Thursday, March 18, 2021

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΥΛΟΥΔΑΚΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΥΛΟΥΔΑΚΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====

Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα Romfea.gr:

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελληνικής Κυβερνήσεως για καταπάτηση των ατομικών δικαιωμάτων των πιστών της πατρίδος και στέρηση της θρησκευτικής ελευθερίας, προσέφυγε το Ιεραποστολικό Σωματείο “Ορθοδόξου Εκκλησιαστικής Υπακοής” υπό του Πρωτ. π. Βασιλείου Βολουδάκη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου η αίτηση αφορά τα μέτρα που έλαβε το “ελληνικό κράτος για τη λειτουργία των εκκλησιών στο πλαίσιο της υγείας λόγω του Covid-19.” 

Ειδικότερα, βάσει των κοινών υπουργικών αποφάσεων, η “συλλογική άσκηση λατρείας” δεν επιτρέπεται από τις 16 Μαρτίου έως τις 16 Μαϊου 2020, συμπεριλαμβανομένης και αυτής κατά την περίοδο του Πάσχα.  

Στην ανάρτηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου απευθύνονται ερωτήματα προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την στάση του ΣτΕ, το οποίο ενήργησε παρά τις διατάξεις που έχει υποχρέωση να τηρεί."

Σε απλά Ελληνικά. Ο προβληματικός, από πολλές απόψεις, παππούλης των Εξαρχείων πήρε την Ελλάδα στο Ευρωπαικό Δικαστήριο για να τσαλακώσει την κυβέρνηση της πατρίδας μας. Ακόμη και τον Άρειο Πάγο.

Δεν υπάρχει, Μακαριώτατε Αθηνών κ. Ιερώνυμε, κάποιος να εξηγήσει στον θρασύτατο, αλλά πάντοτε σεβαστό αυτό κληρικό, ότι δεν επιτρέπεται ένας κληρικός να είναι δικομανής και να προστρέχει κάθε τρις και δύο στα πολιτικά δικαστήρια;

Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι θα υπάρξουν διάφοροι εξυπνάκηδες που θα τολμήσουν να στηρίξουν την προσφυγή του πολυφίλητου πατρός των Εξαρχείων, με την δικαιολογία ότι πρέπει να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη και να ανοίξουν οι ναοί, θα τους βοηθήσω να αντιληφθούν την αλήθεια του πράγματος με ένα περιστατικό στο οποίο πρωτοστάτησαν ο εν Αγίοις αυλιζόμενος Παΐσιος ο Αγιορείτης και ο ενάρετος και σοφός Γέροντας της Ι. Μ. Γρηγορίου.

Το Καλοκαίρι του 1977 έφτασε -με ολιγομελή συνοδεία- στην Ι. Μ. Σταυρονικήτα, ο τότε Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου του Αγίου Όρους Αρχιμανδρίτης Γεώργιος (Καψάνης).

Κάθισαν στην απλωταριά έξω από την είσοδο της Μονής και τους έφεραν κέρασμα. 

Σε λίγα λεπτά εμφανίστηκε και ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, που ήρθε από την Καλύβα του, του Τιμίου Σταυρού, που ασκήτευε τότε.

Η συζήτηση περιεστράφηκε σχεδόν αμέσως στην προσφυγή των 12 αδίκως εκθρονισθέντων Μητροπολιτών στο Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Ο π. Γεώργιος διαισθανόταν ότι η κίνηση αυτή των 12 Μητροπολιτών δεν έβρισκε σύμφωνο τον Άγιο Παΐσιο. Γι’ αυτό προσπάθησε να πείσει τον Άγιο ότι ορθά έπραξαν οι 12 για να αποκατασταθεί η αδικία που τους έγινε.

Όποτε εμβρόντητοι οι μοναχοί και οι προσκυνητές, που ήταν παρόντες στην συζήτηση, άκουσαν τον Άγιο Παίσιο να λέει στον π. Γεώργιο σε πάρα πολύ αυστηρό τόνο:

- Και αυτοί λίγη αδικία έκαναν που ρεζίλεψαν την πατρίδα και την Εκκλησία τους, επειδή προσέφυγαν σε θεσμούς εκτός Ελλάδος για να δικαιωθούν;

Κόκκαλο ο π. Γεώργιος! 

