Wednesday, June 9, 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΟ



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΟ


Του κ. Γεώργιου Ντόνα

=======================



Αγαπητέ Παναγιώτη,


Η διπλωματική, μετά θράσους, προσφώνηση του μοιχεπιβάτη Μεσογαίας προς τον έτερο ομοιό του Κύριλλο για την ανάληψη της διχοτομηθείσας Μητροπόλεως Αττικής δεν έχει όρια. Τολμά ο αρχικαταπατητής Ιερών Κανόνων, προς ίδιον όφελος, να επικαλείται τον 74ο της εν Καρχηδόνι* Συνόδου για την "μακρόχρονη απουσία επισκόπου - διοικητή", ενώ ξεχνά ότι είχε διατεθεί να αφήσει το υφαπαρχθέν υπό του ιδίου φιλέτου της Μεσογαίας και Λαυρεωτικής προς όφελος του νομίμου επισκόπου κ. Νικοδήμου. Φαίνεται ότι όλα διενεργούνται για το "θεαθήναι".

Σου διαβιβάζω δημοσιευθείσα παλαιά επιστολή στο “Βήμα” για τον "περί ου λόγος" πατριού της Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, η οποία κυκλοφόρησε σε ιστοσελίδα και σε περιοδικό της Αττικής.


Γεώργιος Ντόνας


*****


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΝΤΟΝΑ ΣΤΟ “ΒΗΜΑ”

_________________

Στις 3 Νοεμβρίου 2008 ο Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.


Αντιγράφω κατά λέξιν από το «Επίσημον Δελτίον της Εκκλησίας της Ελλάδος - Εκκλησία», τεύχος 10, Νοέμβριος 2008, σελ. 847-848, το απόσπασμα από την ομιλία του τιμηθέντος, που δημοσιεύθηκε:


«Σε μια χρονική συγκυρία παγκοσμίου εκφυλισμού των πολιτικών ιδεολογιών, γενικευμένης κατάρρευσης του χρηματοοικονομικού μας ειδώλου, απροσδόκητου κλονισμού της τεχνολογικής και επιστημονικής μας έπαρσης στη Γενεύη, ανεπίστροφης καταστροφής του φυσικού μας περιβάλλοντος σε κάθε γωνιά της γης και αλόγιστης εκδαπάνησης του φυσικού μας πλούτου, σε μια περίοδο που τα ανθρώπινα δικαιώματα επιστρατεύονται για να καταργήσουν τα αιώνια “δικαιώματα” του Θεού και να αμφισβητήσουν τις παγκόσμιες ηθικές, κοινωνικές και λογικές σταθερές, σε μια εποχή πλήρους ανατροπής του διαχρονικού συστήματος των αξιών, νοσηρής προβολής των ανθρώπινων επιτευγμάτων και ταυτόχρονης περιπλοκής των διαπολιτισμικών επικοινωνιακών μηχανισμών, σε μια στιγμή που η έννοια της κοινωνίας αποτελεί άγνωστη εμπειρία και ο περί Θεού λόγος στερείται θεολογίας, το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας της ιστορικής Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών μου κάνει την τιμή να με αναγορεύσει διδάκτορά του»!


Εκεί, λοιπόν, που το πηχτό σκοτάδι κυριαρχούσε σε όλον τον κόσμο κι όλα «τα ΄σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά», η ιστορική(!) απόφαση των καθηγητών της Κοινωνικής Θεολογίας να κάνουν διδάκτορα τον Μητροπολίτη Νικόλαο Χατζηνικολάου άστραψε και βρόντησε και γέμισε ελπίδα τους απελπισμένους, απ΄ άκρη σ΄ άκρη στον πλανήτη! Μετά τη βαρυχειμωνιά, από τα τόσα παγκόσμια δεινά και φοβερά που μας συμβαίνουν, μας λυπήθηκε ο Θεός και γλυκοχάραξε η Αυγή. Ας χαρούν τα Ουράνια κι ας σκιρτήσει η γη! Ο εν λόγω Μητροπολίτης έγινε...επίτιμος διδάκτωρ. Για το κοσμοϊστορικό γεγονός ακολούθησε δεξίωση στο κτήμα Νάσιουτζικ. Και μη χειρότερα...


Με τιμή,


Γεώργιος Ντόνας,

Οικονομολόγος, κάτοικος Παιανίας


________________


* Εχω την εντύπωση ότι η επίκληση του 74ού Κανόνα της εν Καρθαγένη Συνόδου, που μνημονεύει ο Σεβασμιότατος Μεσογαίας κ. Νικόλοαος και σχολιάζει ο κ. Ντόνας, δεν είναι η πιο κατάλληλη παραπομπή στο θέμα που αναφέρεται ο Σεβασμιότατος. Η επίκληση του 78ού κανόνα της ιδίας συνόδου προσιδιάζει περισσότερο στα λεγόμενα του Σεβασμιότατου Μεσογαίας, κατά την άποψή μου.

