Monday, January 17, 2011

"ΩΔΙΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕΝ ΜΥΝ"!










"ΩΔΙΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕΝ ΜΥΝ"

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Με τη σημερινή της απόφαση η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος επιβεβαίωσε τα ακόλουθα:

1.) Την αδυναμία της να αρθρώσει λόγο για όλα τα θέματα που αφορούν την Εκκλησία. Περιορίστηκε στο θέμα της χειροτονίας νέων κληρικών με βάση νόμο που ψηφίστηκε που περιορίζει το δικαίωμα της Εκκλησίας να καθορίζει τα interna sacra Της.

2.) Το έτι χειρότερο ακόμη και γι’ αυτό το θέμα μίλησε ως μη όφειλε. Δεν είπε στην Πολιτεία ότι αυτό είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑ δικό της και για το οποίο δεν επιτρέπει καμία επέμβαση του Καίσαρα και ότι θα το ρυθμίσει με δικές της αποφάσεις - λαμβάνοντας έστω υπόψη την κρισιμότητα των καιρών για το τρέχον έτος - αλλά πηγαίνει να παζαρέψει με την Πολιτεία τα του οίκου Της. Παρόλα τα τεράστια εφημεριακά κενά προσφέρει την αναλογία 1/ 1 για συζήτηση αντί την αναλογία 1/5 που προτείνει η Πολιτεία.

3.) Ο συνωμοτικός ρόλος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά. Προσπάθησε και πέτυχε να κρατήσει τους τόνους όσο γίνεται πιο χαμηλά και αφού έδωσε τον καιρό στους άθεους κρατούντες να περάσουν το νομοσχέδιο του 1/5 χωρίς αντιδράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ρωτήθηκε πριν καιρό αν υπάρχει ανησυχία το μέτρο 1/5 να επηρεάσει τη χειροτονία ιερέων καθησύχαζε τους πάντες ότι δεν υφίσταται τέτοιο ενδεχόμενο. Τώρα που οι κυβερνώντες πέρασαν τον νόμο μιλά για χαμηλούς τόνους για να μην οξυνθούν τα πνεύματα κατά της κυβέρνησης. Του φταίει κανείς, όταν στη συνείδηση των πιστών έχει καθιερωθεί ως “πρασινοφρούραχος” και όχι ως Αρχιεπίσκοπος;

4.) Η πρόταση της Ιεραρχίας 1/1 - αντί 1/5 που θεσμοθέτησε η Πολιτεία- αναμένεται να δώσει στην Πολιτεία τη δυνατότητα να παζαρέψει το θέμα προς όφελός της και να παρουσιάσει εαυτήν ως γενναιόδωρη επειδή θα κάνει ίσως κάποιες παραχωρήσεις. Κι αυτά ενώ 300 περίπου ιερείς συνταξιοδοτούνται φέτος και παρόλον ότι υπάρχουν ορισμένες χιλιάδες (επαναλαμβάνω χιλιάδες) εφημεριακά κενά!!!

5.) Συμπέρασμα: Αλλά είναι αναγκαία η εξαγωγή συμπεράσματος; Ποιος στρατός μπορεί ποτέ να πολεμήσει όταν ο Αρχιστράτηγος του αγώνα είναι κυριολεκτικά πεμπτοφαλαγγίτης και περιβάλλεται από επισκόπους, οι οποίοι - στη συντριπτική τους πλειοψηφία - δεν έχουν τη δυνατότητα να επισημάνουν την κρισιμότητα των καιρών ή δεν έχουν το ανάστημα να αναχαιτίσουν την Αρχιεπισκοπική αυθαιρεσία;

6.) “The worst is yet to come”, όπως λένε οι Αμερικανοί! Και μάλιστα πολύ νωρίτερα από ότι φανταζόμαστε. Οχι μόνον για το θέμα της χειροτονίας των ιερέων αλλά για όλα τα θέματα που εκκρεμούν. Ο Αρχιεπίσκοπος θα βαδίσει την προσφιλή του πεπατημένη. Παρέπεμψε ήδη σε επιτροπές και υπεπιτροπές όλα τα θέματα από το χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας μέχρι το μάθημα των θρησκευτικών και το ηλεκτρονικό φακέλλωμα. Και όταν δοθεί στην κυβέρνηση ο χρόνος να ψηφίσει τους αντιχριστιανικούς νόμους θα συστήσει και πάλιν ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση.

