ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΞΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε την Ανακοίνωση του Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφορικά με την στάση που τήρησε για το Ουκρανικό στην πρόσφατη Σύνοδο της Ιεραρχίας.
Εκφράζουμε την βαθύτατη ικανοποίησή μας διότι ο Σεβ. Πειραιώς αιρόμενος στο ύψος των περιστάσεων αναγνωρίζει ότι το Ουκρανικό δεν είναι θέμα δόγματος, αλλά Κανόνων και δηλώνει ξεκάθαρα ότι συνιστά “άφρονα και αντιεκκλησιαστική ενέργεια” η εφαρμογή του ΙΕ΄ Κανονα της ΑΒ΄ Συνόδου, εξαιτίας της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Δυστυχώς -ποιος θα το περίμενε;- οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση αποτειχισθέντες ετοιμάζονται να προσχωρήσουν σε Σχίσμα, υπό Ρωσσική ομπρέλλα, μόλις η Μόσχα, σε λίγες μέρες, διακόψει εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος.
Ακούγονται πολλά σενάρια για τον τρόπο που θα μεθοδευτεί το Σχίσμα σε βάρος της Εκκλησίας της Ελλάδος. Άλλοι μιλούν για την δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας, άλλοι για αναγνώριση μιας ή περισσοτέρων ομάδων των ΓΟΧ, άλλοι για Εξαρχία της ROCOR κτλ..
Το μόνον σίγουρο, όμως, είναι ότι οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση μεθοδεύουν κακά για την Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία.
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης ηγήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, για δεκαετίες, του αντιοικουμενιστικού αγώνα.
Δυστυχώς τα τελευταία δύο χρόνια αναμίχθηκε -ως μη ώφειλε- στα γεωστρατηγικά παιγνίδια της Ρωσσικής Ομοσπονδίας και των Δυτικών δυνάμεων (ΗΠΑ, Ευρώπη) στην Ουκρανία και υποβάθμισε σοβαρά τον πόλεμο εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού.
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι άλλοι Αποτειχισμένοι είναι προπαντός ένοχοι, επειδή έδωσαν προφρόνως στους Ρώσσους την θεολογική υποδομή για να κάνουν Πανορθόδοξο Σχίσμα και -το έτι χειρότερο- μεθοδεύουν, από καιρό, να προσχωρήσουν σε Σχίσμα, υπό Ρωσσική ομπρέλλα.
Στο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοσις”, ο κ. Σημάτης και ο κ. Αδαμάντιος Τσακίρογλου, ανάρτησαν πρόσφατα διάφορα εκτενή εμπεριστατωμένα άρθρα με τα οποία επισημαίνουν ότι η ομάδα του π. Θεόδωρου Ζήση βρίσκεται, από καιρό, σε διαβούλια με το Πατριαρχείο Ρωσσίας και ότι -στην συνέχεια- στις διαβουλεύσεις προσετέθη και μία ομάδα των ΓΟΧ στην οποία ανήκει και ο κ. Μάννης.
Το ακόμη πιο σοβαρό είναι ότι ο ίδιος ο π. Θεόδωρος Ζήσης ανάρτησε, στο ιστολόγιο "Κατάνυξις", άρθρο που επιγράφει "Σφάλμα η αναγνώριση από την Εκκλησία της Ελλάδος", στο οποίο, γυμνή τη κεφαλή, ξεδιπλώνει το σχισματικό του φρόνημα και χαρακτηρίζει ως Σχισματικούς όλους τους πιστούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, επειδή, μετά την απόφαση της Συνόδου της Ιεραρχίας, κοινωνούν με τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.
Προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο να ανανήψει ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ, από την πορεία ολέθρου που ακολουθούν και να τους φωτίσει ο Άγιος Θεός να ξαναθέσουν τον αντιοικουμενιστικό αγώνα πρώτο στις προτεραιότητές τους.
Παράλληλα να τους φωτίσει η Παναγία να εξακολουθήσουν να παραμείνουν στην Αποτείχιση, χωρίς να προσχωρήσουν σε Σχίσμα, για να μην χάσουν τον κόπο, τους αγώνες και την ψυχή τους.
Ο κοινωνών με τους σχισματικους, πως ονομάζεται κατά την άποψή σας κ. Τελεβάντο; Ορθώς τα ήδη πεπραγμένα υπό των Ιεραρχών, μόνη μας ασχολία ο πατήρ Θεόδωρος. Και γιατί προτρέχετε; Αφήστε την ελευθερία της επιλογής στον πατέρα Θεόδωρο, όταν έρθει η ώρα. Και σταματήστε επιτέλους να προδικαζετε επαναλαμβανόμενα και συνεχώς.
ReplyDeleteΤέλος, προσευχηθειτε πρωτίστως για τον εαυτό σας, γιατί οι μέρες είναι πονηρές, και ύστερα για τον πατέρα Θεόδωρο.
Ο κοινωνών με τους σχισματικούς καθίσταται σχισματικός πλην όμως σας διαφεύγει ότι 3 από τις 15 Αυτοκέφαλες Εκκλησιες έχουν πλήρη κοινωνία μαζί τους. Επομένως βάσει ποιας λογικής, ποιων κανονων και ποιας εκκλησιολογίας οι αποκατασταθέντες στην αρχιερωσύνη είναι Σχισματικοί;
DeleteΌσο για το ότι ο π. Θεόδωρος θα έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων είναι αυτονόητο αλλά δεν είναι δυνατόν να ζητάτε να μην ασκείται κριτική όταν γράφονται λόγοι από τον ίδιο τον π. Θεόδωρο που μιλούν σαφέστατα και σχίσμα.
