμενο που υπογράφουν άλλοι κληρικοί και δη επίσκοποι (Ομολογία πίστεως κατά του Οικουμενισμού, Εκκλησιολογία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, κείμενο για τις κακόδοξες αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του ΠΣΕ στο Πουσάν, κτλ.), αλλά κάνει ότι μπορεί -και κάνει πολλά, ίσως περισσότερα από κάθε άλλο- αρχιερέα εναντίον του Οικουμενισμού ως μέλος της Ιεραρχίας.

2.) Και υπάρχει και η δεύτερη Σχολή που εκπροσωπούν ορισμένοι άλλοι ιεράρχες, όπως λ.χ. οι Σεβ. Σπάρτης και Υδρας, οι οποίοι αρνούνται να υπογράψουν τα ομολογιακά κείμενα με τη δικαιολογία ότι είναι επίσκοποι και δεν είναι δυνατόν να ποδηγετούνται από πρεσβυτέρους, μοναχούς και λαικούς σε θέματα πίστεως. Πλην όμως οι ίδιοι ως επίσκοποι καθεύδουν βαρούχειο ύπνο σε θέματα Οικουμενισμού και ουδέν απολύτως πράττουν ως μέλη της Ιεράς Συνόδου για να πολεμήσουν τον Οικουμενισμό.

Εσείς, π. Κωνσταντίνε, σε ποια Σχολή ανήκετε; 

Σ’ αυτούς που δεν υπογράφουν κείμενα επειδή κατ’ ουσίαν αρνούνται να ομολογήσουν την πίστη μας ή σ’ αυτούς που αρνούνται να υπογράψουν ομολογιακά κείμενα και προμαχούν ως έχουν χρέος κατά του Οικουμενισμού με το δικό τους τρόπο;

No comments:

Post a Comment