Tuesday, June 23, 2020

Η ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ π. Ι. ΡΩΜΑΝΙΔΗ, π. ΘΕΟΚΛΗΤΟ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗ, π. ΕΠΙΦΑΝΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟ, π. ΘΕΟΔΩΡΟ ΖΗΣΗ ΚΑΙ π. ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ



Η ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ π. Ι. ΡΩΜΑΝΙΔΗ, π. ΘΕΟΚΛΗΤΟ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗ, π. ΕΠΙΦΑΝΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟ, π. ΘΕΟΔΩΡΟ ΖΗΣΗ ΚΑΙ π. ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

1.) Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση του π. Αθανασίου Μυτιληναίου για την Νεορθοδοξία στο βίντεο που προτάσσεται της ανάρτησης.

Θεωρεί ότι η Νεορθοδοξία καθορίζεται από τις εξής συντεταγμένες: Την αριστερή ιδεολογία, τον Νεονικολαιτισμό και τον φιλοσοφικό στοχασμό στην θεολογική σκέψη.

2.) Ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, από την άλλη, θεωρεί ότι η Νεορθοδοξία είναι προβληματική κυρίως -αν όχι ολοκληρωτικά- επειδή η διήκουσα έκφανσή  της είναι ο Νεονικολαιτισμός, η απόρριψη δηλαδή της αγνότητας ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την σωτηρία του ανθρώπου.

3.) Ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, από την άλλη, δεν αναφέρεται στο φαινόμενο της Νεορθοδοξίας. Τον απασχολεί -όπως και τον Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη-, η αίρεση του Νεονικολαιτισμού.

4.) Ο σπουδαίος δογματικός θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν σκληρός αντίπαλος της Νεορθοδοξίας κυρίως επειδή είναι καρπός στοχαστικής και όχι εμπειρικής θεολογίας.

5.) Ο κορυφαίος θεολόγος των ημερών μας π. Θεόδωρος Ζήσης έχει μελετήσει σε βάθος τις αιρέσεις της Νεορθοδοξίας και του Νεονικολαιτισμού και μας έδωσε κατά καιρούς διάφορα πολύ διεισδυτικά θεολογικά κείμενα που ανατέμνουν τις δύο αλληλένδετες κακοδοξίες.

Ευχής έργο θα ήταν αν ο π. Θεόδωρος Ζήσης αναλάμβανε την διοργάνωση συνεδρίου για τον Νεονικολαιτισμό και την Νεορθοδοξία, που είμαστε βέβαιοι ότι θα είχε την επιτυχία και την σπουδαιότητα που είχε το Συνέδριο που διοργάνωσε για την μεταπατερική θεολογία.

No comments:

Post a Comment