Ούτε που τόλμησε να ανοίξει το στόμα του.!

Βεβαίως οι εξυπνόπουλοι είναι δυνατόν να αντιτάξουν ότι, στην προκειμένη περίπτωση, ο σεβαστός πατήρ των Εξαρχείων προσπαθεί να ανοίξει τους ναούς.

1.) Και ποια εγγύηση υπάρχει ότι το ΕΔΑΔ θα εξετάσει την προσφυγή εμπρόθεσμα;

2.) Και πώς ξέρει ότι το ΕΔΑΔ θα δικαιώσει την προσφυγή του και δεν θα την απορρίψει όπως έκαναν δικαστήρια της πατρίδας μας;

3.) Αλλά ακόμη και αν την δικαιώσει, σε ορισμένους μήνες, δηλαδή λίγο πριν την εκπνοή της ΚΥΑ, που αφορά το άνοιγμα των ναών, ποιο πρακτικό όφελος θα υπάρξει;

4.) Και τι θα εμποδίσει την κυβέρνηση να εκδώσει νέα ΚΥΑ για να θέσει τους ίδιους περιορισμούς, αν θεωρεί ότι το άνοιγμα των ναών απειλεί την δημόσια υγεία;

5.) Το ΕΔΑΔ δικαίωσε τους 12 Μητροπολίτες. Το ίδιο έκανε πλειάδα αποφάσεων του Αρείου Πάγου. Γιατί τελικά δεν αποκαταστάθηκαν στoν θρόνο τους;

Αντιλαμβανόμαστε -βεβαίως- ότι θα βοηθήσει τον ίδιο τον σεπτό π. Βασίλειο να παρουσιάσει τον εαυτό του ως τον Ρόμπιν Χουντ της Εκκλησίας και του έθνους και υπάρχουν αρκετοί βλαμμένοι που είναι πρόθυμοι να του αναγνωρίσουν αυτόν τον τίτλο. 

Θα δώσει, επίσης, την δυνατότητα, στον σεπτό πατέρα, να απευθυνθεί στο εκλογικό σώμα για να ενισχύσει το Παποκαισαρικό και Μακρακιστικό κόμμα “Κοινωνία” που δημιούργησε. 

Για την Εκκλησία και την πατρίδα, όμως, δεν θα προκύψει ουδεμία απολύτως πρακτική ωφέλεια.

1 comment:

  1. Είτε συμφωνώ , είτε διαφωνώ κ. Τελεβάντο μέ όσα γράφετε , είναι αδιαμφισβήτητος ο αναλυτικός τρόπος σκέψης σας .

    Είμαστε μάντεις άν πούμε οτι θα βγεί και ένα βαρύγδουπο πρωτοσέλιδο στον "Ορθόδοξο Τύπο " άν αυτό δεν έγινε ήδη , μέ όλα αυτά τα ΕΔΑΔ , ΚΥΑ , ΣτΕ , που οι πιό πολλοί δεν είμαστε εξοικειωμένοι μέ τα νομικά και δεν μπορούμε νά ξεχωρίσουμε τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν και ποιά η θεωρητική ή πρακτική αξία τους ? Στην χειρότερη περίπτωση ο πατήρ θα κάνει το κομμάτι του και θα προσπαθήσει νά προκαλέσει τον εντυπωσιασμό και στην καλύτερη περιμέμουν νά ταρακουνήσουν την κυβέρνηση , νά την ρίξουν και νά προκαλέσουν πολιτικές εξελίξεις .

    Όλα αυτά μέ πολλά " αν " και πολλά " πιθανόν " . Όπως λέμε άν εγώ δεν ήμουν η " τυχαιότητα " της διασταύρωσης των γονιδίων που πήρα απο τους γονείς μου , " πιθανόν " νά ήμουν ο ατροναύτης Γκαγκάριν !

    Δεν το θεωρώ και τόσο πιθανόν νά ιδρώσει το αυτί των κυβερνώντων !



    ReplyDelete