Friday, May 29, 2020

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ανέφερε, σε πρόσφατο άρθρο του, που επιγράφει “Επισκόπηση: Μεταξύ κορωνοϊού και αφορισμού”, ο Σεβ. Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου Ανδρέας:

Μπορούν οι χριστιανοί να πιστεύουν ότι οι Οικουμενικοί Πατριάρχες, Αθηναγόρας, Δημήτριος, Βαρθολομαίος ή οι Αρχιεπίσκοποι Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ, Χριστόδουλος, Ιερώνυμος, δεν εξελέγησαν υπό της χάριτος του Παρακλήτου;

Βεβαίως, εν μέσω ανθρώπινων δοκιμασιών, διεργασιών και διαβουλεύσεων, καθότι για να μνησθώ Νίκου Ματσούκα του ανεπιτήδευτου και ανιδιοτελούς, η βούληση του Παρακλήτου, αποκαλύπτεται δια των ανθρώπινων ενεργειών, εφόσον αυτές δεν φτάνουν στην αρχαιοελληνική αρχή της ύβρης, γιατί τότε επέρχεται η νέμεσις.

Αν αρνούμαι την αόρατη, ουράνια και νοητή διάσταση της Εκκλησίας, σημαίνει ότι είμαι πρόεδρος ή διοικητικό μέλος σωματείου, συλλόγου ή Μ.Κ.Ο..”

Σεβασμιώτατε Αρκαλοχωρίου! Είστε απολύτως βέβαιος ότι πιστεύετε ότι “οι Οικουμενικοί Πατριάρχες, Αθηναγόρας, Δημήτριος και Βαρθολομαίος εξελέγησαν υπό της χάριτος του Παρακλήτου”, όπως γράφετε στο άρθρο σας;

Είναι δυνατόν να αγνοείτε ότι όλα στην Εκκλησία και στον Κόσμο συμβαίνουν είτε κατά ευδοκίαν, είτε κατά παραχώρηση Θεού;

Δηλαδή πιστεύετε λ.χ. ότι εξελέγησαν χάριτι Θεού Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως οι Μακεδόνιος και Νεστόριος;

Προφανώς δεν είναι δυνατόν να ενστερνίζεστε αυτή την πλάνη.

Αφού, λοιπόν, αποκλείεται να πλανάσθε τόσο καίρια, γιατί εκφράζετε την πεποίθηση ότι οι Οικουμενικοί Πατριάρχες, Αθηναγόρας, Δημήτριος και Βαρθολομαίος εξελέγησαν υπό της χάριτος του Παρακλήτου;

Βεβαίως οι Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως Αθηναγόρας, Δημήτριος και Βαρθολομαίος δεν καταδικάστηκαν ακόμη από Σύνοδο ως αιρετικοί, αλλά ποιος τολμά να διαμφισβητήσει ότι εξέφρασαν κατά εξακολούθηση πρωτοφανείς εκκλησιολογικές αιρέσεις;

Αφού, λοιπόν, μέχρι τέλους της ζωής τους οι Πατριάρχες Αθηναγόρας και Δημήτριος -και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος άχρι του νυν- εμφορούντο, όχι απλά από αιρετικό, αλλά και από συγκρητιστικό φρόνημα, είναι δυνατόν να ισχυρίζεστε ότι εξελέγησαν Πατριάρχες χάριτι και ευδοκία Θεού και όχι κατά παραχώρηση Θεού;

Το θέμα φυσικά δεν αφορά μόνον όσους Πρωθιεράρχες αναφέρατε στο άρθρο σας.

Είναι δυνατόν, Σεβασμιώτατε, να ισχυριζόμαστε ότι η ατέλειωτη χορεία των επισκόπων, ανά τους αιώνες, που καθαιρέθηκαν για αιρέσεις και άλλα σοβαρώτατα παραπτώματα, είτε όσοι ουδέποτε καταδικάστηκαν συνοδικά, αλλά έπεσαν σε βαρύτατα και κωλυτικά της αρχιερωσύνης παραπτώματα, ότι εξελέγησαν χάριτι και ευδοκία και όχι παραχωρήσει Θεού;

No comments:

Post a Comment