Friday, May 23, 2014

ΕΥΡΩΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


ΕΥΡΩΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(Οι προβαλλόμενες ηθικές εκτροπές αλλά και οι ανήθικες προτροπές, στο θέμα των ομοφυλοφίλων)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
============

Eυρωφοβία-της ομορητορείας το βαθύτερο αίτιο. Ενοχική απελευθέρωση ή εμμονή σε «πάθη ατιμίας»; Επιμονή σε ηθικές αποκλίσεις ή ανήθικες συγκλίσεις; Δυστυχώς διαμορφώνονται αρνητικότατα στοιχεία από την ευρωφοβική κρατούσα άποψη στο θέμα των ομοφυλοφίλων. Ετσιθελικά θέλουν να επηρεάσουν τη διδακτική δράση στα σχολεία, με γνωστικό αντικείμενο, την αγωγή παθών αλλοτρίων. Πλέον είναι σχήμα λόγου, τα περί «ομοφοβικής ρητορικής», απότοκο απαράδεκτης ελευθεριότητας. 

Ο Πλάτωνας αναφέρει για την παιδεία «Παιδείαν δη λέγω την παραγιγνομένην πρώτον παισίν αρετήν» (Πλατ. Πρωτ. 343 Α΄). Ποιά ηθική αγωγή θα δοθεί στα παιδιά, με τα κείμενα που ετοιμάζονται, των «δύο μαμμάδων» και των «δύο μπαμπάδων»; Τα παιδιά θα διδάσκονται τα κακοτεχνήματα της ανηθικότητας και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν οδούς απωλείας. Ποιά ηθικά ερείσματα θα δοθούν στο παιδί της εφηβικής ηλικίας; Ποία χρηστά ήθη; Ποιάς αγωγής είναι οι προσανατολισμοί τούτοι; Με ποιους αξιολογικούς άξονες των εκπαιδευτικών σκοπών και δραστηριοτήτων;  

Το απεχθές που δημοσιεύτηκε στη Γαλλική εφημερίδα «Le Monde», για την αποδοχή από μέρους της Ακαδημίας της Νάντης, στη Δυτική Γαλλία, στις 16/5/2014 να ορισθεί η «ημέρα της φούστας» (La journée de la jupe), δήθεν κατά του σεξισμού, φανερώνει αλλόκοτες προθέσεις. Το λυπηρό τούτο γεγονός, που πραγματοποιήθηκε σε 27 Λύκεια της Νάντης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας ξεσκεπάζει απαράδεκτες σκοπιμότητες, για τούτο έγινε αντικείμενο γενικής κατακραυγής. Κι όλα τούτα, στη Ευρώπη, στην οποία πλανάται η λεγόμενη «θεωρία του φύλου», που τελικά υποστηρίζει την δυνατότητα επιλογής φύλου και ετσιθελικά αλλοιώνει στο χείριστο βαθμό το ήθος των εφήβων.

Οι προβαλλόμενες ηθικές εκτροπές αλλά και οι ανήθικες προτροπές, από επίσημους οργανισμούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι απαράδεκτες. Η Daily mail (Dailymail.com.uk), με ημερομηνία 20/5/2014 σε σχετικό άρθρο που τιτλοφορείται «NHS to give sex change drugs to nine-year-olds: Clinic accused of  ‘playing God’  with treatment that stops puberty», συνηγορεί σε τούτη την ανησυχία. 

Η ίδια η Εθνική Υπηρεσία Υγείας–NHS (National Health Service), της Μεγάλης Βρετανίας, χορηγεί (ενέσιμα) φάρμακα σε παιδιά ηλικίας 9 ετών, για ενδεχόμενη μελλοντική εγχείρηση αλλαγής φύλου, επεμβαίνοντας στην ορμονική διεργασία του εφήβου. Η έκφραση ‘playing God’, στη σχετική ανακοίνωση της «Daily mail», θα μπορούσε ελεύθερα να αποδοθεί ‘παίρνουν τον ρόλο του Θεού’, καταδεικνύοντας το μέγεθος του ηθικού εγκλήματος καθώς και το γεγονός ότι οι αποτρόπαιη τούτη ενέργεια εμπαίζει, τον ίδιο τον Δημιουργό Θεό.

