ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
______
Μαρίας Παστουρματζή, Αγάπησέ με, μυθιστόρημα, εκδ. Εν πλω, Αθήνα 2016, σς. 352.
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Πριν χρόνια ετοιμαζόμουν να ταξιδέψω στη Σπιναλόγκα. Το ταξίδι εκείνο, για διάφορους λόγους, δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Να όμως που η συγγραφέας κατάφερε να με μεταφέρει νοερά στο νησί των λεπρών με τις δυνατές της περιγραφές που κράτησαν αδιάπτωτο το ενδιαφέρον μου μέχρι που έφτασα, χωρίς καμμιά δυσκολία, στην τελευταία σελίδα του βιβλίου της.
Από την πρώτη σελίδα ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται ότι η συγγραφέας μυρίζει λιβάνι. Όντως δεν κρύβει τις χριστιανικές της πεποιθήσεις. Τουναντίον, μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, αναδεικνύεται απολογητής της πίστεως της πατροπαραδότου. Φυσικά έχουμε ενώπιον μας μυθιστορία, όχι ιστορία, όπου τα γεγονότα και η φαντασία του συγγραφέα περπατάνε μαζί. Όπως σημειώνει κάπου η κυρία Παστουρματζή «το βιβλίο αφορμάται από υπαρκτά πρόσωπα αλλά αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας».
Όμως δεν παύει το παρόν να αποτελεί, τηρουμένων των αναλογιών, το βίο και την πολιτεία του «Αγίου των λεπρών», όπως είναι γνωστός ο π. Χρύσανθος. Κλειδί στην ερμηνεία της προσωπικότητας του π. Χρυσάνθου είναι η βαθεία κι αταλάντευτη του πίστη κι η αγάπη που απορρέει από αυτή. Απόρροια της πίστεως ήταν κι αταλάντευτη του πεποίθηση ότι η θεία κοινωνία δεν προσβάλλεται από μικρόβια, ούτε φυσικά κι από αυτό της λέπρας. Γι’ αυτό και κοινωνούσε άφοβα τους λεπρούς και κατέλυε τελευταίος τη θεία κοινωνία, όπως είναι η μόνιμη τακτική των ορθοδόξων ιερέων κι όλων των κληρικών ανά τους αιώνες.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί στους πονηρούς καιρούς μας σπίνα λόγκα (δηλ. μακρύ αγκάθι) που σκάλωσε στο λαιμό των απίστων, των αιρετικών και όλων των αντίχριστων του καιρού μας που λύσσαξαν κυριολεκτικά κατά της αγίας Εκκλησίας την σήμερον ημέραν, όπου μαίνεται ανά την υφήλιον η πανδημία του κορωνοϊού. Δέκα ολόκληρα χρόνια κοινωνούσε τους λεπρούς ο ιερομόναχος Χρύσανθος και δεν έπαθε τίποτε. Αυτή είναι η εμπειρία της Εκκλησίας.
Ευχαριστούμε εκ βαθέων την καλή συγγραφέα για την μαρτυρία της εν μέσω γενεάς σκολιάς και διεστραμμένης.
No comments:
Post a Comment