Saturday, November 23, 2019

ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ;



ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Με ουχί τυχούσα έκπληξη διαπιστώνω ότι συνεχίζεται -ως μη ώφειλε- ο ανώφελος θόρυβος αναφορικά με το πατριαρχικό συλλείτουργο που πραγματοποιήθηκε στην Λεμεσό, παρόλες τις σαφείς εξηγήσεις που έδωσε ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος.

Το θέμα είναι τόσο απλό και όμως ορισμένοι αρνούνται πεισματικά να το καταλάβουν.

Η Εκκλησία της Αλεξανδρείας αποφάσισε συνοδικά να εντάξει τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο στα Δίπτυχα.

Ως εικός, ο Μακαριώτατος Αλεξανδρείας οφείλει ανυπερθέτως να μνημονεύει τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο στα Δίπτυχα, όποτε τελεί το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Ο Πανιερώτατος Λεμεσού -ως Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Κύπρου- που δεν έλαβε ακόμη οριστική συνοδική απόφαση για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, δεν είναι δυνατόν να μνημονεύσει τον Κιέβου Επιφάνιο.

Πέραν αυτού ο Μητροπολίτης Λεμεσού και οι Μητροπολίτες Κύκκου και Ταμασού είναι αποδέκτες δεκάδων εκατομμυρίων από τους Ρώσσους Κροίσους που ζουν στην Κύπρο και μάλιστα στην Μητρόπολη Λεμεσού.

Ως εκ τούτου, ο Πανιερώτατος Λεμεσού βρέθηκε σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, επειδή η έλευση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Κύπρο πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες μετά την απόφαση του Δευτερόθρονου Πατριαρχείου να εντάξει τον Κιέβου Επιφάνιο στα Δίπτυχα.

Ο Πανιερώτατος Λεμεσού δεν έχει το κανονικό δικαίωμα να υποδείξει -πολλώ μάλλον να επιβάλει- στον Μακαριώτατο Αλεξανδρείας να αθετήσει την συνοδική απόφαση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για το Ουκρανικό. 

Φυσικό, όμως, ήταν να προβληματίζεται σοβαρά για τις επιπτώσεις που θα είχε στα έσοδα της Μητρόπολής του ο τυχόν τερματισμός ή έστω η δραστική μείωση της γενναιόδωρης ροής εκατομμυρίων που λαμβάνει ετησίως από τους των Ρώσσους μεγιστάνες, που ζουν στην Λεμεσό.

Γι' αυτό έδωσε εξηγήσεις από ραδιοφώνου με τις οποίες διευκρινίζει ότι ο ίδιος δεν ήταν ενήμερος της απόφασης του Πατριάρχη Αλεξανδρείας να μνημονεύσει τον Ουκρανίας Επιφάνιο, επειδή άλλες διαβεβαιώσεις είχε από την Αρχιεπισκοπή και από το περιβάλλον του Πατριάρχη.

Επομένως; 

Τι δεν κατανοούν από όσα είπε ο Πανιερώτατος Λεμεσού και συνεχίζουν το ίδιο τροπάριο;

9 comments:

  1. Συγγνώμη κύριε τελεβαντε, αλλά αυτά που γράφετε περί συνόδων είναι αρλουμπες: το πατριαρχείο Αλεξανδρείας ουδέποτε πήρε την συνοδική απόφαση που αναφέρετε για τον απλούστατο λόγο ότι καμμία σύνοδος μια τοπικής εκκλησίας δεν έχει το δικαίωμα να εγκρίνει/απορρίψει τις αποφάσεις της συνόδου μιας άλλης τοπικής εκκλησίας, δηλαδή του οικουμενικού Πατριαρχείου. Όπως σε κάθε προηγούμενη χορήγηση αυτοκεφαλιας, μετά βραχέως ή μακρού χρόνου ένας ένας οι προκαθήμενοι άρχισαν να μνημονεύουν τον προκαθήμενο της νέας εκκλησίας. Αυτό γίνεται και τώρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με όλο το σεβασμό κ. Τσόμπο αλλά αρλούμπες είναι οι δικές σας θέσεις νοούμενου ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας στην βιντεοσκοπημένη του ομιλία με την οποία ανήγγειλε την απόφαση του να μνημονεύσει τον Μακαριώτατο Ουκρανίας κ. Επιφάνιο ξεκαθάρισε ότι υπήρχε συνοδική απόφαση για την μνημόνευση.

