Monday, August 10, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. Ε. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. Β. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ “Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΕΘΑΝΕΝ ΚΑΙ ΕΤΑΦΗ!”


ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. Ε. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. Β. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ “Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΕΘΑΝΕΝ ΚΑΙ ΕΤΑΦΗ!” 
=====

Αν η σύνοδος της Κρήτης “απέθανε και ετάφη” αποτυπώθηκε στον τρόπο αντιμετώπισης της μετατροπής της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί από λαικούς και απλούς κληρικούς καθώς και από ανωτέρους και θεσμικούς εκκλησιαστικούς παράγοντες. 

1.) Κάποιες θέσεις ακουμπάνε επιτυχώς ή μη πάνω στο διαχρονικό αξίωμα: “Καλύτερα το ισλαμικό σαρίκι από την παπική τιάρα”. Αυτή η θέση, που όπως ήταν αναμενόμενο έσπευσαν όλοι νά εκμεταλλευτούν και έγινε παγκοσμίως vira , εκφράστηκε από τον π. Ευάγγελο Παπανικολάου. Ομολογουμένως δεν άκουσα όλη την μακρά ομιλία του ιερέως, αλλά ακροθιγώς που την άκουσα δέν νομίζω οτι απηχεί έναν οικουμενιστικό συγκρητισμό. Απλά παρεξηγήθηκε όπως θα έπρεπε νά ήταν προβλέψιμο από τον ίδιο τον π. Ευάγγελο. 

2.) Ευρέως από πολλούς ανωνύμους και επωνύμους, λαικούς και κληρικούς χωρίς και οι ίδιοι να το έχουν συνειδητοποιήσει, εκφράστηκαν θέσεις οικουμενιστικές, που ακουμπάνε πάνω στα πορίσματα της συνόδου της Κρήτης. Αποδεικνύουν ότι η Σύνοδος της Κρήτης μιά χαρά κρατεί και εισχωρεί μέσα στις καρδιές και στο κρανίο λαικών και κληρικών εμπεδώνοντας τον λαικό οικουμενισμό. Η θέση αυτή είναι: Από το νά είναι η Αγιά Σοφιά μουσείο καλύτερα να είναι τόπος προσευχής έστω για ανθρώπους, που διαφορετικά κατανοούν τον Θεό, αφού είναι άνθρωποι πιστοί, παραδοσιακοί και εισέρχονται στον ναό ξυπόλυτοι και με μπούρκα και όχι γυμνοί. 

Μας συγκινεί πολύ το ενδιαφέρον των εκφραστών αυτής της θέσεως για την παραδοσιακότητα -ό,τι θυμούνται χαίρονται- μόνο που είναι μία θέση δηλητηριασμένη από το πνεύμα του οικουμενισμού και του θρησκευτικού συγκρητισμού, κατοχυρωμένη πάνω στο γράμμα και το πνεύμα της συνόδου της Κρήτης, που δεν φαίνεται να είναι και τόσο “πεθαμένη”. 

3.) Υπάρχει και η θέση εκπεφρασμένη από τα πλέον επίσημα χείλη, ότι δηλαδή η Αγία Σοφία είναι ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και δεν πρέπει να μετατραπεί σε ισλαμικό τέμενος. Ενώ αν πέσει στα δικά τους χέρια μιά χαρά θα μετατραπεί σε οικουμενιστικό και διαθρησκειακό κέντρο, όπου θα τελεστούν μιαρά διαθρησκειακά συλλείτουργα και παραστάσεις. Ποιός άραγε δεν το πιστεύει αυτό; Αυτοί είναι οι ίδιοι άνθρωποι συντελεστές της συνόδου της Κρήτης. Τι άλλο μπορεί κανείς να περιμένει από αυτούς;! 