Χρειάζεται, άραγε, να είναι κανείς προφήτης και για προφητέψει ότι η Εκκλησία με Αρχιστράτηγο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο θα προάγεται από ήττα σε ήττα;

Αυτό που δεν γνωρίζουμε ακόμη είναι τι ακριβώς ελέχθη στη συνεδρία από τους δεκάδες Μητροπολίτες που πήραν το λόγο. Αν όλοι οι Μητροπολίτες έδωσαν γην και ύδωρ θα επιβεβαιωθεί η ρήση του μακαριστού Γέροντα Επιφάνιου: "Επίσκοποι είστε της Εκκλησίας ή γαλιά που τα οδηγεί με τη βέργα του εκεί που θέλει ο Αρχιεπίσκοπος;"

Η επιστολή του απουσιάζοντος - για λόγους ασθενείας - Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανού, δίνει κάποιες βάσιμες ελπίδες ότι κάποιοι όρθωσαν ανάστημα απέναντι στις Αρχιεπισκοπικές μεθοδεύσεις.

Αν αυτό αληθεύει ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον θα κατορθώσουν να τιθασσεύσουν τη χειραγώγηση της Εκκλησίας από τον Αρχιεπίσκοπο σύμφωνα με τα άνομα σχέδια των των άθεων κυβερνώντων.

Παραθέτουμε στη συνέχεια το ανακοινωθέν της Συνόδου και την επιστολη του Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανού που μας έδωσαν την αφορμή της σύνταξης του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
===========

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ως Πρόεδρος του Σώματος της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας προσεφώνησε τα Μέλη Αυτής, και ευχαρίστησε τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες για την παρουσία τους. Στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε:

«Ο λόγος της σημερινής μας συνάξεως, για τον οποίον η Δ.Ι.Σ. συνεκάλεσε την Ιεραρχία, είναι η από κοινού αντιμετώπισις πρακτικών προβλημάτων που δημιουργούνται στην πνευματικήν διακονίαν των πιστών μας μετά την δημοσίευση του νόμου 3899/2010 (ΦΕΚ 212 τ. Α , 17.12.2010 ) με θέμα: "Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας", μέσα σε μια ατμόσφαιρα οικονομικής δυσπραγίας της Χώρας μας και συνεχώς αυξανομένης ανασφάλειας, αγωνίας και ανησυχίας του λαού μας.

Τελειώνοντας ο Μακαριώτατος τόνισε:

«Δεν διαφεύγει από κανένα μας η κρίσις της Χώρας μας. Ζούμε όλοι μας την δύσκολη κατάσταση και την αγωνία των ανθρώπων που υποβόσκει. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες τραγικών περιπτώσεων αυξανόμενης φτώχειας, επικίνδυνης ανεργίας και ανασφάλειας. Για άλλη μια φορά καλούμεθα και πάλι σαν Εκκλησία, να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Και όλα αυτά μέσα σε μια ζοφερή ατμόσφαιρα.

Είμαι βέβαιος, ότι και στην σημερινή σύναξη θα επικρατήσουν: η ψυχραιμία, η σύνεσις, η νηφαλιότητα και η υπευθυνότητα όλων μας».

Μετά ταύτα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ ανέπτυξε την εισήγησή του σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη, η οποία είχε ως τίτλο: «Επί ζητημάτων Εφημεριακού Κλήρου».

Επί της εισηγήσεως έγινε διεξοδική συζήτηση, κατά την οποία εξέφρασαν τις απόψεις τους πολλοί Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες. Ο εισηγητής, Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ δευτερολόγησε και ανακεφαλαίωσε συνοπτικά τις τοποθετήσεις των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών. Εν συνεχεία ο Μακαριώτατος Πρόεδρος ανέγνωσε τις θέσεις του απουσιάζοντος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ηλείας κ. Γερμανού και τοποθετήθηκε συμπερασματικά για όλα όσα διημείφθησαν.

Η όλη συζήτηση διεξήχθη με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και νηφαλιότητα μέσα σε πνεύμα ενότητος της Ιεραρχίας.

Εν τέλει απεφασίσθη, παρά τον πολλαπλάσιο αριθμό που απαιτείται ώστε να καλυφθούν οι υφιστάμενες λειτουργικές και ποιμαντικές ανάγκες της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας να ζητήσει για το 2011 τον διορισμό μειωμένου αριθμού Εφημερίων, οι οποίοι με πολύ δυσκολία θα κληθούν να τις αντιμετωπίσουν, αναγνωρίσασα την κρισιμότητα των περιστάσεων και τις δυσκολίες, τις οποίες σήμερα διέρχεται η Πατρίδα μας.

Επισημαίνεται ωσαύτως η μεγάλη προσφορά όλων των Εφημερίων, ιδιαιτέρως όμως των ακριτικών, απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών και ότι σήμερα σε πολλά μικρά χωριά, η ελπίδα των ανθρώπων είναι το χτύπημα της καμπάνας, η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και η εορτή του Ενοριακού Ναού και του μικρού παρεκκλησίου.