5 comments:

  1. Καλά πού τις βρίσκετε αυτές τις εκφράσεις? "Μοιχεπιβάτης"? Δε νομίζω να υπάρχει τέτοια ελληνική λέξη. Αυτό μου θυμίζει κάτι εκφράσεις από υπερζηλωτές στυλ "Αποτείχιση". Ας το ξαναπούμε μια φορά ακόμα. Δεν υπάρχει ελληνική λέξη "μοιχεπιβάτης". Υπάρχει "λαθρεπιβάτης".

    Τώρα όσον αφορά τα λόγια του Αγίου Μεσογαίας, εννοούσε φυσικά ότι βρίσκεται σε αυτό το στάδιο σε μια δύσκολη περίοδο της Εκκλησίας μας και του κόσμου γενικά -- και όχι αυτά τα οποία συμπέρανε ο κ. Ντόνας. Ακόμα και να υποθέταμε ότι έχει υπερφίαλη γνώμη για τον εαυτό του, και να ήταν φαρισαίος, ποτέ δεν θα μιλούσε έτσι επισήμως -- δεν είναι χαζός, νομίζω. Ο Θεός να φωτίζει και να βοηθάει τους ιερείς και αρχιερείς μας. Ας κάνουμε πιο πολύ προσευχή και λιγότερα σχόλια.

    ReplyDelete
  2. Ο όρος μοιχεπιβάτης έινια όρος των Οικουμενικών συνόδων δεν είναι εφευρεση δική μας.

    Η εντολή να προσευχόμαστε είναι σαφής και πρέπει να το κάνουμε αδιάλειπτα αλλά και η δημοσίευση σχολίων και άρθρων αν γίνεται από αγάπη προς το Χριστό και αυτή προσευχή είναι.

    ReplyDelete
  3. Καλά κ.George,η λέξη σε ενόχλησε ότι υπάρχουν μοιχεπιβάτες δεν σε ενοχλεί,και κολλάς στις λέξεις!Καλά έψαξες όλα τα λεξικά και δέν την βρήκες;Μήπως θα πάρεις την θέση του κ.Μπαπμινιώτη γι'αυτό έχεις ζόρι,είδες κάπου να απαγορεύεται το δημιουργείν που και που καμιά λεξείν;Την μιά δέν νομίζεις και την άλλην επαναλαμβάνεσε,ε σιγά τα αυγά,Ελληνες είμαστε Ελληνικά μιλάμε και κμιά δημιουργία λέξης θα την κάνουμε και δεν θα πάρουμε και την άδεια σου.Ας ψάξουμε αφού λέει ο κ.Τελεβάντος είναι όρος των Οικουμενικών συνόδων, στο Πηδάλιον,και άν την βρούμε να ζητήσεις συγνώμη ...Όποιος γράφει λιγότερα σχόλια κάνει και παραπάνω προσευχή;Ωραία λογική έχεις!Να μην κάνουμε καθόλου σχολια πως θα το σχολίαζες είμαι περίεργος;Άρχισε και κάνε εσύ πρώτα πιό πολύ προσευχή(προσεύχου και για μένα τον αξιοθρήνυτο) ,δώσε μας το καλό παράδειγμα και άσε τους άλλους να σχολιάζουν,που ξέρεις γράφοντας κανένα σχόλιο μπορεί και να προσευχόμαστε την ώρα που το γράφουμε έτσι γλυτώνουν πολύ το βρύσιμο!

    ReplyDelete
  4. Είναι ολοφάνερο το πνεύμα του μητροπολίτου Μεσογαίας στην παραπάνω δήλωση,ακριβώς το αντίθετο απ'ό,τι συμπέρανε ο κ.Ντόνας,είναι σαν ο ίδιος να ειρωνεύεται την απονομή του τίτλου,όταν όπως υπονοεί,έχει χαθεί η αληθινή έννοια της θεολογίας.Εγώ αυτό καταλαβαίνω..

    ReplyDelete
  5. Υποθέτω ο κάθε ορος και η κάθε λέξη έχουν διαφορετική σημαντική για πολλούς. Αυτό που μετρά σε τελική ανάλυση όμως είναι η πράξη που δίνει στα λόγια το αληθινό περιεχόμενο.

    ReplyDelete