Αφού όμως διαμφισβητείτε ότι ο π. Θεόδωρος μιλά Σχισματικά θα αναδημοσιεύσω απο τον ιστολογιο "Κατάνυξις" όσα ανάρμοστα είπε για την Εκκλησία της Ελλάδος, για το Ουκρανικό.
Σαφώς και η εκκλησία της Ελλάδος κατέστη σχισματικη με την εν λόγω αναγνώριση της Ουκρανίας.
ReplyDeleteΠοια η ένστασή σας;
Παρακαλώ διαβάστε την απάντηση στο σχόλιο σας που καταχώρησα στις 4.31.
DeleteΜία Εκκλησία, αγαπητέ κ. Γεώργιε, δεν καθίσταται Σχισματική επειδή μεμονωμένοι Ιεράρχες ή καθηγητές πανεπιστημίων την αποκαλούν σχισματική αλλά αν ΔΕΝ βρίσκεται σε πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία με ΜΙΑ τουλάχιστον Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία.
Επομένως αφού δύο για την ώρα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας η Εκκλησία αυτή ΔΕΝ είναι σχισματική.
Η Ορθοδοξη Εκκλησία διοικείται από τις Συνόδους των επισκόπων των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και όχι απο μεμονωμένοςυ Μητροπολίτες και από Καθηγητές πανεπιστημίων.
"
ReplyDeleteΕπομένως αφού δύο για την ώρα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας η Εκκλησία αυτή ΔΕΝ είναι σχισματικη"
Αλήθεια, αδυνατώ να πιστέψω ότι έχω διαβάσει το παρακάτω. Δηλ. το μέγιστο παράδειγμα του Οικουμενιστη και καταπατητη της ορθοδοξίας, θα πρέπει να είναι για εμάς οδοδεικτης; πραγματικά, δεν έχω λόγια. Δηλ επειδή το Πατριαρχείο και η εκκλησία της Ελλάδος λαθεψε, θα πρέπει να πάρουμε κι εμείς τον κατήφορο;
Απίστευτο.
Καθώς, εγώ δεν είμαι θεολόγος ούτε θεολογικά καταρτισμενος, παραθέτω το παρακάτω κείμενο προς αποκατάσταση του σκοταδιου που απλώνεται.
Εχετε κάθε δικαίωμα να μην αποδεχτείτε ως ορθή την απόφαση δύο Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
DeleteΑυτο που δεν έχετε δικαίωμα είναι να κάνετε Σχίσμα ή Αποτείχιση επειδή διαφωνείτε.
Καμία απόφαση Συνοδων δεν θεωρείται εξ υπαρχής αυρη εκτός αν κηρυχθεί άκυρη ή αντικανονική από άλλη Σύνοδο.
Και αν δεν κηρυχθεί άκυρη ποτέ τί θα κάνουμε; Θα πάμε να πνιγούμε επειδή το αποφάσισε η Σύνοδος;
DeleteΑν αύριο αποφασίσει η Σύνοδος και την ένωση με τους παπικούς χωρίς αυτοί να μετανοήσουν, αν μεθαύριο αποφασίσει και την ένωση με κάθε άλλο αιρετικό, αν την επόμενη εβδομάδα αποφασίσει και την ένωση με τους αλλόθρησκους, αν τον επόμενο μήνα αποφασίσει να πάρουν οι πιστοί και το χάραγμα του Αντιχρίστου και να πέσουν να τον προσκυνήσουν, τότε οι πιστοί θα είναι υποχρεωμένοι να το δεχτούν γιατί το είπε η Σύνοδος και δεν έχει αναιρεθεί από άλλη Σύνοδο; Καταλαβαίνετε το άτοπο των επιχειρημάτων σας; Και μη μου πείτε ότι υπερβάλλω. Γιατί το ουκρανικό δεν είναι μόνο θέμα διοικητικό, είναι και θέμα πνευματικό που βρίσκεται εν σχέση και με τη σωτηρία!
Αν γίνουν όλα τα πιο πάνω, επειδή συνστούν κατάλυση των όρων της πίστεως ασφαλώς και δεν τα δεχτούμε.
DeleteΤο ουκρανικό όμως είναι θέμα κανόνων και όχι δόγματος.
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης, όμως, επειδή μεθοδεύει Σχίσμα στην Εκκλησία της Ελλάδος υπερτονίζει τις εκκλησιολογικές προεκτάσεις της παράβασης των Ιερών Κανόνων για να μπορέσει να δικαιώσει το σχίσμα που έχει στα σκαριά και το οποίο θα βάλει σε εφαρμογή μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.
"Το ουκρανικό όμως είναι θέμα κανόνων και όχι δόγματος."
DeleteΑπό πότε οι Ιεροί Κανόνες δεν συνιστούν δόγματα; Από πότε είναι θεμιτή η κατάφωρη παραβίασή τους επειδή έτσι μας βολεύει;
Ελάτε τώρα κύριε Τελεβάντο! Θέλετε να μας πείσετε ότι επειδή θα κάνει σχίσμα (αν κάνει, που κατά τη γνώμη μου θεωρώ πολύ απίθανο) ο π. Θεόδωρος Ζήσης, κάνετε και εσείς όλον αυτόν τον αγώνα υπέρ της αναγνώρισης του Ουκρανικού αυτοκεφάλου για να αναχαιτίσετε τα σχέδιά του;
Πάντως, κρίμα κύριε Τελεβάντο, που εσκεμμένα δε δημοσιεύετε όλες τις αναρτήσεις των αναγνωστών του ιστολογιου σας.
ReplyDeleteΝομίζω ότι αντελήφθηκα ποιος είστε. Αν θέλετε ξαναστείλτε μου το σχόλιο επειδή το διέγραψα και θα σας το δημοσιεύσω.
Delete