Tuesday, June 2, 2020

ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΟΣΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. πρώην ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ



ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. πρώην ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Βρίθει κυριολεκτικά από θεολογικές ασυναρτησίες, αλλά και αλεπουδιές, η πεντάλεπτη ομιλία του σεβαστού π. Βασίλειου Βολουδάκη στο βίντεο που προτάσσεται της ανάρτησης.

Τι λέγει στο θεολογικό του σχόλιο ο προσφιλής των Εξαρχείων πατήρ;

1.) Ότι ο αρχιερέας, για να προφυλάξει και για να παιδαγωγήσει το ποίμνιό του, μπορεί να προβεί σε αφορισμό, από μόνος του χωρίς την σύμφωνη άδεια της Ιεράς Συνόδου.

2.) Αλλά παρόλα αυτά ο ίδιος ο σεβαστός των Εξαρχείων πατήρ ισχυρίζεται ότι δεν έχει αρμοδιότητα να κρίνει αν ο Σεβ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος ορθώς ή λανθασμένα αφόρισε τους τρεις πολιτικούς.!!!

Ερωτούμε, λοιπόν, τον σεπτό των Εξαρχείων Γέροντα, αλλά και όσους άλλους άκριτα προθυμοποιήθηκαν να στηρίξουν τον 100% αντικανονικό και ανυπόστατο αφορισμό του Σεβ. Καλαβρύτων:

Ποιο ποίμνιο έχει ο Σεβ. πρώην Καλαβρύτων, που θέλει να προφυλάξει και να διαπαιδαγωγήσει με τον αφορισμό, αφού είναι σχολάζων ιεράρχης;

Προφανώς κανένα ποίμνιο δεν έχει. Ούτε ένα πιστό.

Για να τελέσει οποιαδήποτε Ακολουθία ή μυστήριο ή κατηχητικό έργο (ομιλία, κήρυγμα κτλ.) στην Μητρόπολη Καλαβρύτων οφείλει ανυπερθέτως να ζητά την ευλογία του κυρίαρχου επισκόπου της Μητροπόλεως Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Ιερώνυμου.

Ούτε ένα εσπερινό δεν μπορεί να τελέσει, ούτε να ένα πιστό δεν μπορεί να εξομολογήσει, αν δεν του δώσει άδεια ο επιχώριος κυρίαρχος επίσκοπος Καλαβρύτων κ. Ιερώνυμος.

Αφού, λοιπόν, ακόμη και για τα πιο απλά χρειάζεται η άδεια του επιχώριου επισκόπου, πώς είναι δυνατόν ένας σχολάζων επίσκοπος -όπως ο Σεβ. κ. Αμβρόσιος- να προβαίνει σε αφορισμό -και μάλιστα υπερεχόντων πολιτικών προσώπων, που δεν ανήκουν στο ποίμνιο της Μητροπόλεως Καλαβρύτων- αυτοβούλως και χωρίς την άδεια ή την απλή ενθάρρυνση του Σεβ. Καλαβρύτων κ. Ιερώνυμου;

Εξ απόψεως, λοιπόν, Κανονικού Δικαίου ο αφορισμός του Σεβ. Καλαβρύτων είναι ανυπόστατος, άκυρος και 100% αντικανονικός.

Εξ απόψεως Εκκλησιαστικού Δικαίου τώρα τα πράγματα είναι ακόμη πιο σαφή.

Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος ορίζει ότι το μέγα ανάθεμα, που εκφώνησε ο Σεβ. πρώην Καλαβρύτων εναντίον των τριών πολιτικών αρχόντων, μπορεί να εκφωνηθεί ΜΟΝΟΝ από την Ιερά Σύνοδο και όχι από ένα Ιεράρχη. Ούτε ακόμη από κυρίαρχο εν ενεργεία επίσκοπο.

Αφού, λοιπόν, και εξ απόψεως Κανονικού Δικαίου και εξ απόψεως Εκκλησιαστικού Δικαίου, ο αφορισμός του Σεβ. κ. Αμβρόσιου είναι άκυρος και εν παντί ανυπόστατος, γιατί δεν ομολογείται ευθέως από τον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη και από όσους άκριτα έσπευσαν να υποστηρίξουν την αντικανονική αυτή ενέργεια;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό θα προσπαθήσουμε -συν Θεώ- να δώσουμε σε προσεχές άρθρο.

Σε κάθε περίπτωση είναι άκρως αποκαρδιωτικό το ότι, με αφορμή τον αφορισμό του Σεβ. πρώην Καλαβρύτων, αποδείχθηκε πως υπάρχει φοβερή άγνοια για το ποιες είναι οι αρμοδιότητες ενός σχολάζοντος αρχιερέως, τι είναι μικρός αφορισμός, τι είναι Μέγας Αφορισμός (Ανάθεμα) και τι είναι η κατάρα και ο παραπικρασμός του ιερέως ή του αρχιερέως.

Διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι μόνον σε όσα αθεολόγητα είπε ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης, αλλά σε πλείστες όσες παρεμβάσεις και σχόλια που διάβασα στο Διαδίχτυο.

No comments:

Post a Comment