Τέλος ανετέθη στους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Καισαριανής κ. Δανιήλ, Ύδρας κ. Εφραίμ και Σύρου κ. Δωρόθεο να συναντηθούν με τον Εξοχώτατο Υπουργό Εσωτερικών, Αποκεντρώσεως και Ηλεκτρονικής Διακυβερνήσεως κ. Ιωάννη Ραγκούση για να του παραδώσουν την Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

ΠΗΓΗ:

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας


*****

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ;

Του Μητροπολιτη Ηλείας Γερμανού
==================

1. Κάθε ένας από τους ενοριακούς Ναούς είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ( άρθρον 1, παράγραφος 4, του Νόμου 590/77 ) και έχει ιδρυθή με Προεδρικό Διάταγμα. ( Άρθρον 36, παράγραφος 2, του Νόμου 590/77). Επομένως, εφ’ όσον οι ενορίες υφίστανται νομίμως, δεν μπορεί τώρα η Πολιτεία να μη εγκρίνει την πλήρωσίν της με τοποθέτησι Εφημερίου. Όπως, όταν η Πολιτεία έχει ιδρύσει σ’ ένα χωριό Σχολείο και έχει παιδιά και δεν έχει καταργηθή, είναι αδιανόητον η Πολιτεία να μη διορίση Δάσκαλον, έτσι και οι με Διατάγματα ιδρυμένες ενορίες δικαιούνται τον Εφημέριό τους.

2. Βεβαίως είναι δυνατόν η Πολιτεία να καταργήση κάποιες ενορίες. Όμως αφ’ ενός μεν κατά Νόμον ( Άρθρον 36, παράγραφος 5, του Νόμου 590/77) τούτο πρέπει να προτείνη η Εκκλησία, αφ’ετέρου δε τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια θα προσφύγουν εις το Συμβούλιον της Επικρατείας, όπως συνέβη παλαιότερα στις δύο ενορίες της Κωμοπόλεως Νέας Μανωλάδος της ημετέρας Μητροπολιτικής Περιφερείας, οι Ναοί των οποίων απέχουν μεταξύ τους κατά 100 μέτρα. Τότε συγχώνευσα τις δύο σε μία και οι κάτοικοι κατέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και την κέρδισαν.

3. Εκάστη από τις ιδρυμένες με Διάταγμα ενορία, όσον μικρή και αν είναι, έχει τους χριστιανούς της, οι οποίοι θέλουν τις Κυριακές και τις εορτές να λειτουργούνται. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας δε, κάθε ιερέας μία Λειτουργία επιτρέπεται να τελέση κάθε ημέρα. Επομένως ο Εφημέριος της ενορίας δεν μπορεί να αντικατασταθή. Σε αντίθετη περίπτωσι οι χριστιανοί μας θα αντιδράσουν έντονα εις βάρος της Κυβερνήσεως.

4. Ο Εφημέριος στην ενορία και μάλιστα στις μικρές ενορίες είναι το στήριγμα των ενοριτών· Είναι όντως παράγων συνοχής της ενορίας του· Είναι εκείνος που προλαμβάνει τα ποικίλα προβλήματα της ενορίας του ή και λύει τοιαύτα. Είναι το πρόσωπον που του έχουν εμπιστοσύνη οι ενορίτες του και φροντίζει δια τα υλικά και πνευματικά τους προβλήματα. Όντως ο Εφημέριος σώζει ζωές. Και δι’ αυτούς τους λόγους δεν πρέπει η Πολιτεία να στερήση τις ενορίες από τους Εφημερίους τους.

5. Βεβαίως υπάρχουν ενορίες με πληθυσμό πάνω από 50.000 ενορίτες (Αγ. Παντελεήμονος της οδού Αχαρνών της Ι.Αρχιεπισκοπής Αθηνών), οι οποίες πρέπει να έχουν κατά Νόμον επίσης ( Άρθρον 39, Α.Ν2200/40) περισστέρους του ενός Εφημερίων. Και τούτο είναι όντως αναγκαίον δια το πνευματικόν έργον της ενορίας, ώστε να μπορή ο Εφημέριος να γνωρίζη «κατ’όνομα» ( Ιωάννου Ι 3 ) τους ενορίτες του και να τους βοηθάη ουσιαστικά στις υλικές τους και στις πνευματικές τους ανάγκες.

Όμως εδώ μπορεί να γίνη κάποια υποχώρησι από την Εκκλησία. Δηλαδή να μη τηρηθή ο Νόμος που καθορίζει ανά πόσες χιλιάδες κατοίκους προστίθεται δεύτερος, τρίτος κ.λ.π.Εφημέριος και να μείνη ένας στις ενορίες μικρών Πόλεων, δύο στις ενορίες Μεγάλων Πόλεων και τρεις το ανώτερο δια τις πολύ μεγάλες ενορίες, όπως άγιος Παντελεήμονας της οδού Αχαρνών Αθηνών.

ΠΗΓΗ:

Ιερά Μητρόπολις Ηλείας

No comments:

Post a Comment