Παραθέτουμε το πιο κάτω κείμενο της κυρίας Ελένης Λωρίτου.
Διευκρινίζουμε ότι δεν υιοθετούμε όλες τις απόψεις που καταγράφει.
Ο π. Ιερόθεος Αργύρης υπήρξε όντως πνευματικό τέκνο του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου και είναι ένας αξιόλογος και αδιάβλητος κληρικός.
Τώρα που δημοσιεύθηκε το άρθρο του στον "Ορθόδοξο Τύπο" είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι ακριβώς αναφέρει και ελπίζουμε να καταγράψουμε σύντομα τις δικές μας σκέψεις γι' αυτό.
Το κείμενο της κυρίας Λωρίτου είναι κυρίως κατά τούτο πολύτιμο. Δείχνει τον κατήφορο που πήρε η ιστορική εφημερίδα από τότε που έπεσε στα αδίστακτα και αρπακτικά νύχια του σεβαστού Γέροντα π. Βασίλειου Βολουδάκη.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΕΙΝΑΙ Ο π. ΜΑΡΚΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ!!!
Της κυρίας Ελένης Λωρίτου
=====
Mάλιστα: Διευθυντής του Ο.Τ. είναι ο μακαριστός π. Μάρκος Μανώλης! Αυτή η άποψη ανήκει στον χώρο της υπερβατικότητος…..!
Το δε κεντρικό άρθρο της πρώτης σελίδος του ιεροκήρυκος π. Ιεροθέου Αργύρη, λίαν διαταραγμένο εννοιολογικά, χρειάζεται και αυτό την επικουρία της υπερβατικότητος, αλλιώς δεν βγαίνει άκρη. Όσοι κάνουν αποτείχιση βρίσκονται εκτός Εκκλησίας, κάνουν σχίσμα….. Λίγο λείπει, αν δεν μπορέσει κανείς να παρακολουθήσει τον διαταραγμένο συνειρμό, να ταυτίσει την αποτείχιση με την “αντι—εκκλησία” που αντιστοιχεί στην ρωσική “ζώσα εκκλησία” που συνεργάστηκε με το κομμουνιστικό καθεστώς. Τι θέλει να πεί ο ποιητής; Είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς τον διαταραγμένο συνειρμό του. Σας ευχαριστούμε για την φιλοφρόνηση π. Ιερόθεε, αλλά σας την ανταποδίδουμε διότι η αποτείχιση έχει όλα τα χαρακτηριστικα της εκκλησίας των κατακομβών, ενώ ο εκκλησιαστικός χώρος του οικουμενισμού τον οποίο εσείς υπηρετείτε και δεν θέλετε καθόλου να αμφισβητήσετε την αυθαιρεσία να καταργεί τά δόγματα και θέσμια της εκκλησίας αντιστοιχεί στην διεφθαρμένη “ζώσα εκκλησία” που συνεργάστηκε με τις εγκόσμιες δυνάμεις του κομμουνιστικού και κάθε άλλου ελληνικού ή ανθελληνικού ή παγκοσμίου καθεστώτος.
Δεν γνωρίζω αν και ο π. Ιερόθεος είναι και αυτός “συγκληρονόμος” του π. Βολουδάκη όσον αφορά την ένδοξη πνευματική κληρονομιά του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου για την οποία τόσον επαίρεται, αλλά λυπάμαι πάρα πολύ που σκυλεύετε έναν ομολογιακότατο πατέρα που η αντιμετώπιση πολλών εκκλησιολογικών προβλημάτων της συγχρόνου εκκλησίας στηρίζεται σε αυτόν, στην ερμηνεία των Ιερών Κανόνων, που φέρει την πατρότητά του. Πότε ο π. Επιφάνιος κατεδίκασε την αποτείχιση και την ταύτισε με το σχίσμα; Γιατί μπερδεύετε τους αναγνώστες σας με όσα ο π. Επιφάνιος είχε πεί για τα δύο άκρα σχετικά με τους παλαιοημερολογίτες; Γιατί ύπουλα συμβάλλετε στην ταύτιση της Ιεροκανονικώς κατοχυρωμένης αποτείχισης με τον ζηλωτισμό των παλαιοημερολογιτών; Γιατί τόσος δόλος; Τον ίδιον τον μακαριστό γέροντα σκυλεύετε με το να τον διαστρέφετε και δολίως αποπροσανατολίζετε τους αναγνώστες σας. Ο π. Επιφάνιος φρονούσε ότι η Ελληνική εκκλησία επί Ιερωνύμου δεν ήταν οικουμενιστική στο μεγαλύτερο μέρος της, μήπως θα έλεγε και σήμερα το ίδιο μετά την συνοδική επικύρωση του οικουμενισμού και την αναγνώριση της συνόδου της Κρήτης από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος; Ο π. Επιφάνιος δεν ήταν αυτός που έλεγε ότι η πράξη της αποτείχισης σκοπό έχει την δημιουργίαν αναταραχής ώστε να επισπευθεί η επίλυση της δογματικής ή εκκλησιολογικής ή οποιασδήποτε άλλης ανωμαλίας; Ο λόγος σας είναι ασαφής, αφερέγγυος, ψευδής και αποπροσανατολιστικός. Με το να βαφτίζετε την σύνοδο της Κρήτης “σύναξη” είναι σαν να βαφτίζετε την κότα κρεμμύδι για να καθησυχάζετε την συνείδησή σας.
