Saturday, March 6, 2021

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΩΗΝ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗΣ ΚΥΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

 ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΩΗΝ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗΣ ΚΥΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Με βαθύτατη θλίψη οι πιστοί πληροφορήθηκαν την εκδημία του Μητροπολίτη πρώην Ερζεγοβίνης κυρού Αθανάσιου (Γιέφτιτς), που υπέκυψε προψές στην πανδημία του κορωνοιού.

Ο μεταστάς Ιεράρχης είναι ο τρίτος μαθητής του Οσίου Ιουστίνου (Πόποβιτς), που έχασε την ζωή του εξαιτίας του κορωνοιού, μετά την κοίμηση του Μητροπολίτη πρώην Ράσκας Αρτέμιου (Ραντοσάβλιεβιτς) και του Μητροπολίτη Μαυροβουνίου κυρού Αμφιλόχιου (Ράντοβιτς).


Άραγε ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης και οι όπου γης ψεκασμένοι θα ξυπνήσουν -επιτέλους- και θα αντιληφθούν ότι οι εμμονές, οι ιδεοληψίες, η παράνοια και η συνωμοσιολογία δεν κατορθώνει τίποτε άλλο εκτός από το να οδηγεί στις εντατικές, στις διασωληνώσεις και στα κοιμητήρια;


Μακάρι, αν και τίποτε δεν δείχνει ότι μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι.

Προσωπικά θα είμαι εσαεί ευγνώμων προς τον κεκοιμημένο πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιο, επειδή μετάφρασε πολλά σημαντικά έργα του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς στα Ελληνικά και μας έδωσε την δυνατότητα να εντρυφήσουμε και να μαθητεύσουμε στην σοφία του μεγαλύτερου Δογματολόγου της Ορθοδόξου Εκκλησίας των τελευταίων αιώνων.


Τα συγγράμματα του Οσίου Ιουστίνου διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της θεολογικής μου σκέψης από το Α΄ έτος που φοιτούσα στην Θεολογική Σχολή Αθηνών όταν πρωτοήρθα σε επαφή με το Αγιοπνευματικό συγγραφικό έργο του Οσίου Ιουστίνου (Πόποβιτς).


Ο μ. επίσκοπος Αθανάσιος (Γιέφτιτς) υπήρξε κορυφαίος θεολόγος της εποχής μας που μας κληροδότησε πλούσιο συγγραφικό έργο το μεγαλύτερο μέρος του οποίου δεν έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά.

Εκφράζω την ευχή να μεταφραστεί κάποτε στα Ελληνικά το βιβλίο του μ. πρώην Ερζεγοβίνης για τους Ιερούς Κανόνες, αφού δεν έχουμε δυστυχώς στα Ελληνικά ανάλογο έργο.


Βεβαίως δεν μπορούμε να αποσιωπήσουμε ότι η θεολογική σκέψη του μεταστάντος επισκόπου υπέστη μεγάλη αλλοίωση μετά τις σπουδές που πραγματοποίησε στην Θεολογική Σχολή του Αγίου Σεργίου στο Παρίσι.

Είναι επιβεβλημένο, επίσης, να παρατηρηθεί ότι η διάλυση της πρώην Γιουγκοσλαβίας άφησε στην ψυχή του ανεξίτηλο στίγμα το οποίο δεν κατόρθωσε να ξεφύγει από τον εθνοφυλετισμό και τον Σερβικό εθνικισμό και το όραμα της “Μεγάλης Σερβίας”, που δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από προσπάθεια ανατροπής της διάλυσης της πρώην Γιουγκοσλαβίας.


Όσα αρνητικά και αν επισημανθούν για το πρόσωπο ή το έργο του μακαριστού Ιεράρχη, η προσφορά του στην Θεολογία παραμένει αδιαμφισβήτητη, ιδιαίτερα για μας τους Έλληνες, που μας μετάφρασε στα Ελληνικά τους θησαυρούς της σοφίας του Οσίου Ιουστίνου (Πόποβιτς).

2 comments:

  1. Τους κάλεσε ο Θεός κ. Τελεβάντο ! Τό κοιμητήριο είναι αδύνατον νά το αποφύγει κανείς . Ο Θεός δεν θα κάνει καμμία διάκριση στα καλά παιδιά του . Οι πιό πολλοί απο τους συγχρόνους αγίους πέθαναν απο καρκίνο και το ήθελαν , ως μία συμμετοχή στον ανθρώπινο πόνο .