Η φράση του Αποστόλου Παύλου, στην Προς Τιμόθεο Επιστολή «αρσενοκοίταις…και ει τι έτερον τη υγιαινούση διδασκαλία αντίκειται» (Α΄Τιμ. 1,10), ξεκάθαρα αναφέρεται στο γεγονός, ότι τα «πάθη ατιμίας» εν τέλει αντιστρατεύονται την αληθινή διδασκαλία του Χριστού. Δηλαδή τελικά, ο λεγόμενος εκσυγχρονισμός, γίνεται αναχρονισμός, όπου η θεματολογική προσέγγιση του, γέμει παραδειγμάτων, του Σοδομικού και Γομμορικού σκότους.

Διαμορφώνονται αρνητικότατα στοιχεία από την ευρωφοβική κρατούσα άποψη, για τον μαθητή που είναι και το καθ’ αυτό υποκείμενο της αγωγής. Αντί να εδραιωθούν οι διδακτικές, εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ενέργειες σε υγιή βάση, εδραιώνονται στη λεγόμενη ηθική απελευθέρωση.    

Ποια θα είναι η θεωρητική  και εμπειρική προσέγγιση του παιδαγωγού, όταν άλλα θα πρεσβεύει και άλλα θα διδάσκει; Ποία ηθική καλλιέργεια και ποιες ηθικές αξίες θα προβάλλονται; Χωρίς κανένα παιδαγωγικό προβληματισμό προχωρούν. Με τέτοιες παιδαγωγικές παραδοξότητες, καθιστούν την αγωγήν οδόν απωλείας και η ευθύνη τόσο των κρατούντων, όσο και των εκπαιδευτικών είναι τεράστια. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» (Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ).

Γιατί η αλλότριος ομογενοποίησις ηθικού και ανηθίκου, με ανεύθυνους παιδαγωγικούς στροχασμούς; Γιατί η μετάλλαξη του ήθους σε τέτοια «ξελογιάστρα μάθηση;»* «Έτεροι νόμοι» παρεισέφρησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία και αγωγή. Δια τον φόβο των ευρωκελευσμάτων, θα αλλάξουν την ηθική πλευρά της αγωγής.

Επιπρόσθετα επιχειρούν την παιδαγωγική αξιοποίηση της λογοτεχνίας για σκοπούς αλλοτρίους. Γιατί παραγνωρίζεται η ταύτιση του αναγινώσκοντος μαθητού με τους ήρωες κάποιου λογοτεχνικού έργου; Είναι γνωστό ότι το συνακόλουθο της ανάγνωσης από το παιδί ενός έργου παιδικής λογοτεχνίας είναι το γεγονός ότι κεντρίζει την παιδική του φαντασία. Στην προκειμένη περίπτωση, οι επιπτώσεις θα είναι ολέθριες.

Η ωραιοτάτη ευχή «…ψηλάφησον τας διανοίας και ανάκρινον τας συνειδήσεις και έκβαλε αφ’ ημών πάσαν έννοιαν πονηράν», της Θείας Λειτουργίας  των Προηγιασμένων Δώρων του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, θα έπρεπε να ήταν παραινετικός κανών αγωγής των εφήβων μας. Δικαίως ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει δια την αγωγήν των νέων ότι «της τέχνης ταύτης ουκ έστιν άλλη μείζων. Τι γαρ ίσον το ρυθμίσαι ψυχήν και διαπλάσαι νέου διάνοιαν;» (Ομιλία ΝΘ)

*«ξελογιάστρα μάθηση» - έκφραση του Γέροντος Χριστοφόρου Παπουλάκου όταν μιλούσε για τα άθεα γράμματα).)

No comments:

Post a Comment