Λυπούμεθα που η ιστορική εφημερίδα του Ο.Τ. βυθίζεται συνεχώς στην παρακμή και εκτρέπεται από την ομολογιακή γραμμή που πάντα υπηρέτησε υπό την πνευματική καθοδήγηση αγίων μορφών. Λυπούμεθα που όλο και πιο απροκάλυπτα γίνεται ένα φύλλο εχθρικό προς τους πατέρες που ομολογούν και χτυπά τον αγώνα τους.
Η πνευματική κληρονομιά του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου δεν ήταν μόνο ο π. Βολουδάκης, ο π. Ιερόθεος -αν ήταν- και ο Ιωήλ Εδέσσης. Ο π. Επιφάνιος είχε τόσα άλλα πνευματικά παιδιά που πολλοί από αυτούς έχουν γίνει ιερείς και μοναχοί, γιατί δεν βγαίνουν να μιλήσουν και να βάλουν τά πράγματα στην θέση τους και να αποκαταστήσουν την αλήθεια περί του πνευματικού πατρός;
ΠΗΓΗ:
Κατάνυξις
ReplyDeleteXριστός Ανέστη ! Τις ευχές μου κ. Τελεβάντο για εσάς και για τους σεβαστούς πατέρες που εμπλέκονται στο θέμα μας σχετικά με τον Ο.Τ. Είμαι η τελευταία που θα μπορούσα να μιλήσω και να απευθυνθώ σε σεβαστούς πατέρες και μέσα στην εκκλησία και στον αυλόγυρό της ,αλλά με παρακινεί η αναγκαιότητα…… Χαίρομαι που επιβεβαιώθηκε ότι και ο π. Ιερόθεος είναι πνευματικό παιδί και από το πνευματικό περιβάλλον του π. Επιφανίου ,όχι γιατί θέλομε να τον συγκρίνουμε με αυτόν ,αλλά γιατί έχουμε ένα σημείο αναφοράς για όλους μας αποδεκτό και κινούμενοι από αγάπη, σεβασμό και ευγνωμοσύνη προς αυτόν δεν θα θέλαμε να εκμεταλλευτούμε την βαρύγδουπη πνευματική κληρονομιά του απλώς για τά γνωστά ευτελή παρεπόμενα……..αλλά για να έχουμε μία μεγαλύτερη ευαισθησία και υπευθυνότητα Ως προς μέν τον π. Βολουδάκη θα περιμέναμε μία πιο σοβαρή απάντηση από αυτήν του τιτλου του άρθρου Θαυμάζουμε βέβαια το στρατηγικό του πνεύμα, που μας θυμίζει κάτι από τον Θεμιστοκλή, δηλαδή το μειονέκτημά του να το κάνει πλεονέκτημα, δηλαδή τα μειονεκτήματα του έντυπου λόγου να τά κάνει πλεονεκτήματά του Και εδώ στα ηλεκτρονικά ιστολόγια δημοσιογραφούμε π. Βασίλειε , δεν κουτσομπολεύουμε Συνεχίζεται ....
