ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
=====
Στον λογαριασμό μου στο Facebook, διεξήχθη η ακόλουθη -σε γενικές γραμμές- συζήτηση για το Ουκρανικό, μέ άτομο που δεν χρειάζεται να αναφερθεί το όνομα του.
(Οι ερωτήσεις του συνομιλητή μου παρατίθενται με συνήθεις πλάγιους χαρακτήρες και οι απαντήσεις μου με έντονους χαρακτήρες).
1.) Μια διευκρίνιση. Γράψατε ότι ο Κιέβου ήταν Έξαρχος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία. Όταν ήταν Έξαρχος σε ποια Σύνοδο συμμετείχε;
“Γέγραπται γάρ ὅτι ἡ ἀπό τοῦ καθ' ἡμᾶς ἀρχική ἀπόσπασις τῆς Μητροπόλεως Κιέβου καί τῶν ἐξ αὐτῆς ἐξαρτωμένων ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν Λιθουανίας και Πολωνίας καί ἡ προσάρτησις αὐτῶν τῇ Ἁγίᾳ Ἐκκλησίᾳ Μόσχας, οὐδαμῶς συνετελέσθη συμφώνως ταῖς νενομισμέναις κανονικαῖς διατάξεσι, οὔδ ἐτηρήθησαν τά συνομολογηθέντα περί πλήρους ἐκκλησιαστικῆς αὐτοτελείας τοῦ Μητροπολίτου Κιέβου, φέροντος τόν τίτλον ἐξάρχου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου”, αναφέρει ο Τόμος Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Πολωνίας, που εξεδόθη πριν 100 περίπου χρόνια.
Δεν αναγνώριζαν τον τελευταίο αιώνα όλες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας της Πολωνίας, της Εκκλησίας της Ρωσίας μη εξαιρουμένης;
2.) Ούτε τα συνομολογηθέντα τηρούνται και στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών. Θα πούμε ότι δεν ανήκουν στην Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά στο Πατριαρχειον; Ποιος θα τολμήσει;
Σε όποια Σύνοδο μετέχεις σε αυτή και ανήκεις. Μεγάλα θέματα όμως λύνονται με τις στοιχειώδεις γνώσεις πρώτο έτους φοιτητή της Νομικής.
Η Εκκλησία της Ελλάδος τηρεί σχεδόν στην ολότητα της την Πατριαρχική Πράξη του 1928. Σε κάθε περίπτωση ότι ώρα θέλει ο Πατριάρχης ανακαλεί το καθεστώς των Νέων Χωρών.
3.) Ούτε ένας μητροπολίτης των Νέων Χωρών δεν θα προσχωρήσει. Κουτοί είναι να χάσουν τη συνοδικότητα και το δημοκρατικό σύστημα της Ελλαδίτσας και να βρεθούν στη χατζάρα του εκάστοτε πατριάρχη και να γίνουν πρώην όπως Φούγιας και Νέας Υερσέης κλπ ...
Ακόμη και αν αυτό που λέτε είναι αληθές, -αν και αυτό σηκώνει πολλή συζήτηση-, ουδόλως αναιρεί το γεγονός ότι οι Νέες Χώρες δόθηκαν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Εκκλησία της Ελλάδος “επιτροπικώς και άχρι καιρού.”
Δύο Αρχιεπίσκοποι -ήτοι ο Ιερώνυμος Κοτσώνης και ο Χριστόδουλος- δοκίμασαν να διαμφισβητήσουν το καθεστώς των Νέων Χωρών και είδαμε τελικά το αποτέλεσμα.
4.) Ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος είχε αυτές τις νομοκανονικές απόψεις για τις Νέες Χώρες και τις σχέσεις με την Εκκλησία της Ελλάδος;
Στις δεκάδες χιλιάδες σελίδες των συγγραμμάτων του Γέροντα Επιφάνιου μπορείτε να βρείτε, έστω και μία αράδα, που να δείχνει ότι διαμφισβητούσε το καθεστώς των Νέων Χωρών και την Πατριαρχική Πράξη του 1928; Για το αντίθετο θα μπορούσα να σας προσκομίσω πάμπολλες ισχυρότατες μαρτυρίες, μεταξύ των οποίων είναι ότι ο μακαριστός Γέροντας συνετέλεσε αποφασιστικά στην πτώση του Ιερώνυμου Κοτσώνη βασισμένος στην Πατριαρχική Πράξη του 1928.
5.) Μη το κουράζομαι αγαπητέ μου. Είναι μεγάλη η συζήτηση αυτή και εκτιμώ τις απόψεις σας.
Δεν ξέρω αν εκτιμάτε τις απόψεις μου, αλλά σίγουρα τα επιχειρήματα σας δεν ευσταθούν.
No comments:
Post a Comment