Απο τις τρείς θέσεις αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι πόσο εμπεδώθηκε ο λαικός οικουμενισμός, ώστε οι αμύρωτοι μουσουλμάνοι να θεωρείται ότι αναπέμπουν προσευχές στο θεό, κατα τον τρόπο που αυτοί το κατανοούν, σε κάθε περίπτωση ευάρεστες στον Τριαδικό Θεό και συμβατές στον ιερό χώρο του ναού της του Θεού Σοφίας! Αντί για μετάνοιες τουρλωτοί κ…., αντί για θυμίαμα ποδαρίλα, αντί της χριστιανικής ενδυματολογικής σημειολογίας μπούρκα! Είναι πράγματα αμύρωτα, βρωμάνε! Ας βρεθεί κανείς μέσα σε ένα πλήθος μουσουλμάνων και γυναικών με μπούρκα να δούμε πώς θα νοιώσει! Θα νοιώσει ειρήνη ή μαυρίλα και φόβο; Εγώ το ένοιωσα και ξέρετε πού; Στα σοκάκια ή και στις λεωφόρους γύρω από την Ομόνοια μόλις πιάσει λίγο σούρουπο! Οδός Σταδίου!

2 comments:

  1. Μέσα στην πανδημία του κορωνοιου, χτύπησε ως κεραυνός εν αιθρία, η μετατροπή, του Συμβόλου του Γένους, του ναού της του Θεού Σοφίας, από μουσείο παγκόσμιου πνευματικής ακτινοβολίας, σε τζάμι, τόπο λατρείας, θρησκευτικό πολιτικού μόρφωματος του Ισλάμ, ενεκεν της προβληματικής, αναχρονιστικης, παραληρηματικης επιδείξεως πολιτικής αυταρκειας, του Τούρκου φασιστα Ερντογαν.
    Πολλά εγράφησαν και ελεχθησαν από διάσημους και άσημους κληρικούς, πολιτικούς αναλυτές, θεολόγους, ιστορικούς και δημοσιογράφους.
    Ταπεινά φρονωντας, όμως,η ουσία της υποθέσεως έχει πνευματική διάσταση, χωρίς βέβαια να αποκλείουμε και τις γεωπολιτικες, πολιτικές και οικονομικες διαστάσεις του τραγικού αυτού συμβάντος.
    Μην μπερδεύουμε, τα κουκιά με τα φασόλια....
    Η Αγία Σοφία, δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως απλό μουσειακο λείψανο ενός ενδόξου παρελθόντος, ικανοποιωντας αυτιστικω τω τροπω, τον σοβινισμο των εθνικιστών νεοελληνων. Αυτονόητα, ούτε ως μουσείο από τους ορθόδοξους χριστιανούς. Αλλά ως ναός, θρησκευτηριο, εκκλησιαστικο τέμενος λατρείας του Τριαδικου Θεού, έμβλημα της ορθόδοξου κοσμολογίας, αναθημα εις Λόγο Ιησού Χριστό. Ως μουσείο, τουλάχιστον πρέπει να το εκλαμβανουν οι κοσμικοι άνθρωποι.
    Χρησιμοποιούμε συμβατικά τον όρο μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς,λόγω του κάλλους και της βυζαντινής(ρωμαιικης-ελληνοχριστιανικης) ιδιοπροσωπειας και για διπλωματικούς λόγους, αφού κειτεται εις τα δεσμά των βαρβάρων Αγαρηνων.
    Οι θρησκευτικοι τόποι λατρείας και μάλιστα του Χριστιανισμου, δεν είναι πολιτισμικά μεγέθη, δεν είναι προϊόντα κουλτούρας αλλά δημιουργούν πολιτισμό.Θρησκειολογικα και θεολογικά, μιλώντας, σύμφωνα με την φαινόμενολογια της θρησκειας, η θρησκεία και η πνευματικότητα, μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι, είναι όρος και έννοια διακριτη, από οποιαδήποτε άλλο πνευματικό μέγεθος ή ιδεατης πολιτιστικης δραστηριότητας του ανθρώπου, όπως η επιστήμη, η τέχνη, τα γράμματα.