    Πώς το βλέπετε ? Είναι λογικό ο ιός νά διαλύει την Ευχαριστιακή Σύναξη , την οποία ίδρυσε ο ίδιος ο Θεός , εν ονόματι της υγείας και της επίγειας ζωής ? Δέν μπαίνω σε καμμία λογική άν λειτουργούν ή όχι οι φυσικοί νόμοι . Πού λειτουργούν και πού δεν λειτουργούν ? Ή λειτουργούν ή δεν λειτουργούν ! Ή μολύνει η Θεία Ευχαριστία και τα πέριξ αυτής ή δεν μολύνει . Τί είναι αυτό το πράγμα ? Μας απομακρύνουν απο την Ευχαριστιακή Σύναξη και την Ιερά Τελετουργία των Ιερών Ακολουθιών και των Θείων Λειτουργιών και στην καλύτερη περίπτωση λένε ελάτε νά "αρπάξετε" μαγικώ τω τρόπω την Θεία Μετάληψη . Αποκόπτεται η Θεία Μετάληψη απο την Θεία Μυσταγωγία ? Αυτοί οι αυτοσχεδιασμοί δεν είναι αρκετά κομπογιαννίτικοι ? Ουσιαστικά προυποθέτουν οτι και η Θεία Ευχαριστία μολύνει , αλλά δεν τολμούν νά το πούν .

    Στίς δύο Μητροπόλεις Κυθήρων και Μόρφου , που γίνονται απρόσκοπτα οι Ιερές Ακολουθίες , παρατηρήθηκε κάποια έξαρση θυμάτων του ιού ? Εκεί θα έπρεπε νά είχαν πεθάνει όλοι οι χριστιανοί που εκλησιάζονται .

    Ποιά είναι η θέση σας στο θέμα του σφραγίσματος των ναών ? Νομίζω είναι ένα καίριο θέμα και δεν πρέπει κανείς νά το αποσιωπά . Νά υποθέσω οτι το αποσιωπάτε , γιατί συμφωνείτε ?

    Άς μήν αποθεώνουμε τους φυσικούς νόμους . Στην περίπτωση του ιού οι φυσικοί νόμοι μας λένε να κλειστούμε στα σπίτια μας και στην περίπτωση των σεισμών μας λένε νά βγούμε απο τα σπίτια μας . Πάνω που οι πόλεις της Θεσσαλίας μπήκαν στο κόκκινο απο πλευράς του ιού , οι φυσικοί νόμοι τους δώρησαν και μερικά ρίχτερ ! Τώρα τους επιτρέπουν ή όχι νά μετακινηθούν και νά πάνε οι άνθρωποι στα χωριά τους ?

    Απο του προσώπου του Θεού πού φύγομε ? Άν ο Θεός θα θελήσει νά πεθάνουμε θα κολλήσει στους φυσικούς νόμους ? Πιστεύουμε στον Θεό ή στην φυσιοκρατία ?

    Μήπως οι σεισμοί και ο αναμενόμενος μεγάλος σεισμός -- δεν τα λέει ο Μόρφου και οι ψεκασμένοι , τά έχουν πεί οι άγιοι -- μήπως λοιπόν οι σεισμοί είναι η έκφραση της οργής του Θεού για την μεγάλη βλασφημία του σφραγίσματος των ναών ? Ο Θεός γελά μαζί μας , μας δείχνει πόσο μικρονοικοί είμαστε ! Μάθαμε κάτι περί των φυσικών νόμων και κάνουμε τους εξυπνάκηδες μπροστά στην σοφία του Θεού !

    Άς γίνει λοιπόν και ο μεγάλος και κατασρτεπτικός σεισμός , μήπως και " μπουκάρουμε " στίς εκκλησίες για νά ζητήσουμε το έλεος του Θεού ! Τότε ας τοιχοκολλήσουμε στο κηδειόχαρτο τους " φυσικούς νόμους " και την θεά Υγεία ! Οι ίδιοι οι φυσικοί νόμοι που τους λατρέψαμε θα μας επιτεθούν . Θα πεθάνουμε , αλλά θα πεθάνουμε " υγιείς " ! Είναι και αυτό κάτι πολύ σημαντικό !

    ReplyDelete
  2. Δεν μολύνει η Θεία Κοινωνία ..... αλλά μολύνει η Θεία Λειτουργία που "παρασκευάζει " την Θεία Κοινωνία ! Μπά ! σαν άτοπο φαίνεται !

    Δεν μολύνει η Θεία Λειτουργία , μολύνουν οι μετέχοντες σε αυτήν . Μά αυτοί , που μετέχουν στην Θεία Λειτουργία " μυστικώς εικονίζουν τα Χερουβίμ " Μολύνουν τα Χερουβίμ ή έστω η αντανάκλαση των Χερουβίμ ? Δεύτερο άτοπο !

    Μήν μου πεί κάποιος οτι ο Χερουβικός ύμνος αναφέρεται σε αυτούς που βιώνουν την Θεία μέθεξη , ενώ η πλειονότητα ή
    ακόμα και η ολότητα των παρευρισκομένων δεν μετέχουν . Ο Χερουβικός ύμνος δεν αναφέρεται στην θεία μέθεξη , αλλά και στους παθητικώς παρευρισκομένους . Και οι παθητικώς παρευρισκόμενοι , πιθανόν όλοι μας ανήκουμε σε αυτούς εκτός εξαιρέσεων , εικονίζουμε τα Χερουβίμ .

