Wednesday, March 4, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. κ. ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. κ. ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”: 

“Το Ενημερωτικό - Διαφωτιστικό Τμήμα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας δημοσίευσε συνέντευξη του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου σε ΜΜΕ του Μαυροβουνίου, η οποία μεταδόθηκε από τον ραδιοφωνικό σταθμό «Svetigora» στις 28 Φεβρουαρίου 2020.”

Στην συνέντευξή του -μεταξύ άλλων- ο Σεβ. Μητροπολίτης Ουκρανίας κ. Ονούφριος δήλωσε:

“Η κρίση στην Ουκρανία προκλήθηκε από τη νομιμοποίηση της ανομίας, δηλαδή από την παρέμβαση της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως στα εσωτερικά της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας με αποτέλεσμα την αντικανονική άρση των επιτιμίων από όσους προσχώρησαν σε σχίσμα, τους οποίους η Κωνσταντινούπολη δέχθηκε σε εκκλησιαστική κοινωνία.”

Ο Σεβασμιώτατος Ουκρανίας ισχυρίζεται ότι η παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν έλυσε το Ουκρανικό. 

Αυτό, όμως, που δεν μπορεί να γίνει δεκτό είναι ο ισχυρισμός του ότι πριν την παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριάρχη τα πράγματα στην Ουκρανία ήταν μέλι γάλα μέχρι που τα χάλασε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.!!!

Ποια είναι η αλήθεια; 

Πριν την παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπήρχαν 18 περίπου εκατομμύρια Ουκρανοί στο Σχίσμα, δηλαδή εκτός Εκκλησίας, στις ομάδες του Φιλάρετου και του Μάλετιτς. 

Επομένως βάσει ποιας λογικής όλα ήταν καλά και άγια στην Ουκρανία πριν την παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου;

Αν η περί τον Μητροπολίτη Ονούφριο Ορθόδοξη Εκκλησία αναμένει ότι οι πρώην σχισματικοί θα επιστρέψουν εν μετανοία στις αγκάλες της πλανάται πλάνην οικτράν.

Οι εκτός της Εκκλησίας της Ουκρανίας πρώην Σχισματικοί αποστασιοποιήθηκαν για λόγους εθνικούς και όχι εκκλησιαστικούς. 

Η προσπάθεια της Ρωσσικής Ομοσπονδίας να κρατήσει την Ουκρανία υπό την σφαίρα της επιρροής της είναι η γενεσιουργός αιτία των Σχισμάτων.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η επιθετικότητα της Ρωσσικής Ομοσπονδίας έναντι της Ουκρανίας κλιμακώνεται αντί να ατονεί, είναι αδύνατον να πείσουμε τους Ουκρανούς ότι είναι καλή ιδέα να είναι μέλη μιας Εκκλησίας που ανήκει στην χώρα που επιβουλεύεται θανάσιμα την πατρίδα τους.

Επομένως;

Επομένως, με την λογική του Σεβ. κ. Ονούφριου, το Σχίσμα θα διαιωνιζόταν. 

Έχουμε πέντε ερωτήσεις προς τον Σεβασμιώτατο Ουκρανίας:

1.) Γιατί δεν ζητά ο ίδιος και η περί αυτόν Σύνοδος των Ουκρανών επισκόπων Αυτοκεφαλία από το Πατριαρχείο της Ρωσσίας οπότε οι λόγοι που προκάλεσαν τα Σχίσματα θα εξαλείφονταν αμέσως;

2.) Γιατί παρόλες τις αντιρρήσεις του τελικά δεν πήγε στην Ενωτική Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αφού είχε την πλειοψηφία των επισκόπων υπέρ του και θα αναδεικνυόταν ο Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, οπότε και πάλιν τα Σχίσματα θα είχαν επουλωθεί;

3.) Γιατί συμμετείχε στο Συνέδριο της ανομίας του Αμμάν; 

Δεν γνωρίζει ότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων δεν έχει κανένα δικαίωμα να συγκαλεί Συνάξεις Προκαθημένων και Πανορθόδοξες Συνόδους;

4.) Για ποιο λόγο ο Σεβασμιώτατος, στην συνέντευξή του, ανέφερε ότι αυτό που τον απασχολεί πρωταρχικά δεν είναι η λύση του Ουκρανικού, αλλά ο επανακαθορισμός του ρόλου του Οικουμενικού Πατριαρχείου; 

Πώς σχετίζεται η διαμφισβήτηση των Διπτύχων με το Ουκρανικό; 

Γιατί χρειάζεται να συζητήσουμε τον συντονιστικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αφού είναι καθορισμένος με αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων καθώς και με την πράξη της Εκκλησίας για 1700 χρόνια τώρα;

5.) Για ποιο λόγο ο Σεβ. κ. Ονούφριος έγινε όργανο του Ρωσσικού εθνοφυλετισμού; 

Δεν είναι Ουκρανός; 

Δεν τον ενοχλεί η κατοχή της Ανατολικής και Νότιας Ουκρανίας από Ρώσσους παραστρατιωτικούς; 

Δεν τον πνίγει η αγανάκτηση για την εισβολή της Ρωσσίας στην Κριμαία, για την διεξαγωγή παράνομου Δημοψηφίσματος και για την προσάρτησή της στην Ρωσσική Ομοσπονδία;

2 comments:

  1. Πολύ σωστά. Τον κονιορτοποιησατε και ήρθε η ώρα που πέφτουν για πολλούς οι μάσκες και δείχνουν το αληθινό τους προσωπείο και τι σκοπούς εξυπηρετούν. Επίσης να προστεθούν κάποια υποερωτηματα:
    1) μήπως κάποτε και ο ίδιος είχε υπογράψει υπέρ της αυτοκεφαλιας;
    2) μνημόνευε αντικανονικα στο εν πρώτοις τον Μόσχας;
    3) υπήρχαν αντιδράσεις μέσα στους ναούς στο άκουσμα του μοσχας και είχαν αναγκαστεί λόγο φόβου να μην τον μνημονεύουν πλέον σε πολλές περιπτώσεις;
    4) γιατί συνεχίζει να σφετερίζεται αντικανονικα και παρανόμως τον τίτλο του μητροπολίτη Κιέβου;

    ReplyDelete
  2. έγραψα "Ουκρανία" στο μπλόγκ μου και έβγαλε αυτό:https://apologhtika.blogspot.com/search?q=%CE%BF%CF%85%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1

    ReplyDelete