    Δεύτερον,πρέπει να επισημανθεί ότι ο οικουμενισμος, είναι η μεγαλυτερα αίρεση στην ιστορία της Εκκλησίας και της ανθρωπότητας, καθώς αποτελεί, οφθαλμοφανως, θρησκευτικό συγκρητισμο, σχετικοποιωντας την Αλήθεια του Ευαγγελίου, εξισωνοντας όλες τις θρησκείες, ως ισοτιμες οδούς σωτηρίας και λατρείας του Θεού, κατατασοντας τις δογματικές διάφορες, σε διαχριστιανικό και διαθρησκειακο επίπεδο στην πολιτιστική ποικιλομορφια.
    Τριτον,ενεκεν της διεφθαρμένης και εν πολλαις αμαρτίες περιπεσουσες ζωές μας, ο Θεός, επέτρεψε στους αλλοθρησκους να βεβηλωσουν έτι μια ακόμα φορά, τον Άγιο οίκο του, αφού ο κατ εξοχήν οίκος του Θεού, η καρδιά του Ανθρώπου, έχει γίνει οίκος ληστών και κατοικητηριο δαιμόνων.
    Η δικαιοσύνη του Θεού, η τιμωρία,χρησιμοποίησαι, το μάταιο και γελοίο πολιτικό παιχνίδι της Τουρκίας,για να αντικατοπτρισει την πνευματική βεβηλωση των υιών της Χάριτος, όπως και τότε στου υιούς του Νόμου, τον παλαιό Ισραήλ, τον πρωτότοκον υιον, που τον ύψωσε στο ξύλο του Σταυρου.
    Τέταρτον, πέρα από την ληστρικη θνησιγενη σύνοδο της Κρήτης,τα λεγόμενα του σεβαστου κληρικού, πατρός Ευάγγελου Παπανικολάου,ας μας προβληματίσει το γεγονός, στεκομενοι στην αναφορά περί άσεμνης ενδυμασίας και συμπεριφοράς εντός αλλά και εκτός, του Ναού της Του Θεού Σοφιας, ως στασεως ζωής, από τους"πολιτισμενους" "εκχριστιανισθεντες" Ευρωπαίους. Αλλά και από τους σύγχρονους Έλληνες "ορθόδοξους" , που ξαφνικά, κοφτηκαν για την Αγία Σοφία, το οικουμενικό πατριαρχειο,για την ορθοδοξία, το έθνος. Ουσιαστικά μη γνωρίζοντας το βάθος των εννοιών αυτών.Διαβαζοντας κάπου, όλως συμπτωματικά στο Facebook, τμήματα από ένα βιβλίο των προφητειών του Αγιου Παϊσιου.Φοβουμενοι, όχι την θρησκευτική και πολιτιστική αλλοίωση, αλλά το ξεβολεμα από την υπνωδη τρυφη, σε περίπτωση επερχόμενου πολεμου. Και άλλες λοιπές ευσεβιστικες υστερίες, ενός ημιμαθους, αλιβανιστου λαού, που έχει απεμπολισει από χρόνια την ιδιότητα του χριστιανού.
    Ο σημερινός Έλληνας, και γενικότερα άνθρωπος, εμφορείται από σύνδρομα καταναλωτικής μανίας,λειψος από την στοιχειώδη μεταφυσική ανησυχία δηλητηριάζει τα ιδεώδη της Πίστεως, παραμορφωνοντας τα σε ιδεοληψίες,στην πιο χυδαία εθιστικου τύπου έκφραση τους.



    ReplyDelete
  2. Το ψευτοδιλλημα, δύση η ανατολή, φέσι η κολάρο,για ένα υγιως σκεπτόμενο πνεύμα, είναι τραγελαφικό.
    Εν, κατακλείδι, ο ναός της του Θεού Σοφίας, το σεμνωμα της ορθόδοξου θρησκευτικοτητος, έχει σημασια όταν η εκπομπή του μυνηματος της επαληθεύεται στην ανθρώπινη οντολογία ανακαινιζοντας την Κτιση ,κατευθυνομενη στην Ανατολή ανατολων, στο αΐδιον φως Του Χριστού.

    ReplyDelete