      Delete
    2. Δεν είπε καθόλου για συνοδική απόφαση. Είπε ότι "τους προηγούμενες μήνες διαπιστώσαμε την διάθεση των συνοδικών αρχιερέων κλπ κλπ". Έγινε καμμία σύνοδος στο πατριαρχείο Αλεξανδρείας για το "ουκρανικό" Πότε και ποια; Πού είναι η απόφασή της; Υπάρχει τεράστια διαφορά του ενός με του άλλου και το καταλαβαίνετε πολύ καλά. Σύνοδος λοιπόν στο πατριαρχείο Αλεξανδρείας για το ουκρανικό ΔΕΝ έγινε και πολύ σωστά δεν έγινε.
      Από 'κει και έπειτα μπορείτε να μου αναφέρετε μια περίπτωση χορήγησης αυτοκεφαλιας στο παρελθόν κατά την οποία να αποφάσιζαν ... συνοδικά οι υπόλοιπες τοπικές εκκλησίες την αποδοχή της; Σας απαντώ εγώ: καμμία και ποτέ. Και έχω εξηγήσει πλειστακις τους λόγους: 1) ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΌ δικαίωμα και προνόμιο του οικουμενικού Πατριαρχείου η χορήγηση αυτοκεφαλιας και 2) οι αποφάσεις της συνόδου μιας τοπικής εκκλησίας δεν υπόκεινται σε .. αναγνώριση από μλτη σύνοδο μιας άλλης τοπικής εκκλησίας. Μόνο μια οικουμενική σύνοδος έχει το δικαίωμα αυτό.
      Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, κάθε αναφορά περί "συνοδικών αναγνωρίσεων" συνιστά κολοσσιαία αρλουμπα.

      Delete
    3. Στο σχετικό βίντεο ο Μακαριώτατος Αλεξανδρείας αναφέρει ότι υπήρξε συνοδική διαβούλευση των Αλεξανδρινών αρχιερέων πριν αρχίσει την μνημόνευση του Μακαριωτάτου Ουκρανίας Επιφανίου.

      Delete
  2. ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΘΕ κ. ΤΕΛΕΒΑΝΤΕ, ΑΛΛΑ ΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΟΝ ΦΙΛΑΡΕΤΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΙΟΝ, ΕΧΟΥΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗΝ. ΕΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΣΟΝ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΕΙΣ ΤΑ "ΧΩΡΑΦΙΑ" ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ, ΟΣΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ ΟΥΚΡΑΝΟΙ, ΙΕΡΩΣΥΝΗΝ ΤΗΝ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ. ΕΠ' ΑΥΤΟΥ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΑΣ. π. ΤΙΜΟΘΕΟΣ

    ReplyDelete
  3. Μόνον οι Σύνοδοι των 14 Ορθοδόξων Εκκλησιών μπορούν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα αν η απεριόριστη οικονομία που χρησιμοποίησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να θεραπεύσει το Σχίσμα στην Ουκρανία είναι δεκτή.

    Η Εκκλησία χειροτονεί, η Εκκλησία καθαιρεί και η Εκκλησία οικονομεί.

    Μην παρασύρεστε από όσους θεωρούν ότι το Ουκρανικό δίνει διέξοδο στα δικά τους αδιέξοδα λόγω της Αποτείχισης που έκαναν, ούτε από τον σεβαστό και αγαπητό π. Βασίλειο Βολουδάκη λόγω της παφλάζουσας εμπάθειας, της εμμονής και της ιδεοληψίας που τον διακρίνουν εναντίον του Οικουμενικού Θρόνου ως θεσμού.

    Άλλωστε το θεολογικό εκτόπισμα του προσφιλούς π. Βασιλείου είναι γνωστό και η ένδεια των επιχειρημάτων που παραθέτει εξόφθαλμη.

    Εμείς θα μείνουμε εδραίοι και αμετακίνητοι στην παραδοθείσα πίστη.

    Ούτε η υστερία που δημιουργήθηκε για το Ουκρανικό επιτρέπεται να μας καταλάβει, ούτε η Ρωσσολαγνεία, ούτε βέβαια η Φαναρολαγνεία.

    Μόνον το συμφέρον της Εκκλησίας.

    Η Εκκλησία χειροτονεί, η Εκκλησία καθαιρεί και η Εκκλησία οικονομεί.

    Αν χρειαστεί θα επανέλθω επι του θέματος με αναφορά σε συζήτηση που είχα σχετική με τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

    ReplyDelete
  4. άλλο το να πεις "για διαφόρους λόγους συντασσόμαστε με το Οικουμενικό Πατριαρχειο" και άλλο να παίζεις με την ιστορική αλήθεια. ένα ποσοστό των κατοίκων της Ουκρανίας, μικρό ποσοστό, δεν θέλει τους Ρώσους αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η ιστορική αλήθεια ειναι μαζί τους.,,
    https://apologhtika.blogspot.com/2019/11/blog-post_66.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με συγχωρείτε αλλά δεν αντελήφθηκα τι σχέση έχει το σχόλιό σας με αυτά που έγραψα. Προφανώς δεν αναφέρεστε σε μένα. Εικάζω ότι απλά θέλετε οι αναγνώστες του ιστολογίου να προσέξουν ανάρτηση σε άλλο ιστολόγιο.

      Delete
  5. Ε, δεν είμαι και εκτός θέματος...

    ReplyDelete