Sunday, April 30, 2017

ΕΞΑΡΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ



ΕΞΑΡΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Ομολογία”, καλογραμμένο άρθρο του θεολόγου κ. Νεκτάριου Χαλκιώτη που μας ανέπαυσε πραγματικά επειδή διαπιστώσαμε ότι τόσον ο π. Θεόδωρος Ζήσης όσον και ο π. Σεραφείμ Ζήσης έδωσαν ένα εξαίρετο ρεσιτάλ ορθοδόξου ομολογίας πίστεως. 

Η στάση των δύο πατέρων απογοήτευσε -όπως είναι φυσικό- σφόδρα τους οικουμενιστές, αφού έλεγξε με συγκροτημένη επιχειρηματολογία τις ακροβασίες τους περί την πίστη, αλλά και τους ακοινώνητους σχισματικούς επειδή απέτυχαν να ρυμουλκήσουν τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους περί αυτόν πατέρες σε σχισματική ερμηνεία των κανόνων που αφορούν την διακοπή του μνημοσύνου.

Στην ομιλία του ο π. Σεραφείμ Ζήσης απέδειξε εαυτόν πολύ συγκροτημένο θεολόγο που έδωσε ορθόδοξες απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που αφορούν τον οικουμενισμό και την αποτείχιση.

Κατέστησε σαφές ότι ο π. Θεόδωρος και οι περί αυτόν πατέρες δεν έχουν σχέση με τους σχισματικούς Παλαιοημερολογίτες.

Απέρριψε την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία επειδή όσα οι κανόνες αναφέρουν περί της μη κοινωνίας με τους ακοινώνητους σχετίζονται με τους συνοδικώς καταδικασθέντες και όχι με τους αιρετίζοντες επισκόπους. Για τους αιρετίζοντες επισκόπους οι κανόνες προνοούν δυνητική διακοπή του μνημοσύνου τους πριν την συνοδική τους καταδίκη, αλλά σε καμιά περίπτωση ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία.

Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια ο π. Σεραφείμ επέπληξε πιστή που του είπε ότι πηγαίνει από την Κόριθνο στην Αθήνα για να λειτουργηθεί. Όπως πολύ ορθά της εξήγησε ο Οσιολογιώτατος π. Σεραφείμ οι ιερείς της Κορίνθου που δεν διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη τελούν έγκυρα μυστήρια και γι' αυτό δεν χρειάζεται να τρέχει στην Αθήνα από την Κόρινθο.

Ο π. Σεραφείμ, επίσης, έθεσε στη σωστή βάση τη διαμαρτυρία για τον Οικουμενισμό και για τη Σύνοδο της Κρήτης. Προέτρεψε τους πιστούς να παρακαλούν με επιμονή και ευγένεια τους επισκόπους των να λάβουν ορθόδοξη θέση για τον Οικουμενισμό και τη Σύνοδο της Κρήτης.

Η πρόταση του π. Σεραφείμ δεν ηχεί ωραία στα αυτιά των ακοινώνητων σχισματικών οι οποίοι θέλουν με κάθε θυσία να διακόψουν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία. Στην πραγματικότητα, όμως, η πρόταση του π. Σεραφείμ είναι μια θαυμάσια εισήγηση η οποία μάλιστα έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στην πράξη. Ο Πατριάρχης της Εκκλησίας της Γεωργίας Ηλίας δεν ήταν πάντοτε αντιοικουμενιστής. Υπήρξε αντιπρόεδρος του ΠΣΕ για ορισμένα χρόνια. Τα μοναστήρια και ο ευσεβής λαός της Εκκλησίας της Γεωργίας άσκησαν τόσο ισχυρές πιέσεις στους επισκόπους ώστε τελικά η Εκκλησία της Γεωργίας κατέστη πρότυπο παραδοσιακής Εκκλησίας.

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης, με τη σειρά του, στην εισαγωγική ομιλία του, είπε ότι ο Σεβασμιώτατος Κορίνθου του απαγόρευσε να μιλήσει στην Κόρινθο και για να καλύψει το κενό έδωσε τον λόγο στον κατά σάρκα υιό του και έγκριτο θεολόγο π. Σεραφείμ Ζήση. Είπε ακόμη ότι, όχι μόνον έκανε υπακοή στον Σεβ. Κορίνθου να μη μιλήσει, αλλά και διευκρίνησε ότι από τότε που ο Σεβ. Θεσσαλονίκης τον έθεσε σε αργία δεν ιερούργησε. Απέδειξε έτσι ότι έχει πλήρη συναίσθηση ότι η διακοπή του μνημοσύνου δεν σημαίνει ότι ο ιερέας που αποτειχίστηκε έχει το δικαίωμα να συμπεριφέρεται ασύδοτα χωρίς την ευλογία των επισκόπων, όπως νομίζουν ορισμένοι σχισματικοί.

Με απλά λόγια τόσον ο π. Θεόδωρος Ζήσης, όσον και ο π. Σεραφείμ Ζήσης, έδωσαν την ορθή διάσταση του αγώνα που διεξάγουν οι παραδοσιακοί πιστοί εναντίον του Οικουμενισμού και της Συνόδου της Κρήτης.

No comments:

Post a Comment