Γενικεύεται η κατακραυγή κατά της κυβερνητικής αυθαιρεσίας.
Ο Μακαριότατος όμως κ. Ιερώνυμος ου βούλεται συνιέναι.
Σε άλλες ατραπούς τον οδηγούν οι προσωπικές του σχέσεις με τον πρωθυπουργό και το κυβερνών κόμμα αλλά και οι θεολογικοί προσανατολισμοί του στενότερου συνεργάτη του και κακού δάιμονα του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Γιαγκάζογλου.
Θα συρθεί βέβαια σε κάποιου είδους διάλογο με τους άθεους κυβερνώντες εξαιτίας των πιέσεων που δέχεται αλλά ουδεμία απολύτως εμπιστοσύνη δεν εμπνέει για το πώς θα χειριστεί το θέμα.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης
===========
Κυρία Υπουργέ,
Πολλές φορές τον τελευταίο καιρό πρόσωπα της Κυβέρνησης και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επισημαίνουν με έμφαση πως η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, είναι αποτέλεσμα μεταξύ άλλων ηθικής κατάπτωσης και διαφθοράς και ότι πρέπει να ξαναβρούμε τις αξίες μας, που βρίσκονται μέσα στις παραδόσεις και τις αστείρευτες δυνάμεις του λαού, να βασιστούμε σ΄αυτές, προκειμένου να βγούμε από την οικονομική, αλλά πρώτ’ απ’ όλα, την πνευματική και κοινωνική κρίση.
Η διαπαιδαγώγηση, μόρφωση και αγωγή των μαθητών και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, κινείται στους άξονες της γνώσης από τη μία και της κοινωνικής και ανθρωπιστικής κατάρτισης από την άλλη. Απώτερος σκοπός των παραπάνω είναι η διαμόρφωση της ηθικοκοινωνικής συνειδήσεως των νέων μας σε αρχές και αξίες, όπως της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της αγάπης, της ειρήνης, της ισότητας, της αλληλεγγύης κ.ά.
Σ’ αυτό το γενικό πλαίσιο, το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως διδάσκεται στους μαθητές του ελληνικού σχολείου, επιτελεί σημαντικότατο και αναντικατάστατο ρόλο.
Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως επίκεινται αλλαγές στο πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου, που περιθωριοποιούν τα Θρησκευτικά, καθιστώντας τα προαιρετικό μάθημα (δηλ. ελεύθερης επιλογής των μαθητών).
Η βούληση του Υπουργείου Παιδείας, μάλιστα, εκφράζεται με τον πιο υποτιμητικό για το μάθημα των Θρησκευτικών τρόπο, από την κ. Δραγώνα, όταν λέει στην εφημερίδα «Το Πρώτο Θέμα της Κυριακής » ότι, αφενός «η πνευματικότητα και η καλλιέργεια που προσφέρει η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι σημαντική», και αφετέρου ότι «αυτό μπορεί να εξυπηρετηθεί με την ένταξη του μαθήματος στη λίστα των μαθημάτων επιλογής» και ότι, αν δεν γίνει προαιρετικό μαζί με την νεότερη ιστορία, «δεν θα βγει η πασιέντζα», ως προς «τα καλάθια των μαθημάτων», όπως επισημαίνει η παραπάνω παράγων του Υπουργείου Παιδείας.
Τόσο απλό θεωρείται για το Υπουργείο Παιδείας η μετατροπή του υποχρεωτικού μαθήματος των θρησκευτικών σε προαιρετικό, ώστε να επιλέγει να το κάνει προαιρετικό «για να βγει η πασιέντζα» και να δημιουργηθούν «τα καλάθια των μαθημάτων».
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το μάθημα των θρησκευτικών υπηρετεί το άρθρο 16, παρ. 2 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο «η παιδεία αποτελει βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων» και ότι συμβάλλει, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 1566/85 άρθρ.1: «Για την οργάνωση και την λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», «στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών», βοηθώντας τους «να διακατέχονται από πίστη στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».
Εάν μια σειρά μαθημάτων, που ανήκουν στο χώρο της αγωγής του παιδιού και ευρύτερα στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, τεθούν σε δεύτερη μοίρα (ως μαθήματα επιλογής), τότε παύουν να αποτελούν σκοπό της παιδείας όλα όσα περιλαμβάνονται στον νόμο 1566/1985, άρθ. 1.
Ο Σύνδεσμος θεολόγων Μακεδονίας Θράκης, ζητά από την Υπουργό παιδείας άμεση αναθεώρηση επιλογών και σκέψεων, που σχετίζονται με τέτοια κριτήρια, όπως εκείνα της κυρίας Δραγώνα, ώστε να επικρατήσουν στην κατάρτηση των προγραμμάτων σπουδών του Λυκείου μόνο παιδαγωγικά κριτήρια.
Γι’ όλα τα παραπάνω επιμένουμε πως το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να παραμείνει υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ως αναπόσπαστο τμήμα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, διαμέσου των αιώνων, από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους.
Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Σωτήριος Μιχελουδάκης, Δικηγόρος-Θεολόγος, Μ.Δ.Ε. Νομικής, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογικής Α.Π.Θ.
Σταυρούλα Επιμενίδου, Αδιόριστη Θεολόγος, Μ.Δ.Ε. Θεολογίας, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογικής Α.Π.Θ.
Κλεοπάτρα Καταφυγιώτου, Θεολόγος, μεταπτυχιακή φοιτήτρια, Υπ. Θεολογικής Α.Π.Θ.
Αθανάσιος Δεβετζίδης, Αδιόριστος Θεολόγος, Μεταπτυχιακός φοιτητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
No comments:
Post a Comment