    Πώς ?

    Μυστικώς !

    Και αυτό δεν γίνεται απο το σπίτι μας μέ τηλεκόνφερενς ?

    Όχι δεν γίνεται ! Γίνεται μόνο στην Ευχαριστιακή Σύναξη . Καταλαβαίνουν αυτοί που ονομάζουν την Ευχαριστιακή Σύναξη " συνωστισμό " οτι βλασφημούν ? Μέσα στον ναό μόνο συνωστισμός Χερουβίμ και Σεραφείμ υπάρχει και των αντανακλάσεων αυτών . Μα και κάθε Σύναξη στο όνομα του Θεού είναι αγία π.χ. το κήρυγμα ! Ποιός δεν νιώθει αυτή την αγιότητα στις εν
    Αγίω Πνεύματι Συνάξεις μας ! Ας μήν το αμφισβητούμε . Είναι Συνάξεις αγίων . Οι Συνάξεις μας έχουν Αποστολική διαδοχή , ανάγονται στίς Πράξεις των αγίων Αποστόλων !

    Όλη η αλληλουχία Θεία Κοινωνία , Θεία Λειτουργία , Ευχαριστιακή Σύναξη είναι μία αλυσίδα και δεν αποσπώνται αλλήλων . Ή όλα μολύνουν ή όλα αγιάζουν . Η Θεία Κοινωνία δεν εξαιρείται μαγικώ τω τρόπω . Είναι ασέβεια νά σου λένε έλα νά " αρπάξεις " εκ του ασφαλούς την Θεία Κοινωνία , ενώ σου στερούνε την Θεία μέθεξη !

    Μολύνει η Θεία Μέθεξη ?

    Η Θεία Μέθεξη δεν πραγματοποιείται μέ το νά πάς στην πόρτα του ναού και άρπα κόλλα νά Κοινωνήσεις !

    Δεν γίνεται !

    Για νά καταλάβουμε την αξία των Ιερών Συνάξεων των χριστιανών , αρκεί νά συλλογιστούμε οτι οι νησίδες των διαχρονικών Ιερών Συνάξεων είναι αυτές που έχουν διασώσει το λείμμα της εκκλησίας από τον κόσμο είτε σε περιόδους διωγμών , είτε σε περιόδους ειρήνης . Στην ουσία πάντα η εκκλησία εν τω κόσμω σε διωγμό βρίσκεται . Οι Ιερές Συνάξεις διασώζουν το λείμμα .

    Κοινωνιολογικώς ,χωρίς νά αμφισβητώ την ύπαρξη του ιού και των θυμάτων του , φαίνεται ξεκάθαρα η εργαλειοποίηση του ιού για νά προωθήσουν μία πονηρή ατζέντα διάλυσης της κοινωνικής συνοχής , των διαπροσωπικών σχέσεων , μεταβολής του ανθρώπου σε μονάδα οδηγώντας τον στην απομόνωση . Δεν είναι συνωμοσιολογία νά πούμε οτι ο απομονωμένος άνθρωπος είναι και ο πλέον ευάλωτος .

    Στον χώρο της εκκλησίας αυτή η κοινωνιολογική παράμετρος χτυπάει την εκκλησία στην καρδιά της , στον πυρήνα της , που είναι η εν Αγίω Πνεύματι Ευχαριστιακή Σύναξη .

    Είναι υπερβολή και συνωμοσιολογία κ. Τελεβάντο νά πούμε , οτι η εκκλησία και η κοινωνία ολόκληρη δέχεται έναν - ίσως στοχευμένο - βιολογικό πόλεμο κατασκευασμένο μέσα σέ νοσηρές " επιστημονικές " διάνοιες ? Εδώ τον άνθρωπο τον έκαναν μοσχοσάπουνο , δεν μπορούν νά τον κάνουν " απομονωμένο " και μίζερο ?

    Το θέμα είναι άν το δαιμονικό σχέδιο θα τους βγεί ? Επίσης το ερώτημα είναι κατά πόσον οι επίσκοποι εν επιγνώσει ή ανεπιγνώστως μετέχουν σε αυτό . Η εντύπωσή μου είναι οτι οι επίσκοποι θα μπορούσαν άν το ήθελαν νά διασώσουν την Ευχαριστιακή Σύναξη .Όμως δεν το θέλουν . Οι θεολογικοί νόες μας πέταξαν ένα " συνωστισμός " και τελείωσαν ....! Δεν ξεμπλέκουν τόσο εύκολα μέ την συνείδηση της εκκλησίας , όπως φαίνεται και μέ τους φυσικούς νόμους . Οι φυσιοκρατία ανήκει στα λεγόμενα αυτοάνοσα νοσήματα . Οι φυσικοί νόμοι στρέφονται εναντίον αυτών που τους λατρεύουν .

    Ας μήν ξεχνούμε οτι ο Θεός είναι ζηλωτής !

    ReplyDelete