ReplyDeleteΩς προς τον π. Ιερόθεο δεν αμφισβητω όλα αυτά που λέτε και ότι είναι ένας σεβαστός και αξιόλογος κληρικός Με πολύ σεβασμό του απηύθυνα την κριτική και ζητώ συγγνώμη αν ήταν κάπως επιθετική , μόνο που δεν ξέρω πώς μπορεί να είναι μία κριτική Τον παρακαλούμε να σκεφθεί πάλι τις θέσεις του, που με΄ κάποια επιπολαιότητα υιοθέτησε ευθυγραμμιζόμενος με την εσφαλμένη τακτική του π. Βολουδάκη Θα θέλαμε να τον παρακαλέσουμε να μην μας περιφρονήσει, να μας δώσει μία απάντηση και προ πάντων να απέχει από όλη αυτή την παρωδία του Ο.Τ. Θα περιμέναμε κάποιος -- γιατί όχι ο ίδιος ο π. Ιερόθεος -- να καταπιαστεί να διαλευκάνει περισσότερο τις θέσεις του μακαριστού γέροντος σχετικά με τον 15ο κανόνα της Α/Β συνόδου στην σημερινή συγκυρία γιατί , αν έχει παρακολουθήσει την επικαιρότητα, θα έχει διαπιστώσει και ο ιδιος , ότι γίνεται μία παραποίηση και η ερμηνεία του μακαριστού γέροντος γίνεται μία αφορμή για σύγχυση Το ΄΄δυνητικό ΄΄ του κανόνος δεν στρέφεται εναντίον του κανόνος και δεν καταργεί την ομολογία Το ΄΄δυνητικό ΄΄ του κανόνος διατυπώθηκε από τον μακαριστό γέροντα, για να απορροφά τους κραδασμούς στο εκκλησιαστικό σώμα και να μην δημιουργεί άσκοπες ρήξεις και όχι για να καταργήσει την αναγκαιότητα της ομολογίας Επίσης το ΄΄συντεταγμένη ΄΄ αποτείχιση διατυπώθηκε, για να προφυλάξει από ΄΄μεμονωμένες΄΄ αποτειχίσεις ορμώμενες από ποικίλα κίνητρα ενίοτε ιδιοτελή και όχι για να αποδυναμώνουμε την αποτείχιση από μία πανθομολογούμενη εκκλησιαστική εκτροπή και ύστερα να λεμε ότι είναι ασύντακτη Συγγνώμη που θα το πώ , αλλά και αυτό είναι λογικά ανακόλουθο Όπως γίνεται σήμερα η αποτείχιση είναι ΄΄συντεταγμένη ΄΄ , διότι στηρίζεται από πολλούς κληρικούς και μοναχούς αγιορείτες και μη εντός και εκτός της Ελλάδος ,έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται συνέδρια με θέμα την αποτείχιση , την στηρίζουν επιφανείς προσωπικότητες της ακαδημαϊκής θεολογίας , τα ηλεκτονικά ιστολόγια βοούν και η ανάγκη αντίδρασης προς τον κατακλυσμιαία ορμή της αιρέσεως είναι πανθομολογούμενη , ενίοτε είναι και μία κραυγή Η κραυγή τι άλλο εκφράζει παρά την ανάγκη υπάρξεως ενός χώρου, όπου κανείς θα αναπαύσει την συνείδησή του ; Αυτό μήπως μας θυμίζει κάτι από τά λεγόμενα του μακαριστού γέροντος; Όταν π. Ιερόθεε γίνονται συνέδρια , που αμφισβητούν αυτές τις αλήθειες περί του ΄΄δυνητικού ΄΄ κ.τ.λ. ή από το άλλο μέρος επικαλούνται την δυνητικότητα για να δικαιολογήσουν την πλαδαρότητα , μήπως αυτό πρέπει να μας πεί , ότι κάποιος θα πρέπει να βάλει τά πράγματα στη θέση τους ; Ως πνευματική κληρονομιά του π. Επιφανίου θα έπρεπε να επιδείξουμε μια ευαισθησία σε αυτό το θέμα, που έχει δημιουργήσει ένα προβληματισμό στο εκκλησιαστικό σώμα αντί για οτιδήποτε άλλο
Με σεβασμό
Λωρίτου Ελένη
Σήμερα στην σελίδα του ο Ο.Τ., εις απάντησιν όλων αυτών που κουβεντιάζουμε ,έχει προβάλει το κατάπτυστο ως προς την πονηρίαν άρθρο κάποιου μοναχού Αρσενίου της Κουτλουμουσίου ,της μονής που πρωτοστατεί στις διώξεις των αγιορειτών πατέρων χρησιμοποιώντας τί άλλο παρά τον π. Επιφάνιο Ειλικρινά άν δέν είχα γνωρίσει τον π.Εφιφάνιο και δέν είχα διαβάσει το μνημειώδες βιβλίο του Αρθρα-Μελέται-Επιστολαί ,θά είχα πέσει θύμα όλης αυτής της εις βάρος του σκευωρίας καταρώμενη και εγώ τον μακαριστό γέροντα για τά ανήκουστα
ReplyDeleteπου είπε Τι ειναι αυτά που λέτε σεβαστοί πατέρες ; Τι είναι αυτά που λέτε ! Ο π. Ιερόθεος πρόσεξε το πνεύμα της εφημερίδος που δέχτηκε να αρθρογραφήσει; Και δέν εξεγείρεται με την αδικία, αλλά και την πονηρία ; Μήπως ο π. Επιφάνιος σας είπε και να συμβιβαστείτε μέ την αίρεση απο δήθεν οικονομία ; Λίγη ντροπή !